Într-un plan de măsuri de debirocratizare venit în septembrie anul acesta, Ministerul Economiei propunea eliminarea obligativității contractului de service și eliminarea registrelor specifice casei de marcat. Era doar unul dintre punctele planului de măsuri, dar pe care, de pildă, Patronatul Caselor de Marcat, l-a criticat dur la momentul propunerii. Eliminarea acelor proceduri și documente ar fi o eroare, pentru că fără de acestea „responsabilitatea funcționării corecte a caselor de marcat ar intra într-o zonă de haos”.
Cert e că obligația de a avea contract de service cu cei care au furnizat casa de marcat încă există în legislație, măsurile propuse nefiind adoptate până acum. Conform OUG nr. 28/1999, sediul reglementării pentru aceste aparate, comercianții sunt obligați să încheie cu furnizorii consumabilelor contracte ferme cu clauze de livrare numai a consumabilelor de tipul și cu caracteristicile tehnice prevăzute în manualul de utilizare, care să asigure menținerea lizibilității datelor pe perioada legală de arhivare, clauze privind daunele la care sunt îndreptățiți în cazul nerespectării clauzelor contractuale și să asigure arhivarea datelor. În același timp, furnizorii de consumabile pentru casele de marcat, indiferent că sunt producători, importatori sau comercianți, sunt obligați să livreze firmelor numai consumabilele trecute în contractele ferme amintite.
Potrivit HG nr. 479/2003, după ce o casă de marcat este instalată, comercianții sunt obligați să prezinte inspectorilor fiscali cartea de intervenții a aparatului, în caz de control.
Bine de știut: Cum se poate verifica dacă o casă de marcat este conectată la sistemul ANAF