Cele mai recente studii efectuate în țara noastră au arătat că românii preferă, mai nou, să își facă cumpărăturile din mediul online decât să meargă în magazin/supermarket. Potrivit estimărilor celor mai mari jucători din zona comerțului electronic, valoarea achizițiilor din online a însumat 2,8 miliarde de euro în 2017, cu 40% mai mult ca în anul 2016, conform unui studiu efectuat de cei de la MTH.
De ce aleg românii să își facă cumpărăturile online?
- pentru că peste 70% dintre oameni își fac comenzile direct de pe mobil;
- le este mult mai ușor să facă comparații între un produs care este disponibil pe mai multe site-uri (de exemplu, prețul) sau între produse din aceeași gamă cu privire la beneficiile pe care acestea le oferă;
- uneori produsele sunt mai ieftine dacă sunt achiziționate online.
Care sunt principalele categorii de produse care s-au vândut mai bine online decât în magazine?
Un loc fruntaș în rândul produselor vândute pe internet îl ocupă, așa cum era de așteptat, cele din zona IT, dar și electrocasnicele, urmate de cele din zona de fashion și de înfrumusețare. Pe lângă acestea, românii au început să își cumpere pe net decorațiuni pentru casă, dar și mobilier.
Dacă te gândești să îți deschizi un magazin online sau ai deja unul, trebuie să ai în vedere o serie de aspecte menite să te ajute să îți crești cifra de afaceri și să supraviețuiești pe această piață (în momentul de față sunt peste 7.000 de magazine online):
1. Personalizează-ți afacerea
Este important să îi oferi clientului tău o experiență cât mai plăcută atunci când îți vizitează site-ul. De aceea este necesar să îi comunici foarte clar ce beneficii îi aduce un produs pe care el vrea să îl cumpere și de ce să o facă de la tine!
2. Optimizează-ți site-ul pentru dispozitivele mobile
Dacă îți dorești ca afacerea ta online să reziste pe piață, trebuie să te asiguri că web site-ul tău este unul optimizat pentru mobil și că este cât mai responsive. De ce? Pentru că oamenilor le este mult mai comod să facă o comandă de pe telefon, decât de pe desktop sau laptop.
3. Asigură-te că ai conținut video pe site
Trend-ul este foarte clar în mediul online: formatul video câștigă din ce în ce mai mult teren în detrimentul textelor. Este necesar să știi că trebuie să acorzi o importanță aparte mesajului – trebuie să fie clar și ușor de înțeles, dar și vocii sau mediului unde are loc filmarea.
Pont util pentru tine: trebuie să reușești să îi stârnești curiozitatea utilizatorului din primele secunde în care vede video-ul tău!
4. Conținut bun
O altă metodă prin care să atragi cât mai mulți utilizatori este, cu siguranță, conținutul de calitate. Aici vorbim despre descrierile pe care le folosești pentru produse, imagini, video, toate acestea te vor ajuta să cucerești vizitatorii și să îi loializezi.
5. Fii prezent pe toate mediile de socializare
Este din ce în ce mai important să fii prezent pe Facebook, Instagram, Linkedin etc. Mai nou, tendința oameniilor este să te caute și acolo, pentru că ei de aici își iau informațiile.
Important! Asigură-te că ai recenzii bune de la clienți, ele dau încredere potențialilor clienți să cumpere de la tine!
Comentarii articol (0)