Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 577 soluții astăzi
Acasă Subiect: institutii publice
Subiect: institutii publice
ACCES GRATUIT

Autoritățile și instituțiile publice vor trebui să publice, pe propriile website-uri, toate solicitările primite de la cetățeni

Pentru transparentizarea informațiilor de interes public și accesul mai facil al cetățeanului la acestea, autoritățile și instituțiile publice vor fi obligate să publice și să comunice toate informațiile și datele de interes public în format electronic, potrivit unui proiect legislativ ce a primit de curând raport favorabil la Camera Deputaților (Forul decizional). În cazul în care nu vor respecta aceste noi obligații, atât șeful compartimentului de relații publice, cât și cel al instituției vor putea fi sancționați cu amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Situațiile financiare trimestriale la 30 septembrie ale instituțiilor publice se transmit numai electronic

Instituțiile publice trebuie să transmită situațiile financiare trimestriale centralizate la 30 septembrie 2020 direct în format electronic, astfel că documentele nu se mai depun în format tipărit, reiese dintr-un ordin apărut azi în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

Va exista o procedură unică prin care persoanele fizice vor putea cere datele personale prelucrate de instituțiile statului

Un proiect de lege inițiat în Parlament va crea o procedură detaliată prin care orice persoana interesată să afle ce date personale dețin autoritățile și instituțiile publice (cum e Fiscul, de exemplu) despre ea va avea acces la asemenea informații. Acest drept de acces la date personale nu este, neapărat, unul nou, fiind prevăzut și în Regulamentul general privind protecția datelor. Însă ce va aduce nou proiectul de lege, dacă va trece, va fi să faciliteze acest drept de acces, în relația cu autoritățile publice și să creeze o procedură uniformă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din 2022, statul ar putea să creeze peste 2000 de grădinițe și creșe pentru copiii bugetarilor

Un proiect de lege inițiat la Camera Deputaților (ca primă cameră sesizată) ar putea să introducă posibilitatea pentru instituțiile publice finanțate de la bugetul de stat (parțial sau integral) și pentru întreprinderile cu capital majoritar sau integral de stat să pună la dispoziția angajaților creșe și grădinițe pentru copiii acestora. Pentru ca acest lucru să fie demarat, va fi nevoie ca cel puțin cinci solicitări din partea angajaților unei anumite entități să existe, pentru crearea de creșe sau grădinițe pentru antepreșcolari, ori zece, dacă va fi vorba de educație pentru preșcolari. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Stare de alertă

Pe perioada stării de alertă, instituțiile publice pot angaja personal fără concurs, dar doar pe perioadă determinată

Angajatorii de la stat, respectiv instituțiile și autoritățile publice din țara noastră, își pot suplimenta numărul de salariați, pe perioada stării de alertă, fără ca aceștia din urmă să fie nevoiți să dea concurs pentru angajare, dar contractele lor vor avea o durată limitată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Stare de alertă: Măsurile oficiale care îi vizează pe bugetari

De luni, au intrat în vigoare noi măsuri de prevenire și control pentru răspândirea coronavirusului, unele dintre acestea vizându-i pe cei ce activează la stat. Toate măsurile apar într-o lege care a fost publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Stare de alertă: ONRC, Casa de Pensii și alte instituții își reiau activitatea treptat. Ce programe de funcționare vor avea

Odată cu trecerea de la starea de urgență, în care activitatea majorității instituțiilor din țara noastră a fost suspendată sau limitată, la cea de alertă, care relaxează măsurile impuse anterior, autoritățile anunță reluarea treptată a activității, prioritare fiind acum doar anumite acțiuni, în funcție de fiecare instituție în parte. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Și bugetarii vor putea intra în șomaj tehnic, chiar dacă nu sunt angajați cu contract de muncă

Mai  mulți parlamentari au înregistrat, recent, un proiect de lege prin care să fie permisă modificarea programului de lucru al bugetarilor, în situații excepționale, cum este cea generată de coronavirus și care a dus la decretarea stării de urgență. În esență, proiectul va modifica Codul administrativ pentru a permite conducerilor autorităților și instituțiilor publice să organizeze un plan de lucru al bugetarilor diferit de programul lor normal. Una din schimbări este că aproape toți bugetarii vor putea intra în șomaj tehnic și nu doar cei ce au acum un contract individual de muncă.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

Statul se mută acasă? O parte dintre bugetari ar putea lucra de la domiciliu

Instituțiile publice trebuie să analizeze, în aceste zile, dacă anumiți bugetari pot trece de la munca la birou la munca de acasă, pentru a evita răspândirea coronavirusului, conform unor măsuri anunțate marți de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Fondurile salariale ale instituțiilor publice nu mai pot fi poprite, după ce o decizie ICCJ în acest sens a fost oficializată

Fondurile pe care instituțiile publice le dețin în conturi deschise la bănci sau la trezorerie și care sunt destinate plății salariale ale bugetarilor nu pot fi executate silit prin poprire, a decis Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), într-un recurs în interesul legii pronunțat în ianuarie, dar care se aplică abia din 6 martie 2020. Citește articolul