Așa cum redacția noastră a scris în iunie 2020 că urmează să se întâmple, ANAF a pus în funcțiune o aplicație online pentru programări la unitățile sale. Aplicația oricum era în planurile autorităților de ceva vreme și s-a stabilit ca aceasta să fie folosită inclusiv pentru validarea online a conturilor nou-create în SPV.
„Pentru o scurtă perioadă, serviciul a fost în faza de testare, la DGRFP Galați, iar rezultatele proiectului-pilot au determinat stabilirea oportunității extinderii acestuia. Astfel, contribuabilii persoane fizice și persoane juridice se pot programa online la sediile administrațiilor județene ale Finanțelor Publice și la administrațiile sectoarelor 1-6 din București ale Finanțelor Publice”, scrie într-un comunicat remis luni de ANAF.
Contribuabilii pot stabili astfel întâlniri pe chestiuni ce țin de declarațiile fiscale, evidența pe plătitor, avizele și autorizațiile pentru casele de marcat, executarea silită, cazierul fiscal, asistență fiscală și evitarea dublei impuneri.
Foarte important este că programările se fac pentru maximum 30 de minute, astfel că problemele prezentate de contribuabili trebuie să implice un timp scurt de soluționare. Cei ce se prezintă la unitățile ANAF sunt obligați să poarte mască facială și să fie supuși termoscanării, altfel li se anulează programările.
„Precizăm că, pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, în incinta unităților fiscale sunt amenajate încăperi dedicate, de regulă în apropierea punctelor de acces în sedii, astfel încât să se limiteze pe cât posibil contactul dintre vizitatori și personalul ANAF. De asemenea, la nivelul fiecărui sediu ANAF au fost organizate sensuri de intrare/ieșire dedicate acestor spații, precum și montarea de indicatoare privind păstrarea distanței de doi metri”, mai scrie în comunicat.
Iată pașii de urmat pentru stabilirea unei programări cu aplicația online a ANAF:
1. Aplicația de programări online este disponibilă în zona de „Servicii online” de pe prima pagină a site-ului www.anaf.ro. Odată intrat pe aplicație, găsești un link spre instrucțiunile de utilizare. Pentru a merge mai departe, apasă „Continuă”. Urmează un ecran în care ești informat că, prin continuarea procedurii de programare, ești de acord automat cu prelucrarea datelor tale personale. Apasă iar „Continuă”.
2. Urmează un ecran în care trebuie să alegi dacă faci programarea pentru tine, ca persoană fizică, sau ca reprezentant, în numele unei persoane juridice. Selectează una din două și apasă pe butonul „Programare online”.
3. Apoi trebuie să-ți introduci adresa de e-mail, CIF-ul sau CNP-ul și să alegi județul și unitatea fiscală la care vrei să te duci pentru o întâlnire cu reprezentanții Fiscului. De asemenea, în ecranul acesta alegi motivul pentru care faci programarea (pentru declarații fiscale, pentru executare silită, pentru asistență, pentru avize pentru casele de marcat sau pentru validarea video a contului nou-creat în SPV, printre altele) și data și ora programării.
4. În fine, apoi apare un ecran în care trebuie confirmate informațiile aferente programării. Mai precis, trebuie să introduci un cod afișat într-o imagine (măsură de securitate, pentru ca sistemul să se asigure că o persoană reală face programarea, nu un robot) și apoi să apeși butonul „Rezervă”. Automat, vei primi pe e-mail toate informațiile aferente programării și un link pe care să-l folosești în caz că trebuie să anulezi întâlnirea.
5. În cazul în care vrei să faci programarea pentru identificarea video online a contului nou-creat în SPV, trebuie mai întâi să completezi formularul de înregistrare pentru acest serviciu, conform instrucțiunilor oficiale. În formular, ca modalitate de validare (și, implicit, activare) a contului în SPV, trebuie să alegi aprobarea prin identificare vizuală online. Conform ANAF, programarea online trebuie făcută în termen de zece zile de la momentul înregistrării în SPV. Verificarea video se face cu ajutorul aplicației Zoom.
Comentarii articol (0)