avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 499 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Plângere penală pentru pagubă după o achiziție ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Plângere penală pentru pagubă după o achiziție online. O putem face la poliție sau trebuie să apelăm la un avocat?

Buna ziua,

in data de 15.07.2018 (factura este din data de 17.07.2018) am facut o comanda de un frigider Arctic AF54250+ pe site-ul cel.ro. Am trecut ca date de facturare numele fratelui si adresa de livrare la domiciliul acestuia. Deoarece eu aveam cont si mai facusem comenzi pe acest site nu si-a mai creat si el cont. Comanda a fost achitata online cu cardul fratelui. Valoarea totala a comenzii a fost 889 lei – 819 lei frigiderul si 70 lei transportul.

Frigiderul a fost livrat dupa 5 zile (dupa ce am dat cateva telefoane sa aflu de ce nu se livreaza deoarece primisem confirmarea de prelucrare a comenzii), in data de 20.07.2018, cu firma de curierat Nemo Express. Pe cont nici in acest moment comanda nu apare ca finalizata.

Frigiderul a fost primit de tata, iar agentul de la firma de curierat i-a spus ca nu trebuie sa semneze nimic pentru primirea acestuia. Legat de acest lucru, nu stiu cine a semnat pentru primirea lui deoarece datele din confirmarea de primire nu sunt nici ale fratelui, nici ale tatalui.

Deoarece ambalajul frigiderului era intact, tata nu l-a desfacut in prezenta curierului. Din acest motiv nu s-a gandit nici o secunda ca frigiderul avea sa fie deteriorat. Ambalajul frigiderului a fost desfacut la cateva ore mai tarziu cand a ajuns si fratele acasa. Tin sa mentionez ca taxa de transport nu cuprindea si desfacerea coletului la livrare. Acest lucru se poate observa si pe AWB-ul cu care a fost livrat. In plus, pe site-ul celor de la cel.ro este specificat sa se verifice integritatea coletului, nu a produsului daca este livrat cu Fan Courier sau Cargus “Te rugam sa verifici integritatea fizica a coletelor in momentul in care le primesti de la Fan Courier sau Cargus in prezenta curierului si sa ceri intocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor daca produsele prezinta urme de deteriorare. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.” Nu este specificat pe nicaieri Nemo Express sau orice alt curier. Tata ne-a spus ca frigiderul a fost transportat in pozitie orizontala si nu verticala.

La desfacerea ambalajului s-au constatat mai multe deteriorări: usa infundata pe o laterala si partea din spatele grilajului (peretele cu traseul frigorific) infundata in foarte multe locuri. Nu stiu daca din cauza modalitatii de transport au rezultat aceste deteriorari sau a fost livrat asa cu buna stiinta. Cert este ca noi am platit pentru un produs conform si pentru livrarea acestuia in conditii optime astfel incat atunci cand il primim sa fie functional.

Am trimis informare celor de la SC Corsar Online SRL (cel.ro) si pe site-ul acestora si pe mail, vineri seara 20.07.2018 in care le prezentam cum a fost livrat acest frigider si in care le ceream returnarea acestuia si restituirea sumei achitate. Pe site-ul lor am incercat de mai multe ori sa trimit reclamatie deoarece primeam mesaj de eroare, iar ulterior am observat in cont ca s-au inregistrat mai multe reclamatii.

Dansii au raspuns abia luni, dupa mai multe telefoane, iar raspunsul a fost sa il returnam, cu plata transportului de catre noi, iar dupa primirea si verificarea de catre ei, vom fi anuntati despre procedura ulterioara. Le-am spus ca nu pot face cererea de retur deoarece nu am factura, iar in cererea de retur trebuie trecut numarul acesteia. Dupa aceasta convorbire au trimis factura si certificatul de garantie pe mail (comanda facuta pe data de 15.07.2018, factura emisa pe data de 17.07.2018 dar trimisa pe mail in data de 23.07.2018).

