avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs cumparat online defect
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs cumparat online defect

Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), online catre reclamatii@domo.ro. N-am primit inca un raspuns. A doua zi am sunat la numerele afisate de Domo pe confirmarea comenzii si o angajata mi-a spus sa merg la magazinul DOMO din localitate cu produsul (Campulung, Arges). La magazin mi-au spus ca nu au nici o competenta, ca e cumpatat online sa sun eu la service ASUS sa rezolv problema. Am sunat, angajatul ASUS mi-a recomandat sa sun la sediul central DOMO, avand in vedere ca legislatia permite returnarea produsului. Am sunat la serviciul reclamatii DOMO si dupa ce am stat la telefon aproape 30 min, timp in care un robot imi repeta ca operatorii sunt ocupati, am intrat in legatura cu o angajata DOMO care mi-a spus sa completez un formular de retragere comanda online si sa-l trimit scanat pe adresa reclamatii@domo.ro. Astept acum raspunsul care trebuie sa soseasca in maxim 2 zile lucratoare. O zi deja a trecut, n-am primit inca raspuns. Dupa toate cele intamplate, consider ca DOMO nu-si respecta clientii. Eu am platit pentru un produs nou, functionabil si acum stau in casa cu un produs defect si cu banii luati.
Intrebarea mea este, in cazul in care nu primesc raspuns la cerere, care ar fi pasii de urmat ca sa-mi recuperez banii? Ca eu alt produs de la DOMO nu mai vreau.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 10:36, 11 Ianuarie 2015
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Mda, e clar ca nu prea ii intereseaza clientii din moment ce sunt SINGURUL site de comert online din Romania care nu au rubrica de "conditii de retur", nici macar nu se aminteste pe undeva ca ati avea dreptul legal la retur. Conform legii d-voastra aveti termen 14 zile sa returnati produsul fara a apela la service, fara nicio motivare, dar pe cheltuiala d-voastra. Ei trebuiau sa va puna la dispozitie formularul de retur (atentie, nu service).
Conditia e sa il returnati in stare ireprosabila ca si aspect (sa nu aiba lovituri, zgarieturi, sigilii rupte etc). Defectuoasa functionare nu cade in niciun caz in acest termen de 14 zile sub incidenta politicilor de service clienti.
Sa fiu in locul d-voastra as merge din nou la magazinul DOMO din localitate pentru a preda coletul in bune conditii. De ce? Pentru ca transportul pana la ei e raspunderea d-voastra; adica daca cei de la curier lovesc coletul, nu mai beneficiati de retur. As insista ca cei de la DOMO sa imi semneze de predare in bune conditii, plus ca nu mai achitati taxele de curier. In caz de refuz mergeti la ANPC in aceeasi zi, nu mai amanati.

Am patit la fel cu Altex, cu un modulator FM Eboda sigilat in cutie dura de plastic. Avea un defect de fabricatie: nu statea niciun microSD, sarea arcul de fiecare data, aruncandu-l afara. Dealfel, din cauza lui mi-a picat un microSD tocmai intr-un canal si nu l-am mai putut recupera...250 lei dati pe apa sambetei din cauza acestei chinezarii. Produsul era comandat online. L-am predat fizic la magazinul din localitate si am solicitat proces verbal de predare si factura pe minus, A trebuit sa vorbesc frumos cu ei o ora ....imi vindeau aceleasi abureli. Pana nu am amenintat cu ANPC n-am avut cu cine vorbi.
Eu zic sa asteptati raspunsul si apoi sa reveniti - daca e cazul, ca poate sunt ok.
Comanda ati facut-o online, am inteles, insa cum ati intrat in posesia produsului? L-ati ridicat din magazin sau v-a fost adus de curier? Este important, pentru ca daca l-ati ridicat din magazin ar fi posibil sa nu beneficiati de cele 14 zile drept de retur fara motivatie.
Produsul este defect asa ca ar fi foarte bine daca vi s-ar restitui banii si nu sa fiti obligat sa apelati la service.

Ce scrie pe garantie? (trebuia sa fie in pachet).
Produsul mi-a fost adus de curier. Tocmai am primit raspuns de la DOMO la e-mailul pe care l-am trimis in seara zilei cand am primit produsul. Raspunsul este decent, cu formularul de retur atasat pentru a-l completa. Eu am trimis formularul ieri, dar l-am reatasat si astazi. Trebuie sa primesc semnatura lor ca sa pot merge cu el in magazinul din localitate. Sper sa nu intampin probleme, produsul e intact, asa cum l-am primit. Abia apucasem sa-l deschid si sa ma uit la pictogramele sistemului win8. Nu mi-ar placea sa apelez la ANPC, astept in termeneul legal rezolvarea corecta a problemei aparute.
Multumesc pentru raspunsurile dumneavoastra.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Si apropo de garantie. Nu am primit in colet nici o garantie. Cand am mers la magazinul Domo cu el, a doua zi dupa ce l-am primit de la curier, vanzatorul a vazut ca nu are garantie si mi-a dat el un exemplar pe care el l-a completat si semnat. Cred ca se intampla des sa nu existe acea garantie la produsele comandate online, pentru ca vanzatorul nu a fost prea surprins ca nu am garantia in colet.
Nu, nu se intampla des, poate doar la DOMO. Sunt renumiti pentru probleme de acest gen...

Alte discuții în legătură

Recuperare bani produs returnat Veerooniicaa Veerooniicaa Bună ziua. Ma puteți ajuta și pe mine cu recuperarea banilor unui produs cumpărat online și primit defect și spart? Pe scurt, am cumpărat un televizor ... (vezi toată discuția)
Bună ziua. va rog sa ma ajutați. dacă am comandat un produs ... Anamaria16 Anamaria16 Bună ziua. Va rog sa ma ajutați. Dacă am comandat un produs online de pe Souqeshop, iar produsul a venit deteriorat sunt obligata sa plătesc returul? Vreau ... (vezi toată discuția)
Dreptul de retur al unui produs defect cristiulian cristiulian Buna ziua, Am o nelamurire in privinta unei comenzi facuta cu ceva timp in urma, la distanta. Dupa o prealabila consultare telefonica si citirea ... (vezi toată discuția)