Ministerul Comunicațiilor a publicat recent în dezbatere publică un plan de acțiuni pentru domeniul comerțului electronic, pentru anii 2019 și 2020. Printre alte măsuri din document, una face referire la evaziunea fiscală din comerțul online.
Mai precis, autoritățile vor să se concentreze pe companiile evazioniste din domeniul comerțului electronic. În acest sens, se dorește, practic, încurajarea magazinelor online să-și pârască rivalii în afaceri la Fisc.
„Întărirea dialogului între ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală - n. red.) și furnizorii de servicii de comerț electronic, aceștia din urmă putând furniza informații relevante și valoroase privind metodele și practicile evazioniste ale competitorilor pe fiecare segment de piață de bunuri și servicii”, este detaliată una dintre acțiunile pregătite pentru întărirea cadrului instituțional referitor la control și monitorizare.
Acțiunea urmează să fie implementată începând din primul semestru al anului 2019 și apoi să fie derulată constant. Ministerul Comunicațiilor va coordona acțiunea în care vor mai fi implicate Fiscul și autoritățile vamale.
Totodată, din primul semestru al anului 2020, Ministerul Comunicațiilor vrea să pună la punct un mecanism de consultare cu comercianții online pentru a identifica persoanele fizice care fac comerț neautorizat.
România a înregistrat în 2017 cea mai mare rată de creștere a comerțului electronic din Europa (38%), scrie într-un comunicat de presă recent al Ministerului Comunicațiilor, care citează „European Business to Consumer (B2C) Ecommerce Report”.
Planul de acțiuni este în dezbatere publică până la data de 15 februarie 2019.
Atenție! Planul de acțiuni nu se aplică momentan, până nu este oficializat de Ministerul Comunicațiilor.