Instituțiile publice trebuie să transmită situațiile financiare trimestriale centralizate la 30 septembrie 2020 direct în format electronic, astfel că documentele nu se mai depun în format tipărit, reiese dintr-un ordin apărut azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Un proiect de lege inițiat la Camera Deputaților (ca primă cameră sesizată) ar putea să introducă posibilitatea pentru instituțiile publice finanțate de la bugetul de stat (parțial sau integral) și pentru întreprinderile cu capital majoritar sau integral de stat să pună la dispoziția angajaților creșe și grădinițe pentru copiii acestora. Pentru ca acest lucru să fie demarat, va fi nevoie ca cel puțin cinci solicitări din partea angajaților unei anumite entități să existe, pentru crearea de creșe sau grădinițe pentru antepreșcolari, ori zece, dacă va fi vorba de educație pentru preșcolari. Citește articolul
Angajatorii de la stat, respectiv instituțiile și autoritățile publice din țara noastră, își pot suplimenta numărul de salariați, pe perioada stării de alertă, fără ca aceștia din urmă să fie nevoiți să dea concurs pentru angajare, dar contractele lor vor avea o durată limitată. Citește articolul
De luni, au intrat în vigoare noi măsuri de prevenire și control pentru răspândirea coronavirusului, unele dintre acestea vizându-i pe cei ce activează la stat. Toate măsurile apar într-o lege care a fost publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Odată cu trecerea de la starea de urgență, în care activitatea majorității instituțiilor din țara noastră a fost suspendată sau limitată, la cea de alertă, care relaxează măsurile impuse anterior, autoritățile anunță reluarea treptată a activității, prioritare fiind acum doar anumite acțiuni, în funcție de fiecare instituție în parte. Citește articolul
Mai mulți parlamentari au înregistrat, recent, un proiect de lege prin care să fie permisă modificarea programului de lucru al bugetarilor, în situații excepționale, cum este cea generată de coronavirus și care a dus la decretarea stării de urgență. În esență, proiectul va modifica Codul administrativ pentru a permite conducerilor autorităților și instituțiilor publice să organizeze un plan de lucru al bugetarilor diferit de programul lor normal. Una din schimbări este că aproape toți bugetarii vor putea intra în șomaj tehnic și nu doar cei ce au acum un contract individual de muncă. Citește articolul
Instituțiile publice trebuie să analizeze, în aceste zile, dacă anumiți bugetari pot trece de la munca la birou la munca de acasă, pentru a evita răspândirea coronavirusului, conform unor măsuri anunțate marți de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență. Citește articolul
Fondurile pe care instituțiile publice le dețin în conturi deschise la bănci sau la trezorerie și care sunt destinate plății salariale ale bugetarilor nu pot fi executate silit prin poprire, a decis Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), într-un recurs în interesul legii pronunțat în ianuarie, dar care se aplică abia din 6 martie 2020. Citește articolul
Cei care exercită funcții publice și au obligația de a depune declarații de avere și de interese (de exemplu, judecătorii, procurorii, cei care au funcții de conducere în autorități publice sau chiar funcționarii publici) vor fi obligați, din 2022, să le depună exclusiv în format electronic. Această modificare este propusă printr-un proiect de lege înregistrat recent la Senat. Citește articolul
Executivul vrea, prin intermediul Secretariatului său General, să impună reguli mai stricte pentru cei ce-i solicită informații publice și astfel să le îngreuneze accesul la ele. Măsurile apar într-un proiect cu finanțare europeană ce are ca scop anunțat chiar opusul, respectiv creșterea gradului de transparență a actului de guvernare, acțiunile acestuia fiind anunțate de Asociația pentru Apărarea Drepturilor Omului în România - Comitetul Helsinki (APADOR-CH), proiectul nefiind încă publicat în consultare publică. Citește articolul