avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 658 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Drepturile vanzatorului persoana fizica online
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Drepturile vanzatorului persoana fizica online

Buna ziua. Va deranjez cu o problema aparent banala, care insa a luat o intorsatura urata Saptamana trecuta am vandut un produs prin intermediul site-ului Olx. 'Clienta' mea a solicitat transportul cu Fan Curier, angajandu-se sa plateasca atat transportul produsului, cat si transportul rambursului (al banilor ce i-am primit eu pentru produsul cumparat). Desi i-am comunicat ca prefer Posta Romana, fiind mai convenabil si pentru ea, a insistat transportul cu firma de curierat, pe motiv ca a mai lucrat cu ei.
I-am indeplinit cerinta ca acum, dupa aproximativ o saptamana de la primirea coletului sa-mi spuna ca vrea sa returneze produsul si sa-i inapoiez nu doar contravaloarea produsului, ci si cea a transportului, care, prin absurd, este mai mare decat cea a produsului cumparat de la mine. Prin urmare, eu i-am vandut produsul cu 30 de lei, iar ea doreste sa mi-l returneze cu ramburs 63 de lei, 33 lei reprezentand costul transportului. I-am explicat ca sunt dispusa sa-i inapoiez cei 30 de lei pe care mi i-a oferit mie, insa nu sunt obligata sa-i returnez banii pe care i-a dat pe transport, cu atat mai mult cu cat ea a fost cea care a solicitat acest tip de transport! Nu a tinut cont de asta, si mi-a trimis coletul retur, cu ramburs 63 de lei. Inca nu mi-a ajuns, dar bineinteles ca nu-l voi ridica! I-am comunicat acest lucru si m-a amenintat cu avocati si instanta. Mi se pare penibil sa imi ceara sa-i returnez banii pe care ea i-a oferit firmei de curierat! Nici macar marile societati comerciale nu ramburseaza valoarea transportului in cazul unui retur! Eu sunt obligata sa-i returnez contravaloarea transportului???
Asa cum am spus initial, stiu ca e o problema banala, insa va rog sa ma sfatuiti in privinta solutionarii acestei probleme. Va multumesc.
Ultima modificare: Marți, 27 Ianuarie 2015
Malvina_S, utilizator
Cel mai recent răspuns: Malvina_S , utilizator 11:39, 29 Ianuarie 2015
Nu, de principiu nu sunteti obligata sa returnati valoarea transportului. Totusi, depinde care e motivul pentru care vi-l returneaza, a cui e culpa, asta pentru instanta, eventual.
Taxa de timbru minima e 100 de lei pentru problema ei... :D Pentru 63 de lei!
Buna ziua. In primul rand, va multumesc pentru raspuns. Motivul pentru care imi returneaza produsul este unul cel putin la fel de penibil (din punctul meu de vedere). Persoana respectiva a cumparat de la mine o pereche de cizme second-hand (cu 30 de lei), avand la cunostinta acest lucru, ca acum sa 'se planga' ca cizmele au partea din zona calcaiului tocita.
Nu inteleg, ce astepta? Ca cizmele second-hand sa fie precum cele cumparate din magazin, proaspat scoase din cutie? Pana si acelea, unele dintre ele mai au mici defecte de fabricatie .... In fine, revenind la problema in discutie, cizmele nu au fost rupte sau in stare deplorabila, astfel incat sa nu mai poate fi purtate. Normal ca aveau semne de uzura, din moment ce au fost purtate, ca orice lucru second-hand. Insa, daca semnele erau chiar atat de vizibile, nu trebuia sa se observe din imaginile postate in anunt??? Mentionez ca cizmele au fost verificate si in prezenta curierului (asa e politica la firma de curierat respectiva). Un alt amanunt este ca persoana a primit coletul miercuri (21.01.2015) si abia luni (26.01.2015) m-a anuntat ca vrea sa le returneze. Ce garantie am eu ca in aceste zile nu a purtat cizmele, deteriorandu-le mai tare decat sustine ca erau, iar acum mi le trimite inapoi, vrea banii pe ele si mai mult decat atat, si pe transport!? Ce simplu, nu? Eram si sunt dispusa sa-i returnez cei 30 de lei pe care i-am primit eu in schimbul cizmelor, insa contravaloarea transportului sa o pretinda cui i-a dat-o, nu mie! Si eu am trecut prin situatii similare de nenumarate ori (din nefericire, sunt o 'fana' a shopping-ului online), am primit (pe cheltuiala mea) lucruri NOI cu defecte vizibile (sau care nu imi erau potrivite), pe care le-am returnat tot pe cheltuiala mea. Normal ca nu mi-a convenit situatia (aici o inteleg pe 'clienta' mea), insa am 'platit' pentru riscul pe care mi l-am asumat cumparand online (acela de a nu-ti place sau de a nu ti se potrivi lucrul respectiv). Trebuia oare sa dau in judecata marile companii comerciale pentru faptul ca nu mi-au inapoiat banii cheltuiti pe transport? :-/

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Posibila teapa facilitata de firma de curierat rapid cataNFS cataNFS Aveam de vanzare un samsung s5 , pe un site de vanzari , am fost contactat de un pretins cumparator , ne am inteles la pret , am trimit produsul cu verificare ... (vezi toată discuția)
Comisioane retur alandala1 alandala1 Buna ziua, Am comandat online o pereche de cizme pe care doresc sa o returnez intrucat marimea nu este corecta. Comanda a fost plasata pe data de 23 ... (vezi toată discuția)
Recuperare debite buna ziua, am comandat un produs online. produsul ... zsoli71 zsoli71 Recuperare debite Buna ziua, Am comandat un produs online. Produsul l-am returnat in termenul legal de 14 zile de la data primirii produsului. Returul a ... (vezi toată discuția)