avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 826 soluții astăzi
Acasă Subiect: institutii publice
Subiect: institutii publice
ACCES PREMIUM

Situațiile financiare trimestriale la 30 septembrie ale instituțiilor publice se transmit numai electronic

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
3 Noiembrie 2020 | 0 | 921 | Timp de citire: 1 min.

Instituțiile publice trebuie să transmită situațiile financiare trimestriale centralizate la 30 septembrie 2020 direct în format electronic, astfel că documentele nu se mai depun în format tipărit, reiese dintr-un ordin apărut azi în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din 2022, statul ar putea să creeze peste 2000 de grădinițe și creșe pentru copiii bugetarilor

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 August 2020 | 3 | 2747 | Timp de citire: 2 min.

Un proiect de lege inițiat la Camera Deputaților (ca primă cameră sesizată) ar putea să introducă posibilitatea pentru instituțiile publice finanțate de la bugetul de stat (parțial sau integral) și pentru întreprinderile cu capital majoritar sau integral de stat să pună la dispoziția angajaților creșe și grădinițe pentru copiii acestora. Pentru ca acest lucru să fie demarat, va fi nevoie ca cel puțin cinci solicitări din partea angajaților unei anumite entități să existe, pentru crearea de creșe sau grădinițe pentru antepreșcolari, ori zece, dacă va fi vorba de educație pentru preșcolari. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Stare de alertă

Pe perioada stării de alertă, instituțiile publice pot angaja personal fără concurs, dar doar pe perioadă determinată

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
28 Mai 2020 | 0 | 4302 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii de la stat, respectiv instituțiile și autoritățile publice din țara noastră, își pot suplimenta numărul de salariați, pe perioada stării de alertă, fără ca aceștia din urmă să fie nevoiți să dea concurs pentru angajare, dar contractele lor vor avea o durată limitată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Stare de alertă: Măsurile oficiale care îi vizează pe bugetari

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
22 Mai 2020 | 0 | 13068 | Timp de citire: 3 min.

De luni, au intrat în vigoare noi măsuri de prevenire și control pentru răspândirea coronavirusului, unele dintre acestea vizându-i pe cei ce activează la stat. Toate măsurile apar într-o lege care a fost publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Stare de alertă: ONRC, Casa de Pensii și alte instituții își reiau activitatea treptat. Ce programe de funcționare vor avea

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 Mai 2020 | 1 | 4350 | Timp de citire: 3 min.

Odată cu trecerea de la starea de urgență, în care activitatea majorității instituțiilor din țara noastră a fost suspendată sau limitată, la cea de alertă, care relaxează măsurile impuse anterior, autoritățile anunță reluarea treptată a activității, prioritare fiind acum doar anumite acțiuni, în funcție de fiecare instituție în parte. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Și bugetarii vor putea intra în șomaj tehnic, chiar dacă nu sunt angajați cu contract de muncă

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
27 Aprilie 2020 | 0 | 7680 | Timp de citire: 3 min.

Mai  mulți parlamentari au înregistrat, recent, un proiect de lege prin care să fie permisă modificarea programului de lucru al bugetarilor, în situații excepționale, cum este cea generată de coronavirus și care a dus la decretarea stării de urgență. În esență, proiectul va modifica Codul administrativ pentru a permite conducerilor autorităților și instituțiilor publice să organizeze un plan de lucru al bugetarilor diferit de programul lor normal. Una din schimbări este că aproape toți bugetarii vor putea intra în șomaj tehnic și nu doar cei ce au acum un contract individual de muncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

Statul se mută acasă? O parte dintre bugetari ar putea lucra de la domiciliu

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Martie 2020 | 0 | 2790 | Timp de citire: 2 min.

Instituțiile publice trebuie să analizeze, în aceste zile, dacă anumiți bugetari pot trece de la munca la birou la munca de acasă, pentru a evita răspândirea coronavirusului, conform unor măsuri anunțate marți de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Fondurile salariale ale instituțiilor publice nu mai pot fi poprite, după ce o decizie ICCJ în acest sens a fost oficializată

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
9 Martie 2020 | 2 | 8123 | Timp de citire: 2 min.

Fondurile pe care instituțiile publice le dețin în conturi deschise la bănci sau la trezorerie și care sunt destinate plății salariale ale bugetarilor nu pot fi executate silit prin poprire, a decis Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), într-un recurs în interesul legii pronunțat în ianuarie, dar care se aplică abia din 6 martie 2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Până în 2022, semnătura electronică trebuie asigurată angajaților din instituțiile publice

Alexandros Bakos în Alte profesii
Redactor, avocatnet.ro
22 Octombrie 2019 | 0 | 6218 | Timp de citire: 2 min.

Cei care exercită funcții publice și au obligația de a depune declarații de avere și de interese (de exemplu, judecătorii, procurorii, cei care au funcții de conducere în autorități publice sau chiar funcționarii publici) vor fi obligați, din 2022, să le depună exclusiv în format electronic. Această modificare este propusă printr-un proiect de lege înregistrat recent la Senat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

În curând, accesul la informațiile publice s-ar putea face mai greu

Dragos Niculescu în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
27 Septembrie 2019 | 2 | 1730 | Timp de citire: 2 min.

Executivul vrea, prin intermediul Secretariatului său General, să impună reguli mai stricte pentru cei ce-i solicită informații publice și astfel să le îngreuneze accesul la ele. Măsurile apar într-un proiect cu finanțare europeană ce are ca scop anunțat chiar opusul, respectiv creșterea gradului de transparență a actului de guvernare, acțiunile acestuia fiind anunțate de Asociația pentru Apărarea Drepturilor Omului în România - Comitetul Helsinki (APADOR-CH), proiectul nefiind încă publicat în consultare publică. Citește articolul