Le-au fost trimise alte mesaje, in care le spuneam ca nu vom plati acest transport, deoarece nu este vina noastra ca am platit transportul pentru un produs conform si am primit unul deteriorat.
Am dorit returnarea acestui frigider la SC Corsar Online SRL fara plata transportului si restituirea sumei achitate (valoarea produsului si a taxei de transport) prin card online, deoarece l-am primit deteriorat.

In lipsa unui raspuns din partea lor, in data de 25.07.2018, am facut reclamatie pe site-ul ANPC. Reclamatia am facut-o in numele meu in ideea ca este contul meu iar toate discutiile purtate cu ei au fost facute pe acest cont si pe adresa mea de mail, adresa cu care este creat contul.

Miercuri (25.07.2018) dupa amiaza am trecut pe la ei. Am stat de vorba cu un angajat de la service, un anume M. G. Nu stiu daca este numele lui real, deoarece nu avea ecuson. Acesta mi-a spus ca nu este nici o sansa sa se rezolve aceasta situatie fara sa platim transportul pentru returul frigiderului deoarece aceasta este politica lor. A tinut sa imi repete de foarte multe ori ca trebuie sa returnam produsul, sa platim transportul pentru returul acestuia, ca in momentul in care il vor primi vor face fotografii pe are le vor trimite la furnizor si ca mai mult ca sigur va trebui sa platim pentru aducerea acestuia la conformitate si ca nu avem nicio sansa sa ni se returneze banii in toata aceasta perioada. Nu inteleg de ce trebuie sa platesc eu pentru aducerea acestuia la conformitate atata timp cat mi-a fost livrat deteriorat.

Le-am trimis si celor de la ARCTIC un mail, in care le prezentam toata situatia si le ceream un sfat cum trebuie procedat, dar nu am primit niciun raspuns.
Deoarece nu am primit din partea lor un raspuns ca putem returna frigiderul fara sa platim transportul, si am vrut sa ne incadram in cele 14 zile de la primirea lui, l-am returnat prin firma de curierat Cargus, in data de 02.08.2018 (comanda de preluare colet a fost facuta in data de 01.08.2018), cu plata transportului de catre noi (valoare 125 lei), iar ei l-au primit in data de 07.08.2018.

In data de 07.08.2018, am primit un mail cu urmatorul mesaj:
“Buna ziua,
Produsul trimis de d-voastra ( Frigider cu o usa Arctic AF54250+ 221 l Clasa A+ H 144 cm Alb ) a fost receptionat. In legatura cu problema mentionata urmeaza sa trimitem produsul catre service-ul autorizat pentru verificare (termen de solutionare de maxim 14 zile calendaristice).
O sa revenim cu mai multe informatii in cel mai scurt timp. La receptia produsului in service acesta prezenta urmatoarele observatii(foto): usa lovita
Va multumesc, o zi buna!”.
Le-am raspuns ca nu numai usa este lovita si le-am atasat inca o data fotografiile facute la primirea acestuia.

Daca am fi deteriorat noi acest frigider si tinand cont ca ne spusesera ca mai mult ca sigur vom plati pentru aducerea acestuia la conformitate, le-am mai fi raspuns la acest mail in care sa le spunem ca nu este doar usa lovita?

In data de 13.08.2018, am primit un mail de la ei cu urmatorul mesaj:
“Buna ziua,
Produsul dvs. ( Frigider cu o usa Arctic AF54250+ 221 l Clasa A+ H 144 cm Alb ) a fost receptionat si indeplineste conditiile de retur.
La receptionarea produsului, acesta prezenta lovituri pentru care s-a decis aplicarea unei taxe de 475 RON.
Aveti la dispozitie suma aferenta produsului(lei) pentru constituirea sumei ca avans marfa sau pentru restituirea sumei de bani intr-un cont bancar (in acest caz, va rog sa-mi comunicati codul IBAN (24 caractere) si numele titularului de cont precum si numarul cererii de retur/service.
In cazul in care doriti un alt produs din oferta noastra, va rugam sa initiati o noua comanda pe site-ul nostru si sa comunicati operatorului care va prelua comanda dvs. faptul ca aveti un avans din creditarea produsului in fisa de service .
Va multumesc si va urez o zi buna!”.

