Buna ziua,
Am o nelamurire in privinta unei comenzi facuta cu ceva timp in urma, la distanta. Dupa o prealabila consultare telefonica si citirea specificatiilor produsului pe pagina producatorului, am facut comanda telefonic (nu au optiunea de comanda online standard).
Plata am facut-o prin transfer bancar, suma fiind destul de mare (este vorba despre o centrala termica, pretul fiind de circa 8000 RON).
Am primit pachetul prin curier, curierul nu m-a informat despre posibilitatea verificarii coletului. Abia in momentul in care am contractat instalatorul pentru montare, acesta a constatat ca centrala este defecta, avand carcasa stramba si ca nu poate fi montata pe perete (presupun ca a fost lovita in timpul transportului sau ambalarii). Nu as fi putut sa-mi dau seama de lucrul acesta, chiar daca as fi verificat coletul la primire.
Am optat pentru denuntarea unilaterala a contractului, si rambursarea sumei platite, anuntand vanzatorul de intentia mea. Acesta a refuzat din start aceasta varianta, desi legea imi permite. Am trimis centrala inapoi, cu cerere de retur semnata, in acelasi ambalaj, dupa care n-am mai primit niciun semn din partea lor.
In urma unui email prin care le-am reamintit de acest retur, acestia mi-au spus ca singurele variante sunt ori sa-mi trimita centrala inapoi, in aceeasi stare, ori sa mi-o trimita reparata, contra cost.
Mi-au explicat ca am pierdut dreptul de retur, conform OUG nr. 34/2014, articolul 20, si fiindca nu am "verificat" centrala la livrare (ei ar fi mentionat acest lucru in AWB, dar eu nu am fost anuntat nici de ei, nici de curier). Chiar daca as fi fost anuntat, nu cred ca ar fi fost posibil sa am un instalator pregatit sa piarda niste ore bune pentru a monta aceasta centrala si a verifica daca functioneaza, cu atat mai putin nu cred ca vreun curier ar fi fost dispus sa astepte finalizarea unei asemenea verificari. Repet, oricum nimeni nu mi-a spus ca pot verifica acest colet la primire.
Mi-au dat si un fragment din articolul 20 din OUG cu pricina, dar partial. Au invocat acest articol, spunand ca din momentul in care am primit coletul, toata responsabilitatea este transferata asupra mea, chiar daca produsul nu este functional/defect. Deci practic ei considera ca este vina mea ca am primit un produs defect si ca nu am dreptul de a-l returna.
Partea a doua a articolului spune ca riscul se transfera in cazul in care consumatorul a contractat transportatorul. In cazul meu nu se aplica, vanzatorul s-a ocupat atat de ambalare, cat si de transport, contractand firma de curierat.
Ce sanse credeti ca am de a-mi recupera banii?
Cel mai recent răspuns:
cristiulian , utilizator
12:56, 16 Ianuarie 2024