Pagina de campanie dedicată
Din experiența profesională, câteva principii contribuie mult la realizarea unei pagini de campanie eficiente:
- O singură acțiune posibilă, doar în cazuri speciale, încă o acțiune posibilă
Gândiți-vă bine care este acțiunea pe care doriți să o facă utilizatorul ajuns în pagina de campanie și încercați să îl canalizați doar către aceasta.
Poate părea o idee bună să oferi link-uri către diverse resurse sau completări, problema e că utilizatorul nu mai este canalizat spre acțiunea dorită (de obicei completarea unui formular de contact). E nerealist să vă așteptați ca un utilizator să se plimbe prin mai multe pagini pentru a reveni în pagina inițială, cel mai probabil va închide paginile și va renunța.
De aici și lipsa de eficiență a campaniilor care duc în homepage-ul site-ului general al produsului sau al companiei.
Din acest motiv, paginile de campanie sunt, de cele mai multe ori, organizate pe verticală, cu secțiuni bine definite, eventual și cu un meniu care derulează pagina (scroll) către aceste secțiuni. O astfel de organizare menține utilizatorul în pagină, în timp ce primește mai multe informații.
O posibilă excepție de la regulă ar fi oferirea mai multor posiblități de contactare (formular de contact, telefon sau chat). Depinde mult de produs dacă aceste mai multe modalități de contactare ajută sau nu. În plus, acestea necesită și resurse suplimentare (cineva trebuie să fie disponbil și pentru chat și pentru a răspunde la telefonul afișat).
- Dacă produsul este simplu și cunoscut (de exemplu: polița RCA) acțiunea din pagină poate să fie vânzarea directă
În această situație fericită, pagina de campanie poate fi foarte simplă, în esență, doar un formular de comandă (cu datele necesare plasării unei comenzi).
- Dacă produsul este complex sau inovator, e mai bine ca acțiunea să fie completarea unui formular de contact
Chiar dacă puteți oferi toate detaliile legate de un produs direct în pagină, nu înseamnă că și utilizatorii vor citi pagina cu atenție. O abordare mult mai realistă e să le oferiți informații și în pagină, și telefonic, și printr-o secvență automatizată de e-mailuri. Un procent foarte mic vor cumpăra fără o interacțiune cu un reprezentant al companiei.
Interacțiunile repetate construiesc încrederea într-un produs sau serviciu, cu atât mai mult dacă este prima oară când utilizatorul cumpără un astfel de produs. Este motivul pentru care multe servicii online oferă demo-uri sau trial-uri. Chiar dacă acestea prelungesc procesul de vânzare, un procent mai mare de utilizatori vor cumpăra.
- Concentrați cele mai bune argumente în primul ecran (zona vizibilă fără derularea paginii)
Utilizatorii nu vor parcurge întreaga pagină de campanie dacă nu reușiți să le treziți, de la început, interesul. Tot în primul ecran plasați și un formular sau un buton de contactare.
- Oferiți formulare sau butoane de contactare de mai multe ori pe parcursul unei pagini și formulați cu atenție îndemnul la acțiune (call-to-action) prezent pe acestea.
- Fiecare secțiune a paginii oferă și argumente diferite
În timp, veți înțelege care din acestea sunt mai importante pentru utilizatori și le veți prioritiza. Unele vor intra direct în primul ecran, altele nu. Descrierea detaliată a produsului probabil nu va intra niciodată în primul ecran.
- Monitorizați și optimizați pagina de campanie continuu
Rețeta care a mers ieri poate foarte bine să nu mai meargă azi.
Toate principiile de mai sus sunt posibile direcții pe care le puteți testa până găsiți rețeta potrivită produsului sau serviciului promovat. Singurul principiu general valabil este „Testați! Testați! Testați!”.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este un fragment din una dintre lecțiile cursului nostru Marketing pentru produse și servicii vândute online. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
La inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)