Nici unul dintre aceste mailuri primite de la ei nu sunt semnate de catre angajatul de la service.
Le-am trimis mai multe mailuri ca raspuns la acesta din urma, in care le spuneam ca nu vom plati acesti 475 de lei si sa ne fie trimis un deviz sa vedem de unde a rezultat aplicarea acestei sume.

In lipsa unui raspuns din partea lor, in dupa amiaza zilei de 14.08.2018 am mers inca o data la ei. Am dat de acelasi reprezentat de la service, care intrebat pentru ce trebuie sa platim aceasta suma de 475 lei, mi-a raspuns ca este pentru deteriorarile frigiderului si ca mi-a spus data trecuta cand am fost acolo ca va trebui sa platim pentru aducerea acestuia la conformitate. I-am spus ca nu inteleg de ce trebuie sa platim noi pentru un frigider pe care l-am primit deteriorat, iar el mi-a spus ca de la ei a plecat intreg, noi l-am returnat deteriorat si trebuie sa platim si ca aceasta este decizia lor finala. Incercarile de a sta de vorba cu altcineva legat de aceasta problema au fost in zadar, raspunsul fiind ca el este singura persoana abilitata care sa raspunda la problemele legate de service si de reclamatii.

In data de 16.08.2018 am primit un mail in care eram informati ca fratelui i-a fost creditat cardul de credit cu suma de 413.99 lei de catre Corsar Online SRL. In momentul primirii acestui mail am observat ca aceasta a fost decizia lor finala.
In data de 17.08.2018 am facut alta reclamatie la ANPC, de data aceasta facuta de catre frate, in care li se expuneau toate discutiile si mailurile purtate cu ei.

Nu inteleg de ce trebuie sa fim pagubiti cu aproximativ 600 de lei (475 opriti din suma achitata online pentru frigider si transportul acestuia, frigider pe care l-am primit deteriorat, si 125 de lei pentru returul acestuia (124.57 mai exact).

De ce un om cinstit, care face o comanda online si o achita tot online cu card bancar, trebuie sa fie pagubit de 600 de lei pentru increderea pe care a avut-o in vanzator? Am fost inselati prin trimiterea unui frigider deteriorat si pagubiti pentru ca am returnat acest frigider tocmai din acest motiv.

Vrem sa le facem si o plangere penala, iar in aceasta situatie avem nevoie de un sfat: cu trebuie sa ne adresam si ce trebuie sa facem mai departe pana primim raspunsul de la ANPC. Putem face aceasta plangere la politie sau trebuie sa apelam la un avocat?

Multumesc!
Ultima modificare: Sâmbătă, 18 August 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Raluca Dudescu , Consultant managementul calitatii 12:56, 20 August 2018
Depuneți plângerea direct la parchet. Așteptați totuși răspunsul ANPC; care poate să fie definitoriu. Dacă nici ei nu vă dau dreptate... Trebuie să aveți în vedere faptul că nu puteți proba faptul că produsul nu a fost livrat nedeteriorat! De asemenea, este vina d-voastră că nu ați verificat produsul. Personal, consider că este o luptă cu ”morile de vânt”. Trebuia să păstrați frigiderul, dacă era funcțional, și să-i reparați ușa pe banii d-voastră. Acum este prea târziu. Probabil, curierul a depozitat, în timpul transportului, alte colete peste frigider, dar nu este nicio altă problemă dacă a fost transportat în poziției orizontală. Ca să fie paguba mai mică, mai bine cereți frigiderul înapoi. Trebuie să aveți probe mult mai solide pentru o plângere penală. Răspunderea lor este doar pentru că frigiderul nu a fost însoțit de certificatul de garanție și factură. Situație în care ar trebui să-i chemați în instanța civilă. Parchetul nu va face nimic. Părerea mea.
Ultima modificare: Vineri, 17 August 2018
IonPopescu-B, utilizator
Nu am verificat produsul deoarece ambalajul era intact. Din acesta cauza tind sa nu dau vina pe curier ci pe ei ca l-au livrat asa cu buna stiinta. Singura vina a curierului este ca a semnat altcineva si sunt datele de identitate ale altei persoane. Dupa cum arata, cred ca era cazut de la foarte mare inaltime. Si l-au trimis prin alt curier (Nemo) decat prin cele cu care au contract pentru desfacerea coletului la livrare (Fan si Cargus). In plus nu era prima, ci a cincea comanda facuta la ei. Cu primele 4 nu am avut absolut nici o problema, dar nici nu am avut nicio sansa sa verific coletul din cauza curierului cu toate ca am vrut.

