Pentru a preîntâmpina defecțiunile la casele de marcat electronice, spune Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor autorizat și exclusiv al caselor de marcat Daisy în România, este foarte important ca toți agenții economici să urmeze în detaliu instrucțiunile primite de la tehnicianul de service în momentul instalării și fiscalizării aparatelor, astfel încât să își asigure o utilizare fără probleme a acestora.
Totuși, uneori, ca la orice alt device electronic, și la casele de marcat mai pot să apară defecțiuni sau probleme de funcționare. E bine de știut că, atunci când se strică o casă de marcat care este înrolată într-un sistem de gestiune unde sunt înrolate mai multe astfel de aparate, defecțiunea uneia nu afectează buna funcționare a celorlalte, iar activitatea comercială își poate urma cursul în mod uzual.
Ce acoperă garanția unei case de marcat electronice
Toate casele de marcat cu jurnal electronic sunt obligatoriu însoțite de certificate de garanție.
În principiu, aceste documente acoperă înlocuirea componentelor, precum și instalarea inițială, fiscalizarea și trainingul pe care tehnicianul unității de service îl asigură utilizatorilor.
Potrivit lui Băjan, directorul general al Zeus Service, în perioada de garanție, pentru orice defecțiune care presupune înlocuirea componentelor, reparațiile sunt și ar trebui să fie gratuite.
Acesta a precizat că, la achiziția unui aparat de marcat electronic, ar trebui să semnați și un contract de service cu distribuitorul de la care l-ați cumpărat. Acest act este foarte important și necesar căci el conține toate informațiile legate de depanarea aparatelor fiscale. Documentul detaliază procedurile de lucru ale unității de service cu care aveți contract, datele sale de identificare și pașii pe care ar trebui să îi urmați când vă confruntați cu defecțiunea unui aparat.
“În cazul în care apare orice problemă de funcționare, este esențial să se contacteze unitatea de service și să nu se încerce remedierea prin mijloace proprii pentru că în acest fel se pierde garanția și se pot produce și defecțiuni permanente”, vă sfătuiește specialistul de la Zeus Service, companie care se ocupă atât de distribuția caselor de marcat Daisy în România, cât și de service-ul lor.
Ca regulă generală, ar fi de dorit ca anunțarea unității de service să se facă în scris mai bine decât telefonic. Trimiterea unei informări scrise sau a unui e-mail vă permite să primiți un număr de înregistrare (deci o confirmare că notificarea voastră a fost primită), ceea ce vă poate asigura că cererea este într-adevăr procesată de tehnicieni.
Reparația efectivă a aparatului de marcat se poate face, în funcție de condițiile contractuale semnate cu unitatea de service, dar și de problemele pe care casa de marcat le are, la sediul unității de service sau la sediul vostru.
”Modelele Daisy au la bază tehnologie de ultimă generație, fiind dotate cu acumulator încorporat și cu toate elementele de conectivitate care pot asigura legătura cu serverele ANAF wi-fi, bluetooth, gprs. Daisy Tech a investit permanent în cercetare și dezvoltare, astfel încât casele de marcat de generația a treia, cu jurnal electronic, au interfață prietenoasă cu utilizatorul, fiind nu doar foarte ușor de folosit, cât și foarte rezistente. Problemele de funcționare pot apărea doar în situații excepționale, prin utilizarea neconformă” ne-a spus Florin Băjan, directorul Zeus Service, distribuitor autorizat al caselor de marcat Daisy în România.
În perioada în care casa de marcat nu este disponibilă, aveți obligația, până la repunerea ei în funcțiune, să consemnați într-un registru special, în ordinea cronologică a vânzărilor, operațiunile efectuate și să emiteți chitanțe. Potrivit legislației, acest registru special (care trebuie arhivat timp de 10 ani) se completează fără ștersături și fără spații care să rămână neutilizate. Ulterior, după ce casa de marcat devine din nou funcțională, tehnicianul de service consemnează în registrul special, după ultima tranzacție notată, data și ora la care aparatul de marcat a fost pus în funcțiune din nou.
Nu uitați că toți operatorii economici care vând bunuri sau servicii direct către populație și încasează contravaloarea acestora cash sau cu cardul sunt obligați să fie dotați cu case de marcat electronice, vechile aparate cu rolă-jurnal de hârtie nemaifiind acceptate de autorități începând cu 1 noiembrie. Lipsa noilor case de marcat poate fi sancționată, de la 1 noiembrie, cu sume cuprinse între 8.000 și 10.000 de lei, iar firmelor le sunt confiscate sumele nejustificate și li se suspendă activitatea până-și schimbă casele de marcat și achită amenzile.
Comentarii articol (0)