Începând de la 1 noiembrie, lipsa caselor de marcat electronice poate fi sancționată cu sume cuprinse între 8.000 și 10.000 de lei, iar firmelor le sunt confiscate sumele nejustificate și li se suspendă activitatea până-și schimbă casele de marcat și achită amenzile.
Există o listă publică cu distribuitori autorizați să vândă case de marcat electronice avizate tehnic și conforme cu reglementările impuse de Ministerul de Finanțe. Cumpărarea unei case de marcat electronice de la o unitate care nu apare pe această listă va atrage amenzi și sancțiuni din partea autorităților, aparatele respective nefiind avizate.
„Înainte de achiziție, orice cumpărător trebuie să se asigure că distribuitorul este unul autorizat, aflat pe lista aprobată conform reglementărilor impuse de Ministerul de Finanțe”, punctează Lyubomir Gerasimov, director general Daisy Tech, producător al caselor de marcat electronice Daisy, prezent pe piața din România, cu patru modele de aparate avizate de Finanțe, primul model primind autorizația ICI la finalul lunii mai 2018. Casele de marcat Daisy sunt disponibile prin Zeus Service, distribuitorul unic al caselor de marcat Daisy în țara noastră, care se se află pe lista distribuitorilor autorizați de MFP.
Referitor la serviciile conexe pe care firmele le pot primi odată cu achiziționarea unei case de marcat electronice, ar fi important să existe măcar asistență service, astfel încât comerciantul să știe unde poate apela în cazul unor probleme apărute cu casa de marcat cumpărată.
„Zeus Service, distributorul aparatelor noastre în România, oferă asistență în toate etapele, pornind de la consilierea pentru alegerea modelului adecvat de casă de marcat în funcție de specificul activității, până la fiscalizarea casei de marcat și, ulterior, la remedierea problemelor apărute în cursul utilizării casei de marcat”, mai spune Lyubomir Gerasimov.
Potrivit lui Lyubomir Gerasimov, în perioada de garanție, pentru orice defecțiune care presupune înlocuirea componentelor, reparațiile trebuie să fie gratuite.
„Dacă, însă, să spunem că un comerciant dorește să schimbe adresa punctului de lucru, acesta este un serviciu care se efectuează contra cost de către tehnicieni pentru că nu are legătură cu o problemă de funcționare a casei de marcat”, detaliază directorul general Daisy Tech.
Cum procedați când aveți nevoie de service pentru o casă de marcat electronică
Primul și cel mai important lucru ar fi să luați legătura cu firma care se ocupă de service-ul aparatului pe care l-ați achiziționat – ea fiind singura în măsură să se ocupe de rezolvarea eventualelor defecțiuni. Toate informațiile legate de depanarea aparatelor fiscale trebuie să fie detaliate în contractul de service pe care l-ați semnat la achiziția casei de marcat electronice.
Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor autorizat și exclusiv al caselor de marcat Daisy în România a explicat, pentru avocatnet.ro, că ar fi bine ca anunțarea unității de service să se facă în scris, apelul telefonic nefiind acceptat ca formă de notificare. În plus, este foarte important ca notificarea să primească număr de înregistrare, astfel încât să vă asigurați că cererea este procesată de unitatea de service.
Luați în calcul că fiecare distribuitor de aparate de marcat electronice are propriile sale proceduri de lucru în ceea ce privește service-ul, astfel că ar fi bine să vă interesați despre ele înainte de a achiziționa un anumit aparat. Pentru un plus de siguranță, orice informație legată de depanarea caselor de marcat și procedurile de lucru ar trebui să fie trecută, în detaliu, în contractul de service despre care scriam anterior.
„În funcție de condițiile contractuale, reparația se poate face la sediul unității de service sau la sediul clientului. În cazul în care reparația se face la unitatea de service, comerciantul trebuie să folosească în toata perioada în care casa de marcat nu este funcțională, registrul special și să emită chitanțe. Toți clienții Daisy Tech primesc acest registru de la distribuitorul Zeus Service în momentul achiziției casei de marcat și a semnării contractului de service”, a detaliat Florin Băjan procedura de service în cadrul firmei pe care o conduce.
Comentarii articol (0)