Daca era doar usa lovita nu era o problema atat de grava.
Ideea este ca partea din spate unde este traseul frigorific era deteriorata in foarte multe locuri. Nu am incercat sa vedem daca este functional. Am cerut imediat returnarea lui din acest motiv. Si nu inteleg de ce trebuie sa repar eu un frigider pe care l-am primit deteriorat. Nu am comandat un produs resigilat ci unul nou pe care trebuia sa il primesc intreg, nu deteriorat.
Nu am nici garantia ca acesta a fost trimis la producator pentru verificare. Orice ochi avizat cred ca si-ar fi dat seama ca avem dreptate si ca l-am primit deteriorat. Am cerut devizul ca sa vad de unde reiese aceasta suma, deviz pe care nu l-am primit. Daca il trimiteau la producator cred ca era normal sa primesc si eu o hartie oficiala din partea acestora, sa vad pentru ce mi se percepe aceasta suma, nu doar un mail nesemnat din partea unui reprezentant service de la vanzator. Trebuia sa primesc un raspuns din partea celui care a constatat si a calculat acea suma.
Dar aceasta este parerea mea. Tocmai se aceea solicit un sfat avizat.
La comenzile on-line produsele pot fi returnate pentru lipsa de conformitate..
Faceti produsuuli mai multe fotografii sa aveti probe pentru eventuale reclamatii
Cel mai indicat este sa faceti urgent o sesizare la A.N.P.C (Agentia Nationala de Protectie a Consumatorului )
Buna ziua "Adriana I".

1. Sesizare la ANPC, in doua exemplare (unul pentru dumneavoastra, cu data si numar de inregistrare).
Scrieti totul, in clar, fara economie de timp sau hartie.

2. La sesizare atasati copii dupa toate documentele primite: factura AWB, garantie, etc ... , cat si toata corespondenta prin mail.

3. Termen de asteptare: 30 zile calendaristice.

Mult succes !!!
Ultima modificare: Sâmbătă, 18 August 2018
Adrian Sulea, Consultant credite si finantari
Buna ziua,
Speta dvs NU este legata de dreptul de renuntare la cumpararea online - OG 34/2014 -ci de dreptul de returnare a contravalorii produsului ce a avut neconformitati - a sosit cu defecte de fabricatie sau deteriorari din fabrica, anterior ambalarii si sigilarii ambalajului. OUG 34 se aplica DOAR in cazul renuntarii la cumpararea UNUI PRODUS CONFORM, renuntare voluntara si unilaterala din partea consumatorului, NU si in cazul produsului livrat cu neconformitate fata de specificatia comerciala (respectiv mentiunea comerciantului ca produsul este nou si nu prezinta neconformitati) si tehnica, unde se aplica L 449/2003. Legat de inspectarea produselor la receptia acestora de catre consumator, cata vreme magazinul mentioneaza DOAR acei 2 transportatori, clauza NU vi se aplica deoarece se refera la alti transportatori. Pentru conformitate este necesar ca dvs sa realizati un printscreen - click pe tasta prt sc, apoi faceti past in orice document folosind CTRV+V si salvati) privind aceasta clauza specificata pe site-ul comerciantului, ca sa aveti dovada.

