Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 822 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Opțiuni juridice și fiscale privind recuperarea creanțelor. Lectori: Schoenherr și Asociații. Joi, 28 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: debirocratizare
Subiect: debirocratizare
ACCES GRATUIT

UPDATE Instituțiile nu vor mai putea cere copii după actele emise deja de alte entități ale statului, au decis deputații

Anca Cernat în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 Octombrie 2021 | 2 | 7018 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele care au depus o cerere pentru a li se furniza un serviciu public nu vor mai trebui să facă drumuri suplimentare pentru obținerea unor copii de pe documentele deja emise de alte entități, instituțiile publice urmând a comunica pe e-mail între ele în acest sens, cu acordul solicitantului, potrivit unui proiect de lege adoptat astăzi de Camera Deputaților, în calitate de For decizional. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: Fiscul va restrânge numărul declarațiilor fiscale și va extinde posibilitatea depunerii online pentru unele dintre formulare

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
12 Octombrie 2021 | 0 | 944 | Timp de citire: 5 min.

Fiscul va elimina un număr de 11 declarații fiscale, informațiile cuprinse în acestea urmând să fie preluate în formularele de înregistrare fiscală, al căror conținut va fi corelat cu recentele modificări aduse legislației fiscale și care vor putea fi transmise online autorităților, potrivit unui proiect de ordin pus luni în dezbatere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Printre declarațiile pe care ANAF le va elimina se numără declarația privind sediile secundare, notificarea privind modificarea anului fiscal, notificarea privind aplicarea sau încetarea aplicării sistemului de TVA la încasare, dar și notificarea privind modificarea sistemului anual sau trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Deși Guvernul vrea introducerea sediului electronic pentru afaceri, Parlamentul tocmai a respins un proiect ce prevedea asta

avocatnet.ro în Aspecte juridice
3 Octombrie 2021 | 13 | 38589 | Timp de citire: 2 min.

La începutul lunii septembrie 2021, Ministerul Economiei a publicat un proiect de memorandum ce conține zeci de măsuri de debirocratizare și digitalizare pentru afaceri, printre care se numără inclusiv introducerea sediului electronic pentru firme și PFA-uri. Cu toate acestea, deputații au respins azi definitiv un proiect de lege mai vechi care prevedea exact această măsură (deși fusese adoptat inițial de senatori). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Case de marcat: Eliminarea cărții de intervenții și a contractului de service ar afecta activitatea firmelor, spun specialiștii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Septembrie 2021 | 0 | 958 | Timp de citire: 2 min.

Eliminarea din legislația caselor de marcat a cărții de intervenții și a contractului de service ar afecta serios activitatea firmelor și poate chiar a autorităților, avertizează reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Măsura a fost propusă recent de Ministerul Economiei printr-un amplu document referitor la debirocratizarea activității mediului de afaceri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Simplificări promise pentru angajatori: mai puține documente pentru a obține subvențiile de șomaj și o obligație în minus în relația cu ANOFM

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2021 | 0 | 902 | Timp de citire: 3 min.

Cei de la Ministerul Economiei propun înjumătățirea numărului de documente necesare angajatorilor care solicită subvențiile de șomaj, precum și eliminarea obligației de a transmite agențiilor de muncă posturile vacante. Cele două măsuri se regăsesc într-un proiect de memorandum pus recent în dezbatere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum vrea Guvernul să simplifice, din punct de vedere fiscal, activitatea firmelor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2021 | 0 | 1080 | Timp de citire: 4 min.

Planurile de debirocratizare ale Guvernului, ce au fost publicate luni de Ministerul Economiei, cuprind mai multe măsuri fiscale importante pentru companii. Printre altele, vorbim de simplificarea înființării firmelor și a documentelor ce țin de folosirea caselor de marcat, de eliminarea anumitor obligații pe care le au cei cu multe puncte de lucru sau sedii secundare, dar și a unor amenzi valabile în prezent. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect de memorandum

Microfirmele ar putea fi scutite de amenzi, însă nu și de sancțiunile pentru fapte grave

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2021 | 0 | 765 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele ar putea fi scutite de amenzi, dar nu și de sancțiunile pentru fapte grave precum evaziunea fiscală sau munca la negru, potrivit unui proiect de memorandum pus luni în dezbatere publică la Ministerul Economiei. Ca să se aplice efectiv, măsura trebuie introdusă, însă, prin lege sau ordonanță, un simplu memorandum nefiind de ajuns. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Zeci de măsuri de debirocratizare pentru afaceri, propuse de Ministerul Economiei

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Septembrie 2021 | 2 | 934 | Timp de citire: 4 min.

Zeci de măsuri care vizează debirocratizarea activității contribuabililor sunt cuprinse într-un proiect de memorandum apărut azi în dezbatere publică la Ministerul Economiei. Cu toate acestea, trebuie precizat că măsurile trebuie implementate efectiv prin legi sau ordonanțe pentru a fi valabile. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Clarificare

Microîntreprinderile încă sunt obligate să țină evidența orelor de lucru prestate de salariați

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
3 Septembrie 2021 | 0 | 2202 | Timp de citire: 2 min.

OUG 37/2021, în vigoare de la începutul lunii mai și care conține măsuri de debirocratizare pentru angajatorii cu mai puțin de nouă salariați, nu i-a scăpat pe aceștia de obligația de a ține pontajul, ci doar le-a dat posibilitatea să țină această evidență a orelor lucrate în funcție de cum le este mai comod și lor, și salariaților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Este oficial: Cazierul fiscal nu va mai fi cerut firmelor în relația cu autoritățile centrale și locale

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 August 2019 | 0 | 3173 | Timp de citire: 2 min.

Contribuabilii nu vor mai trebui să prezinte cazierul fiscal în relația lor cu autoritățile centrale și locale, conform unui ordin publicat azi de Ministerul Finanțelor în Monitorul Oficial. Citește articolul