avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 222 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Plângere penală pentru pagubă după o achiziție ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Plângere penală pentru pagubă după o achiziție online. O putem face la poliție sau trebuie să apelăm la un avocat?

Buna ziua,

in data de 15.07.2018 (factura este din data de 17.07.2018) am facut o comanda de un frigider Arctic AF54250+ pe site-ul cel.ro. Am trecut ca date de facturare numele fratelui si adresa de livrare la domiciliul acestuia. Deoarece eu aveam cont si mai facusem comenzi pe acest site nu si-a mai creat si el cont. Comanda a fost achitata online cu cardul fratelui. Valoarea totala a comenzii a fost 889 lei – 819 lei frigiderul si 70 lei transportul.

Frigiderul a fost livrat dupa 5 zile (dupa ce am dat cateva telefoane sa aflu de ce nu se livreaza deoarece primisem confirmarea de prelucrare a comenzii), in data de 20.07.2018, cu firma de curierat Nemo Express. Pe cont nici in acest moment comanda nu apare ca finalizata.

Frigiderul a fost primit de tata, iar agentul de la firma de curierat i-a spus ca nu trebuie sa semneze nimic pentru primirea acestuia. Legat de acest lucru, nu stiu cine a semnat pentru primirea lui deoarece datele din confirmarea de primire nu sunt nici ale fratelui, nici ale tatalui.

Deoarece ambalajul frigiderului era intact, tata nu l-a desfacut in prezenta curierului. Din acest motiv nu s-a gandit nici o secunda ca frigiderul avea sa fie deteriorat. Ambalajul frigiderului a fost desfacut la cateva ore mai tarziu cand a ajuns si fratele acasa. Tin sa mentionez ca taxa de transport nu cuprindea si desfacerea coletului la livrare. Acest lucru se poate observa si pe AWB-ul cu care a fost livrat. In plus, pe site-ul celor de la cel.ro este specificat sa se verifice integritatea coletului, nu a produsului daca este livrat cu Fan Courier sau Cargus “Te rugam sa verifici integritatea fizica a coletelor in momentul in care le primesti de la Fan Courier sau Cargus in prezenta curierului si sa ceri intocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor daca produsele prezinta urme de deteriorare. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.” Nu este specificat pe nicaieri Nemo Express sau orice alt curier. Tata ne-a spus ca frigiderul a fost transportat in pozitie orizontala si nu verticala.

La desfacerea ambalajului s-au constatat mai multe deteriorări: usa infundata pe o laterala si partea din spatele grilajului (peretele cu traseul frigorific) infundata in foarte multe locuri. Nu stiu daca din cauza modalitatii de transport au rezultat aceste deteriorari sau a fost livrat asa cu buna stiinta. Cert este ca noi am platit pentru un produs conform si pentru livrarea acestuia in conditii optime astfel incat atunci cand il primim sa fie functional.

Am trimis informare celor de la SC Corsar Online SRL (cel.ro) si pe site-ul acestora si pe mail, vineri seara 20.07.2018 in care le prezentam cum a fost livrat acest frigider si in care le ceream returnarea acestuia si restituirea sumei achitate. Pe site-ul lor am incercat de mai multe ori sa trimit reclamatie deoarece primeam mesaj de eroare, iar ulterior am observat in cont ca s-au inregistrat mai multe reclamatii.

Dansii au raspuns abia luni, dupa mai multe telefoane, iar raspunsul a fost sa il returnam, cu plata transportului de catre noi, iar dupa primirea si verificarea de catre ei, vom fi anuntati despre procedura ulterioara. Le-am spus ca nu pot face cererea de retur deoarece nu am factura, iar in cererea de retur trebuie trecut numarul acesteia. Dupa aceasta convorbire au trimis factura si certificatul de garantie pe mail (comanda facuta pe data de 15.07.2018, factura emisa pe data de 17.07.2018 dar trimisa pe mail in data de 23.07.2018).

Le-au fost trimise alte mesaje, in care le spuneam ca nu vom plati acest transport, deoarece nu este vina noastra ca am platit transportul pentru un produs conform si am primit unul deteriorat.
Am dorit returnarea acestui frigider la SC Corsar Online SRL fara plata transportului si restituirea sumei achitate (valoarea produsului si a taxei de transport) prin card online, deoarece l-am primit deteriorat.

In lipsa unui raspuns din partea lor, in data de 25.07.2018, am facut reclamatie pe site-ul ANPC. Reclamatia am facut-o in numele meu in ideea ca este contul meu iar toate discutiile purtate cu ei au fost facute pe acest cont si pe adresa mea de mail, adresa cu care este creat contul.