Revin la Legea nr. 449/2003:
"CAPITOLUL I
Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta lege reglementează aspecte privind vânzarea produselor, inclusiv a celor executate la comandă, şi garanţiile asociate acestora, în vederea asigurării protecţiei consumatorului.
Art. 2. - În sensul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:
a) consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;
b) produs - bun material mobil a cărui destinaţie finală este consumul sau utilizarea individuală ori colectivă

CAPITOLUL II
Conformitatea produselor cu specificaţiile cuprinse în contractul
de vânzare-cumpărare

Art. 5. - (1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
a) corespund descrierii făcute de vânzător şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;


CAPITOLUL V
Termene

Art. 16. - Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
Art. 161. - După expirarea termenului prevăzut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.


Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.

Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

Prin urmare:
- obligatia de a verifica coletul la primire nu implica obligatia de a deschide, de fata cu curierul, ambalajul - este chiar o clauza abuziva pe care o impune magazinul deoarece acestea sunt de dimensiuni foarte mari si dificil de scos iar curierul nu poate sa astepte 1h doar pt dvs - pentru a observa neconformitatile din fabricatie
- faptul ca ambalajul era intact nu inseamna ca produsul nu a venit din fabrica cu neconformitati, din contra, se concluzioneaza logic ca acesta a fost livrat cu defecte de fabricatie deoarece ambalajul este sigilat chiar de fabrica, cu exceptia situatiei in care magazinul a deschis anterior dvs ambalajul produsului, ceea ce este nefiresc si nelegal pt un produs nou
- reclamarea defectului de fabricatie in ziua receptiei demonstreaza clar bunele dvs intentii
- serpentina de racire + usa deteriorate reprezinta ambele defecte de fabricatie deoarece au intervenit in termenul de 6 luni de la livrarea produsului. In mod special serpentina de racire dar si produsul sigilat de fabrica in sine prezinta ceea ce legea mentioneaza la Cap I pct 9 g) "viciu ascuns - deficienţa calitativă a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscută şi nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin mijloacele obişnuite de verificare;", respectiv pt care este necesar sa ai cunostinte tehnice ca sa observi neconformitatea, precum s-a intamplat la dvs, cand un singur membru al familiei a observat neconformitatea.

- tot legea obliga comerciantul sa considere buna intentie a consumatorului, acesta neavand dreptul sa prezumeze distrugerea intentionata a bunului de catre consumator, cu atat mai mult cu cat NU are niciun fel de probe in acest sens.

Acelasi referential legal spune:
CAPITOLUL III
Garanţia legală de conformitate

Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a
conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. - Art. 10. a fost modificat prin Ordonanţă de urgenţă 174/2008 la 27/12/2008
În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului
să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire,
conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori
de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita
vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita
înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care
măsura este imposibilă sau disproporţionată. (In cazul de fata, este clar ca nu se poate considera disproportionata, valoarea fiind mai mica decat valoarea produsului.)
Art. 12. - Noţiunea fără plată, prevăzută la art. 10 şi 11, se referă la toate costurile
necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de
transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare,
manoperă, materiale utilizate şi ambalare
.

Dvs beneficiati de garantia comerciala si de conformitate, care inseamna:
"e) garanţia comercială - orice angajament asumat de vânzător faţă de
consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a preţului
plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, în
cazul în care acesta nu corespunde condiţiilor enunţate în declaraţiile referitoare
la garanţie sau în publicitatea aferentă;
e 1) garanţia legală de conformitate - protecţia juridică a consumatorului
rezultată prin efectul legii în raport cu lipsa de conformitate, reprezentând
obligaţia legală a vânzătorului faţă de consumator ca, fără solicitarea unor costuri
suplimentare, să aducă produsul la conformitate, incluzând restituirea preţului
plătit de consumator, repararea sau înlocuirea produsului, dacă acesta nu
corespunde condiţiilor enunţate în declaraţiile referitoare la garanţie sau în
publicitatea aferentă"

Prin urmare legea obliga comerciantul sa va aduca produsul la conformitate si sa suporte transportul catre unitatea de service ce efectueaza aceste reparatii, precum si costurile de transport catre casa dvs a produsului reparat.

Retinerea sumei pt reparatii (considerate, contrar legii, generate in urma deteriorarii produsului de consumator cu rea intentie) este o incalcare a legii mentionata mai sus si un furt prin sisteme informatice, deoarece au debitat contul clientului fara acordul sau.

