Conform cu prevederile HG 479/2003, art 106,107 :
[ link extern ]
ART. 106
(1) Unităţile care fac parte din reţeaua de service trebuie să aibă menţionată în
obiectul lor de activitate activitatea de service pentru aparate de marcat electronice
fiscale, cod CAEN 7250, şi să dispună de minimum 2 tehnicieni de service
specializaţi în domeniu.
(2) Distribuitorii autorizaţi sunt obligaţi ca, prin intermediul propriilor tehnicieni de
service sau al unităţilor de service acreditate, să asigure:
a) intervenţia promptă şi gratuită, la solicitarea organelor de control;
b) instalarea aparatului nou şi repunerea în funcţiune a aparatului defect ca urmare
a defectării memoriei fiscale, în termen de 72 de ore de la solicitarea utilizatorului;
c) instruirea utilizatorului, completarea cărţii de intervenţii a aparatului şi semnarea
declaraţiilor de instalare;
d) efectuarea cel puţin a unei verificări anuale a aparatelor de marcat electronice
fiscale şi îndeplinirea oricăror alte obligaţii ce revin unităţilor de service potrivit
ordonanţei de urgenţă şi prezentelor norme metodologice.
ART. 107
(
1) Operaţiile prevăzute la art. 106 alin. (2) lit. b) - d) se fac gratuit în perioada de
garanţie, iar în perioada de postgaranţie contra cost, pe bază de contract încheiat de
utilizator cu unitatea de service acreditată.