Să zicem că ultimii ani au fost destul de dureroși și pentru unii și pentru ceilalți pe măsură ce au fost obligați să învețe cum și de ce funcționează promovarea și vânzarea online.
Pentru a înțelege cum funcționează procesul de marketing de la promovare până la vânzare și mai departe, trebuie monitorizată fiecare etapă în parte.
Campania de promovare în cadrul site-ului/rețelei de publicitate
De obicei, furnizorul spațiului publicitar va oferi și o soluție de monitorizare a campaniei. Aceasta este utilă pentru a putea vedea care abordare de comunicare este mai eficientă și care canal de promovare este mai bun. Evident, va trebui să aveți mai multe variante de banner (pentru diverse abordări de comunicare) și este bine să testați mai multe canale de promovare (diverse formate de bannere, diverse poziții în pagină și în site etc.). Această monitorizare este utilă în activitatea zilnică sau săptămânală de optimizare a campaniilor.
Tranziția către pagina de campanie / magazinul online
În practică, veți vedea că pot exista diferențe mari între ce înregistrează sistemul furnizorilor și ce înregistrați în sistemele proprii. Altfel spus, nu știți dacă utilizatorii care au dat click pe bannere au și ajuns la destinație. Cauzele acestor diferențe pot fi multiple:
- Formate de bannere care fură click-uri
Este cazul formatelor intruzive pe care utilizatorii nu au vrut să dea click (de obicei, când încearcă să închidă banner-ul). Monitorizați și restul procesului pentru a lua o decizie privind folosirea în continuare a formatului.
- Fraudă (în special la click-uri)
Va trebui să monitorizați atent site-urile care generează click-urile (când folosiți o rețea de promovare). De obicei, puteți exclude site-urile care nu prezintă încredere sau, în cazuri mai serioase, renunțați la furnizor.
- Probleme de înregistrare din cauza sistemului de monitorizare folosit
Google Analytics este cel mai folosit sistem de monitorizare, dar are și el o serie de probleme la înregistrarea vizitelor, sursei vizitelor etc. Pentru a reduce aceste probleme se pot folosi parametri speciali, dar nici aceștia nu garantează o monitorizare corectă.
- Probleme de încărcare a paginii sau a codurilor de monitorizare din pagină
Combinația dintre un site care se încarcă greu și o campanie de promovare care nu segmentează cum trebuie audiența (vizitatorii nu sunt cu adevărat interesați de produsul sau serviciul oferit) poate genera o diferență mare între ce înregistrează sistemul furnizorului și ce înregistrează sistemul din site-ul destinație.
Cea mai bună soluție pentru a monitoriza corect este generarea unei pagini dedicate fiecărei campanii și fiecărui furnizor. Pentru paginile de campanii se folosesc link-uri parametrizate (de obicei, în combinație cu un scurtător de url - bit.ly). Pentru magazinele online, este mai greu să folosim link-urile parametrizate, dar se pot folosi, măcar link-urile scurtate (câte o scurtătură a aceluiași link pentru fiecare furnizor).
Activitatea în pagina de campanie / magazinul online
Este cel mai bun indicator al interesului audienței generate de campanie față de serviciul sau produsul vândut. Indicatorii generali sunt timpul petrecut în site-ul destinație sau numărul de produse vizualizate într-un magazin online.
Activitatea din pagină se poate detalia foarte mult pentru a răspunde la o serie de întrebări mai complexe decât dacă utilizatorii sunt interesați de serviciu sau produs, de exemplu:
- Care sunt argumentele importante pentru ei? Se obține prin aranjarea diferită a secțiunilor paginiilor de campanie
- Prețul este o problemă sau nu? Se obține prin testarea mai multor prețuri (dacă este posibil) sau prin afișarea acestuia în alte locuri sau cu alte formulări.
- Se găsește ușor modalitatea de contactare sau comandare? Ajung utilizatorii interesați (cei care petrec un timp îndelungat) la formularele de contact sau comandă?
- De ce abandonează utilizatorii carturile de cumpărături? În ce punct sunt abandonate cele mai multe carturi de cumpărături?
- Ce produse dintr-un magazin sunt cele mai apreciate de vizitatori? Sunt produsele cele mai vizitate și în paginile cărora se stă cel mai mult. De aici, se pot selecta produsele pe care să se facă promovarea. O analiză de acest fel se poate face mai repede decât analiza comenzilor generate într-o lună de campanie.
Monitorizarea atentă a activității utilizatorilor este critică pentru optimizarea paginilor de campanie și a magazinelor online.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este un fragment din una dintre lecțiile cursului nostru Marketing pentru produse și servicii vândute online. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
La inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)