Miercuri (25.07.2018) dupa amiaza am trecut pe la ei. Am stat de vorba cu un angajat de la service, un anume M. G. Nu stiu daca este numele lui real, deoarece nu avea ecuson. Acesta mi-a spus ca nu este nici o sansa sa se rezolve aceasta situatie fara sa platim transportul pentru returul frigiderului deoarece aceasta este politica lor. A tinut sa imi repete de foarte multe ori ca trebuie sa returnam produsul, sa platim transportul pentru returul acestuia, ca in momentul in care il vor primi vor face fotografii pe are le vor trimite la furnizor si ca mai mult ca sigur va trebui sa platim pentru aducerea acestuia la conformitate si ca nu avem nicio sansa sa ni se returneze banii in toata aceasta perioada. Nu inteleg de ce trebuie sa platesc eu pentru aducerea acestuia la conformitate atata timp cat mi-a fost livrat deteriorat.

Le-am trimis si celor de la ARCTIC un mail, in care le prezentam toata situatia si le ceream un sfat cum trebuie procedat, dar nu am primit niciun raspuns.
Deoarece nu am primit din partea lor un raspuns ca putem returna frigiderul fara sa platim transportul, si am vrut sa ne incadram in cele 14 zile de la primirea lui, l-am returnat prin firma de curierat Cargus, in data de 02.08.2018 (comanda de preluare colet a fost facuta in data de 01.08.2018), cu plata transportului de catre noi (valoare 125 lei), iar ei l-au primit in data de 07.08.2018.

In data de 07.08.2018, am primit un mail cu urmatorul mesaj:
“Buna ziua,
Produsul trimis de d-voastra ( Frigider cu o usa Arctic AF54250+ 221 l Clasa A+ H 144 cm Alb ) a fost receptionat. In legatura cu problema mentionata urmeaza sa trimitem produsul catre service-ul autorizat pentru verificare (termen de solutionare de maxim 14 zile calendaristice).
O sa revenim cu mai multe informatii in cel mai scurt timp. La receptia produsului in service acesta prezenta urmatoarele observatii(foto): usa lovita
Va multumesc, o zi buna!”.
Le-am raspuns ca nu numai usa este lovita si le-am atasat inca o data fotografiile facute la primirea acestuia.

Daca am fi deteriorat noi acest frigider si tinand cont ca ne spusesera ca mai mult ca sigur vom plati pentru aducerea acestuia la conformitate, le-am mai fi raspuns la acest mail in care sa le spunem ca nu este doar usa lovita?

In data de 13.08.2018, am primit un mail de la ei cu urmatorul mesaj:
“Buna ziua,
Produsul dvs. ( Frigider cu o usa Arctic AF54250+ 221 l Clasa A+ H 144 cm Alb ) a fost receptionat si indeplineste conditiile de retur.
La receptionarea produsului, acesta prezenta lovituri pentru care s-a decis aplicarea unei taxe de 475 RON.
Aveti la dispozitie suma aferenta produsului(lei) pentru constituirea sumei ca avans marfa sau pentru restituirea sumei de bani intr-un cont bancar (in acest caz, va rog sa-mi comunicati codul IBAN (24 caractere) si numele titularului de cont precum si numarul cererii de retur/service.
In cazul in care doriti un alt produs din oferta noastra, va rugam sa initiati o noua comanda pe site-ul nostru si sa comunicati operatorului care va prelua comanda dvs. faptul ca aveti un avans din creditarea produsului in fisa de service .
Va multumesc si va urez o zi buna!”.

Nici unul dintre aceste mailuri primite de la ei nu sunt semnate de catre angajatul de la service.
Le-am trimis mai multe mailuri ca raspuns la acesta din urma, in care le spuneam ca nu vom plati acesti 475 de lei si sa ne fie trimis un deviz sa vedem de unde a rezultat aplicarea acestei sume.

In lipsa unui raspuns din partea lor, in dupa amiaza zilei de 14.08.2018 am mers inca o data la ei. Am dat de acelasi reprezentat de la service, care intrebat pentru ce trebuie sa platim aceasta suma de 475 lei, mi-a raspuns ca este pentru deteriorarile frigiderului si ca mi-a spus data trecuta cand am fost acolo ca va trebui sa platim pentru aducerea acestuia la conformitate. I-am spus ca nu inteleg de ce trebuie sa platim noi pentru un frigider pe care l-am primit deteriorat, iar el mi-a spus ca de la ei a plecat intreg, noi l-am returnat deteriorat si trebuie sa platim si ca aceasta este decizia lor finala. Incercarile de a sta de vorba cu altcineva legat de aceasta problema au fost in zadar, raspunsul fiind ca el este singura persoana abilitata care sa raspunda la problemele legate de service si de reclamatii.

In data de 16.08.2018 am primit un mail in care eram informati ca fratelui i-a fost creditat cardul de credit cu suma de 413.99 lei de catre Corsar Online SRL. In momentul primirii acestui mail am observat ca aceasta a fost decizia lor finala.
In data de 17.08.2018 am facut alta reclamatie la ANPC, de data aceasta facuta de catre frate, in care li se expuneau toate discutiile si mailurile purtate cu ei.

Nu inteleg de ce trebuie sa fim pagubiti cu aproximativ 600 de lei (475 opriti din suma achitata online pentru frigider si transportul acestuia, frigider pe care l-am primit deteriorat, si 125 de lei pentru returul acestuia (124.57 mai exact).

