Asta înseamnă că, după conectare, comercianții se vor putea folosi de SPV pentru a afla dacă există probleme la transmiterea de fișiere către autorități. Conform ghidului publicat recent de ANAF privind conectarea aparatelor, comercianților li se recomandă înregistrarea în SPV pentru a beneficia de informațiile puse la dispoziție acolo.
Important! Datele înregistrate de casele de marcat până la data conectării lor sunt transmise prin depunerea lunară a declarației A4200 până la data de 20 a lunii următoare. Datele înregistrate din prima zi a conectării aparatului vor fi transmise zilnic automat după generarea raportului Z, astfel că declarația A4200 nu va mai fi necesară.
SPV este o aplicație online prin care contribuabilii persoane fizice sau juridice pot afla rapid informații despre situația lor fiscală (de exemplu, datoriile fiscale neplătite) și pe care o pot folosi pentru a transmite anumite declarații către ANAF (de exemplu, declarația unică, cererea de înregistrare a contractelor de locațiune sau cererile de accesare a restructurării financiare, a eșalonării la plată sau a amnistiei fiscale). Instrucțiunile pentru crearea unui cont în SPV pot fi găsite direct pe site-ul Fiscului, aici (persoane fizice) și aici (persoane juridice).
Foarte important de știut este că, pentru validarea contului în SPV, există mai multe variante. Concret, dincolo de validarea contului prin prezentarea în persoană la o unitate a Fiscului și de validarea contului online prin furnizarea unui cod special, din 2020 există și validarea contului online prin verificarea video a identității. Astfel, orice persoană se poate programa online, folosind aplicația de programări a Fiscului, pentru a-și valida contul din SPV fără a face vreun drum fizic la o unitate fiscală.
Ordinul ANAF 435/2021 prevede următorul calendar pentru legarea caselor de marcat la sistemul de monitorizare:
- contribuabilii mari - între 31 martie și 30 iunie 2021;
- contribuabilii mijlocii și mici - între 31 martie și 30 noiembrie 2021;
- în cazul aparatelor care nu pot fi conectate la internet, se transmite la Fisc o declarație în acest sens până la 30 iunie 2021 (contribuabili mari), respectiv 30 noiembrie 2021 (contribuabili mijlocii și mici);
- începând cu aparatele achiziționate din decembrie 2021, conectarea se face la data instalării lor;
- începând cu decembrie 2021, în cazul aparatelor care nu pot fi conectate la internet, se transmite la Fisc o declarație în două zile lucrătoare de la data instalării.
Companiile care nu vor respecta termenele impuse de Fisc vor risca o amendă de la 8.000 la 10.000 de lei, așa cum reiese din Ordonanța de urgență a Guvernului 28/1999. Mai precis, acest act normativ prevede obligativitatea conectării aparatelor la sistemul ANAF și o amendă pentru neîndeplinirea obligației.
Comentarii articol (0)