avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 592 soluții astăzi
Acasă Subiect: returnare produse
Subiect: returnare produse
ACCES GRATUIT
Soluții pentru probleme cotidiene

Probleme cu returnarea produselor comandate online? Termene, bani primiți înapoi și alte soluții utile

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Iunie 2020 | 0 | 2262 | Timp de citire: 4 min.

De multe ori când comanzi un produs de pe internet s-ar putea să vrei, din varii motive, să îl returnezi. El nu trebuie să fie, neapărat, stricat, ci poate ți-ai dat seama că nu aveai nevoie, cu adevărat, de el. Sau poate ți se pare că e diferit, în realitate, decât credeai și preferi, din cauza aceasta, să îl returnezi. Din bucurie, legea îl obligă pe comerciant să accepte returnarea produsului și să îți dea înapoi banii, fără ca tu să trebuiască să explici motivul pentru care returnezi produsul, atât timp cât te încadrezi în termenul legal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opt modificări importante din 2019 despre care trebuie să știe comercianții

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Decembrie 2019 | 0 | 3984 | Timp de citire: 2 min.

Regimul legal al activității comercianților a suferit unele schimbări relevante în anul ce stă să se încheie. Printre altele, au apărut schimbări ce țin de serviciile de plată, secretele comerciale, drepturile consumatorilor sau folosirea automatelor de produse și servicii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Dreptul de returnare al produselor comandate online. Ce reguli se aplică și ce excepții există?

Inteligo.ro în Weekend
21 Decembrie 2019 | 2 | 9622 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când cumperi ceva online, nu vezi produsul, nu-l simți ca în lumea reală. Ăsta e motivul pentru care, în comerțul din mediul online, s-a construit o obligație nouă pentru comercianți, aceea de a returna produsul consumatorului în anumite condiții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce faci dacă ai cumpărat produse care apoi sunt retrase de pe piață din motive de siguranță

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2019 | 0 | 1277 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când un producător face publică decizia de a rechema sau retrage un produs, consumatorii ar trebui să înceteze să-l mai folosească, deoarece utilizarea în continuare a acestuia le poate pune sănătatea și chiar viața în pericol, potrivit unei campanii lansate de Comisia Europeană și promovată la nivel național de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday a trecut. Ce poți să faci dacă produsele au probleme sau nu-ți plac?

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2019 | 0 | 3001 | Timp de citire: 3 min.

În condițiile în care majoritatea magazinelor online au organizat promoții de Black Friday în weekendul ce tocmai a trecut, explicăm azi ce opțiuni au consumatorii care primesc produse cu defecte sau care nu funcționează ori care nu sunt mulțumiți de ele. Black Friday, adică Vinerea Neagră, este ziua din an cu cele mai mari reduceri de prețuri la produse. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Retur produse 2019: Comercianții trebuie să suporte inclusiv costul transportului

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
8 Ianuarie 2019 | 3 | 22517 | Timp de citire: 2 min.

Din cauză că, în prezent, este foarte ușor să se facă vânzări la distanță (în special prin internet), pot apărea situații în care, din cauza distanței, să fie implicate și costuri de transport (uneori, ridicate, în funcție de bun). Astfel, în cazul în care un comerciant a vândut un produs neconform cu angajamentele asumate față consumator, primul oferind o garanție comercială celui din urmă, puteau exista discuții cu privire la persoana care are obligația de a suporta costurile de transport pentru retur. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Risc pentru datele personale prelucrate

Recomandare: Șterge memoria echipamentelor pe care le returnezi la magazin

Alin Popescu în GDPR & Protecția datelor personale
Fondator, avocatnet.ro
12 Septembrie 2018 | 0 | 4608 | Timp de citire: 3 min.

Una dintre obligațiile cele mai importante pe care le au operatorii de date personale și împuterniciții lor, conform Regulamentului general privind protecția datelor (sau GDPR, pe scurt), este aceea de a asigura măsuri tehnice și organizatorice adecvate riscului pe care îl presupune prelucrarea datelor personale. Cu alte cuvinte, e important să fie conștientizat gradul de risc pe care îl presupune activitatea zilnică de prelucrare a datelor personale și trebuie construite politici de securitate în măsură să preîntâmpine ori să minimizeze riscul unor incidente de securitate. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ziua drepturilor consumatorilor

Reminder Fii informat: Ce drepturi ai când cumperi de la comercianții români și străini

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Martie 2018 | 3 | 21747 | Timp de citire: 5 min.

Principalele drepturi ale unui cumpărător, potrivit legislației în vigoare, sunt dreptul la garanția legală de doi ani și dreptul la returnarea produselor în 14 zile. Dar lucrurile nu se rezumă doar la garanție și returnare. Trebuie să știm de ce e important să dăm înapoi un bun cu defecte încă de când îl primim acasă, cine e responsabil de pagubele aduse de produsele cumpărate, cum să facem cumpărături sigure cu cardul și cum suntem protejați când cumpărăm din străinătate. Cu ocazia Zilei Drepturilor Consumatorilor, v-am pregătit o sinteză cu informațiile necesare pe care orice cumpărător trebuie să le aibă! Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Magazinele online pot avea probleme din cauza retururilor

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2017 | 0 | 2934 | Timp de citire: 2 min.

Magazinele online care vând produse pentru care există posibilitatea de retur ar putea avea probleme odată cu implementarea sistemului split TVA. Practic, dacă clienții vor returna produsele după mai mult de șapte zile lucrătoare de la achiziție, firmele se vor găsi fie în situația de a acoperi din fondurile proprii TVA-ul, fie în situația de a aștepta aprobarea Fiscului pentru a transfera banii din contul de TVA către consumatori. În primul caz vorbim de o problemă temporară cu lichiditatea, iar în al doilea - de birocrație suplimentară. Citește articolul