avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 518 soluții astăzi
Acasă Subiect: conectare case de marcat
Subiect: conectare case de marcat
ACCES PREMIUM

Case de marcat: MF vrea să detecteze anomaliile de la comercianți prin analize de risc automatizate. Datele, comparate cu declarațiile fiscale

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
11 Decembrie 2023 | 0 | 926 | Timp de citire: 2 min.

Zilele trecute, Guvernul a aprobat un memorandum pentru dezvoltarea unui modul de analiză de risc pentru informațiile colectate de Fisc de la casele de marcat și de detectare a anomaliilor. În acest context, Ministerul Finanțelor (MF) spune că autoritățile vor compara datele venite de la aparatele de marcat cu cele din declarațiile fiscale ale contribuabililor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șeful ANAF: Vom renunța la multe dintre declarațiile actuale abia după ce se finalizează digitalizarea Fiscului

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Octombrie 2022 | 0 | 1636 | Timp de citire: 2 min.

Amplul proces de digitalizare prin care trece, de ceva timp, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va duce, în viitorul apropiat, la dispariția mai multor formulare pe care contribuabilii trebuie să le depună periodic în prezent. Conform șefului ANAF, cam în doi ani de zile vom putea avea discuții concrete pentru reducerea obligațiilor declarative ale firmelor și persoanelor fizice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ai case de marcat nefolosite ce figurează ca neconectate la sistemul ANAF? Cum rezolvi problema, ca să nu riști amendarea

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Martie 2022 | 0 | 10584 | Timp de citire: 2 min.

O problemă des întâlnită în prezent cu conectarea caselor de marcat nefolosite la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) poate aduce sancțiuni companiilor, motiv pentru care autoritățile atenționează că procesul de conectare trebuie făcut din nou. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Trei proiecte majore de digitalizare a activității ANAF sunt funcționale și avem o nouă adiție pe listă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Februarie 2022 | 1 | 7597 | Timp de citire: 5 min.

În ultimii ani s-a vorbit destul de mult despre marile proiecte pentru digitalizarea activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Dacă până acum lucrurile erau neclare, în anul 2021 au început, în sfârșit, să se așeze piesele puzzle-ului, astfel că avem termene concrete de implementare. Astfel, la început de 2022, a fost introdusă obligativitatea sistemului SAF-T, după ce, pe final de 2021, sistemul e-Facturare a fost operaționalizat și calendarul conectării efective a caselor de marcat la sistemul național de monitorizare a fost încheiat. Totodată, avem un termen concret până la care interacțiunea cu Fiscul va trece aproape cu totul în online, iar pe lista autorităților a apărut și sistemul e-Transporturi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Planurile Fiscului în 2022 și implicațiile aferente pentru contribuabili

Deloitte România în Taxe și impozite
27 Ianuarie 2022 | 0 | 1790 | Timp de citire: 4 min.

Administrația fiscală și-a propus, pentru 2022, creșterea ponderii veniturilor din taxe și impozite în produsul intern brut prin eficientizarea colectării, care are la bază atât stimularea conformării voluntare, cât și o serie de măsuri de combatere a evaziunii fiscale. Planurile anunțate pentru acest an indică faptul că autoritățile au ajuns la concluzia că reforma și digitalizarea administrației fiscale reprezintă combinația optimă pentru atingerea acestui scop. Prin urmare, anul ce tocmai a început se va baza pe acești doi piloni, cu beneficii estimate atât pentru stat, cât și pentru contribuabili, dar și cu eforturi substanțiale de implementare pentru ambele părți. O parte dintre măsurile adoptate de autorități, bazate pe soluții digitale de relaționare cu contribuabilii, au intrat deja în vigoare și produc efecte, iar altele sunt la nivel de angajament. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele și PFA-urile care și-au luat case de marcat pentru a le conecta în 2021 la sistemul Fiscului încă pot să-și scadă cheltuielile din impozite

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
5 Ianuarie 2022 | 1 | 2650 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care 2021 a fost anul în care s-a desfășurat conectarea caselor de marcat la sistemul de monitorizare al Fiscului, reamintim că firmele și PFA-urile încă pot să-și recupereze indirect cheltuielile cu achiziția acestor aparate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

„Marea conectare” a caselor de marcat a venit și a trecut, dar ce trebuie să știe comercianții mai departe?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Decembrie 2021 | 0 | 2351 | Timp de citire: 2 min.

În anul curent, autoritățile au pus lucrurile la punct pentru a permite companiilor și persoanelor fizice să-și conecteze casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Însă lucrurile nu se opresc aici - încă mai sunt întârziați, care în prezent riscă amendarea, iar de acum conectările aparatelor noi trebuie făcute rapid. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Case de marcat: Declarația A4200 se depune în continuare, dar numai pentru aparatele care funcționează offline

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
15 Decembrie 2021 | 0 | 3472 | Timp de citire: 2 min.

Din moment ce calendarul conectării caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Fiscului s-a încheiat la finele lunii noiembrie 2021, este important de precizat că obligația depunerii lunare a declarației A4200 este eliminată pentru aparatele legate. Totuși, formularul A4200 rămâne valabil în continuare pentru casele de marcat care funcționează offline pentru că sunt poziționate în zone fără rețele de internet. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Case de marcat: Obligația de a avea contract de service nu a fost eliminată din legislație

avocatnet.ro în Aspecte juridice
14 Decembrie 2021 | 0 | 1998 | Timp de citire: 1 min.

Deși din partea Guvernul venise o propunere de eliminare a obligației de a avea contract de service în cazul aparatelor de marcat (și a cărții de intervenții), aceasta nu s-a materializat încă, astfel că acestea sunt în continuare prevăzute de legislația caselor de marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate verifica dacă o casă de marcat este conectată la sistemul ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Decembrie 2021 | 0 | 11328 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a verifica dacă o casă de marcat cu jurnal electronic este conectată la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), există trei variante, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul