În acel interval, în Spațiul Privat Virtual s-au făcut în jur de 52.000 de cereri pentru obținerea profilurilor de trecere a aparatelor la funcționarea online, iar jur de 1.500 de case de marcat cu jurnal electronic au fost conectate efectiv la sistemul ANAF.
Totodată, au fost identificate deja câteva probleme ce țin de procesul de conectare:
- certificatul digital al casei de marcat nu este același cu cel înregistrat la ANAF;
- transmiterea parțială a datelor (fișierul XML nu se transmite în totalitate);
- o parte dintre tehnicieni încă n-au acces la Spațiul Privat Virtual.
Citește și: Conectarea caselor de marcat: ANAF va verifica în timp real vânzările companiilor și le va compara cu ce se raportează apoi în declarațiile fiscale.
Ordinul ANAF 435/2021 prevede că legarea caselor de marcat la sistemul de monitorizare al ANAF se face la termene diferite, în funcție de dimensiunea contribuabililor:
- contribuabilii mari - între 31 martie și 30 iunie 2021;
- contribuabilii mijlocii și mici - între 31 martie și 30 noiembrie 2021;
- în cazul aparatelor care nu pot fi conectate la internet, se transmite la Fisc o declarație în acest sens până la 30 iunie 2021 (contribuabili mari), respectiv 30 noiembrie 2021 (contribuabili mijlocii și mici);
- începând cu aparatele achiziționate din decembrie 2021, conectarea se face la data instalării lor;
- începând cu decembrie 2021, în cazul aparatelor care nu pot fi conectate la internet, se transmite la Fisc o declarație în două zile lucrătoare de la data instalării.
Companiile care nu vor respecta termenele impuse de Fisc vor risca o amendă de la 8.000 la 10.000 de lei, așa cum reiese din coroborarea articolelor 3^1, 10 și 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului 28/1999. Mai precis, acest act normativ prevede obligativitatea conectării aparatelor la sistemul ANAF și o amendă pentru neîndeplinirea obligației în termenele legale.
Comentarii articol (0)