Ce trebuie sa faceti dvs:
- luati legatura cu banca si contestati suma debitata din cont, Solicitati blocarea acesteia. Depuneti reclamatie scrisa catre banca cu solicitarea ca suma sa fie returnata deoarece debitarea s-a facut fara acordul dvs (magazinul si operatorul de plati aveau dreptul sa va debiteze suma platitia pt produs, in niciun caz suma pt rapatii pe care NU ati autorizat-o si, mai mult, o contestati legal. Daca suma a fost debitata altcuiva decat clientului de pe factura, e si mai grav, mentionati debitarea cheltuielilor contestate catre alta persoana decat clientul).
- depuneti plangere penala pt furtul sumei respective din contul dvs, la parchetul de care apartineti, pe numele comerciantului si al operatorului de plati prin care s-a facut plata online FARA acordul dvs. Mentionati, daca e cazul, debitarea cheltuielilor contestate catre alta persoana decat clientul.
- depuneti plangere la BNR pt furtul sumei din cont, impotriva magazinului si a operatorului de plati care a permis debitarea contului FARA acordul dvs. Aceeasi mentiune ca mai sus.
- faceti print screen dupa cum e mentionat mai sus si copii dupa toate documentele cu care a venit produsul - factura, garantie, etc - plus toate raspunsurile magazinului. Cititi foarte bine conditile de garantie, sa nu cumva sa fie ceva clauze "ciudate" si acolo
- mergeti la Asociatia de protectie a consumatorilor ([ link extern ] .
- formulati plangerea catre ANPC. Daca va spun ca nu au expert pt constatarea daunelor si trebuie sa mergeti pe civil, mentionati faptul ca nu este necesara expertiza tehnica pt constatarea defectelor de fabricatie si solicitati in scris efectuarea inspectiei. De asemenea solicitati ajutorul APC.
- formulati o reclamatie scrisa catre magazin, intemeiata legal, in care solicitati renuntarea imediata la debitarea sumei si aducerea la conformitate a produsului pe banii lor, sau inlocuirea produsului cu altul conform. Sa aveti confirmarea de primire. Informati magazinul legat de blocarea sumei debitate si de plangerile penale formulate, ca sa priceapa si managerii de acolo ca nu sunteti un consumator slab de inger si fara educatie legislativa, ce poate fi extrem de usor pacalit de asa zisele "politici comerciale" ce incalca legea.

Nu in ultimul rand, NU va lasati pacaliti! Legea este de partea dvs, nu renuntati si nu va sfiiti sa faceti plangere peste tot si sa va aparati drepturile. Daca doriti ca alti consumatori sa nu mai se regaseasca in situatia dvs, publicati speta pe retelele de socializare, inclusiv pe pagina magazinului, pe pagina ANPC, APC, dar si pe alte pagini!

In cazul in care aveti nevoie de alte informatii, ma puteti contacta. Va doresc mult succes!
Ultima modificare: Duminică, 19 August 2018
Raluca Dudescu, Consultant managementul calitatii

Alte discuții în legătură

Bună ziua. va rog sa ma ajutați. dacă am comandat un produs ... Anamaria16 Anamaria16 Bună ziua. Va rog sa ma ajutați. Dacă am comandat un produs online de pe Souqeshop, iar produsul a venit deteriorat sunt obligata sa plătesc returul? Vreau ... (vezi toată discuția)
Platit bun primit prin curier fara sa il comand, recuperare bani justinmeal justinmeal Bună ziua, am primit pe adresa firmei un colet cu un produs prin curier cu suma ramburs de plata. S-a primit coletul si s-au platit banii curierului desi nu ... (vezi toată discuția)
Neatentia consumatorului (?), nesimtirea comerciantului atentielaneatentie19 atentielaneatentie19 Buna seara tuturor membrilor comunitatii, o intamplare recenta, a doua pentru mine in acest \"domeniu\", ma face sa postez aici pentru a va cere ajutorul ... (vezi toată discuția)