Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul
Autoritățile vor să întărească dialogul dintre Fisc și comercianții online, deoarece aceștia din urmă pot veni cu informații utile referitoare la practicile evazioniste ale firmelor rivale, se arată în proiectul unui plan de acțiuni pentru domeniul comerțului electronic. Planul de acțiuni a fost inițiat de Ministerul Comunicațiilor. Citește articolul
Ai deja un e-shop sau te gândești să îți deschizi un magazin online? Atunci descoperă mai jos câteva aspecte importante privind comerțul online. Citește articolul
Una dintre cele mai mari probleme în ceea ce priveşte magazinele online este reprezentată de produsele contrafăcute. Având, de obicei, preţuri foarte mici, produsele contrafăcute atrag mulţi cumpărători care cred că achiziţionează un produs original la un preţ redus, dar care ajung, din păcate, victimele unei înşelătorii. Citește articolul
Atunci când faci cumpărături online, anumite informații trebuie să-ți fie aduse obligatoriu la cunoștință. Altfel, riști să pierzi din vedere anumite drepturi care-ți aparțin, potrivit legislației în vigoare. În plus, aceste informații esențiale îți pot oferi mai multă încredere în comerciantul respectiv. Pentru că tot tocmai am intrat în luna cu superofertele de Black Friday, ne-am gândit să-ți spunem care sunt drepturile tale în calitate de consumator. Citește articolul
În mod obișnuit, magazinele online își profilează clienții care au conturi cu scopul de a-și adapta ofertele comerciale în funcție de aceștia. Într-o asemenea situație, dintr-un regulament european aplicabil din mai 2018 inclusiv în România reiese că magazinele online vor avea obligația să-și desemneze un responsabil cu protecția datelor („data protection officer” sau DPO, pe scurt). DPO-ul va putea să fie ori un salariat nou sau actual, ori un colaborator extern (avocat sau altă firmă, de exemplu). Citește articolul
Magazinele online care vând produse pentru care există posibilitatea de retur ar putea avea probleme odată cu implementarea sistemului split TVA. Practic, dacă clienții vor returna produsele după mai mult de șapte zile lucrătoare de la achiziție, firmele se vor găsi fie în situația de a acoperi din fondurile proprii TVA-ul, fie în situația de a aștepta aprobarea Fiscului pentru a transfera banii din contul de TVA către consumatori. În primul caz vorbim de o problemă temporară cu lichiditatea, iar în al doilea - de birocrație suplimentară. Citește articolul
În online, vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 42% faţă de anul 2014. Astfel, dacă activezi în mediul online, trebuie să ţii cont de câteva aspecte juridice, pe care le voi prezenta în cele ce urmează. Citește articolul