De ce un om cinstit, care face o comanda online si o achita tot online cu card bancar, trebuie sa fie pagubit de 600 de lei pentru increderea pe care a avut-o in vanzator? Am fost inselati prin trimiterea unui frigider deteriorat si pagubiti pentru ca am returnat acest frigider tocmai din acest motiv.

Vrem sa le facem si o plangere penala, iar in aceasta situatie avem nevoie de un sfat: cu trebuie sa ne adresam si ce trebuie sa facem mai departe pana primim raspunsul de la ANPC. Putem face aceasta plangere la politie sau trebuie sa apelam la un avocat?

Multumesc!
Ultima modificare: Sâmbătă, 18 August 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Raluca Dudescu , Consultant managementul calitatii 12:56, 20 August 2018
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Felicitări, pentru utilizatorul Raluca Dudescu!

”Nu in ultimul rand, NU va lasati pacaliti! Legea este de partea dvs, nu renuntati si nu va sfiiti sa faceti plangere peste tot si sa va aparati drepturile. Daca doriti ca alti consumatori sa nu mai se regaseasca in situatia dvs, publicati speta pe retelele de socializare, inclusiv pe pagina magazinului, pe pagina ANPC, APC, dar si pe alte pagini!”

Eu susțin cu tărie opinia și sfaturile d-nei consultant, sub rezerva că prevederile legale, în unele zone ale patriei, sunt subordonate intereselor ”protipendadei” (găști) locale. Și, din păcate, în urbanistanul în care domiciliez, am prea multe exemple negative.
Totuși, mult succes! Am observat că deja ați întreprins pași importanți. În instanță, sigur veți câștiga...
Buna ziua "Adriana I".

1. Imi cer scuze pentru faptul ca nu inteleg ce se petrece:

- raspundem la topic,

sau

- ne "gratulam" ???

2. Privitor la procedura ce o veti urma, decizia este doar a duneavoastra. Ati primit suficiente informatii.

3. Discutia poate continua in cadrul acestui forum, in functie de necesitati.

Mult succes !!!
Ultima modificare: Luni, 20 August 2018
Adrian Sulea, Consultant credite si finantari
Raluca Dudescu, multumesc mult pentru raspuns.
Ultima modificare: Luni, 20 August 2018
Adriana I, utilizator
Multumesc pt apreciere. Eu, in calitate de consumator pe care mai multe magazine si unitati service au incercat sa-l.pacaleasca cu ideea "produsul putea fi deteriorat de dvs, ca utilizator", ii incurajez pe toti cei care se afla in situatia de a fi pacaliti sa actioneze extrem.de ferm pt protejarea drepturilor oferite de lege consumatorului si sa se adreseze pt sprijin juridic Asoc. pt protectia consumatorilor, care ii sprijina legal. De altfel presedintele asociatiei este jurist si economist, doctor in economie si.profesor universitar specializat in domeniul protectiei consumatorilor. Mi-a fost si mie profesor la ASE, cunosc cu cat interes actioneaza si ce eforturi face pt a ajuta si proteja consumatorii romani. De aceea incurajez toti consumatorii sa isi apere drepturile legale si sa ia legatura cu asociatia, pt a fi sustinuti in demersurile lor.

IonPopescu-B a scris:

Felicitări, pentru utilizatorul Raluca Dudescu!

”Nu in ultimul rand, NU va lasati pacaliti! Legea este de partea dvs, nu renuntati si nu va sfiiti sa faceti plangere peste tot si sa va aparati drepturile. Daca doriti ca alti consumatori sa nu mai se regaseasca in situatia dvs, publicati speta pe retelele de socializare, inclusiv pe pagina magazinului, pe pagina ANPC, APC, dar si pe alte pagini!”

Eu susțin cu tărie opinia și sfaturile d-nei consultant, sub rezerva că prevederile legale, în unele zone ale patriei, sunt subordonate intereselor ”protipendadei” (găști) locale. Și, din păcate, în urbanistanul în care domiciliez, am prea multe exemple negative.
Totuși, mult succes! Am observat că deja ați întreprins pași importanți. În instanță, sigur veți câștiga...

Ultima modificare: Luni, 20 August 2018
Raluca Dudescu, Consultant managementul calitatii

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bună ziua. va rog sa ma ajutați. dacă am comandat un produs ... Anamaria16 Anamaria16 Bună ziua. Va rog sa ma ajutați. Dacă am comandat un produs online de pe Souqeshop, iar produsul a venit deteriorat sunt obligata sa plătesc returul? Vreau ... (vezi toată discuția)
Platit bun primit prin curier fara sa il comand, recuperare bani justinmeal justinmeal Bună ziua, am primit pe adresa firmei un colet cu un produs prin curier cu suma ramburs de plata. S-a primit coletul si s-au platit banii curierului desi nu ... (vezi toată discuția)
Neatentia consumatorului (?), nesimtirea comerciantului atentielaneatentie19 atentielaneatentie19 Buna seara tuturor membrilor comunitatii, o intamplare recenta, a doua pentru mine in acest \"domeniu\", ma face sa postez aici pentru a va cere ajutorul ... (vezi toată discuția)