avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 371 soluții astăzi
Acasă Subiect: sediu social
Subiect: sediu social
ACCES PREMIUM
Impozit pe profit

Pentru a deduce 100% cheltuielile cu sediile sociale, firmelor le va fi greu să dovedească utilizarea exclusiv pentru activități economice

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
31 Ianuarie 2024 | 2 | 21595 | Timp de citire: 3 min.

Deductibilitatea pentru cheltuielile pe care le au companiile cu sediile sociale este limitată, din 2024, la 50%, dacă spațiile nu sunt folosite exclusiv pentru activitatea economică, conform OUG 115/2023. Însă firmele care chiar folosesc spațiile exclusiv pentru activitatea economică vor avea dificultăți în a justifica o deducere de 100% a cheltuielilor la impozitul pe profit, sunt de părere specialiștii de la Viboal FindEx. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiecte de directive ale UE

O reformă majoră a impozitării afacerilor, propusă de Comisia Europeană pentru toate firmele care activează în mai multe state ale UE

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Septembrie 2023 | 2 | 4399 | Timp de citire: 4 min.

O amplă reformă a impozitării afacerilor a fost inițiată recent de Comisia Europeană prin publicarea a două proiecte de directive. Acestea se vor adresa, în esență, companiilor care activează în mai multe state membre ale UE, indiferent dacă vorbim de întreprinderi micro, mici, mijlocii sau mari. Scopul lor, pe termen lung, este reducerea costurilor de conformare și a riscurilor de apariție a litigiilor, dar și stabilirea unui cadru previzibil, stabil și just pentru impozitarea afacerilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Starea de alertă, ridicată acum un an

UPDATE Expiră măsurile speciale pentru relaționarea cu ONRC. Din 9 martie, programul la ghișee va fi de luni până vineri între orele 9 și 13

avocatnet.ro în Aspecte juridice
8 Martie 2023 | 4 | 9749 | Timp de citire: 2 min.

Deși starea de alertă a „expirat” acum un an, firmele și persoanele fizice au continuat să relaționeze în condiții speciale cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Totuși, măsurile acestea „expiră” și ele acum, context în care ONRC anunță schimbarea programului la ghișee. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În unele cazuri, desființarea unei societăți va putea fi făcută prin intermediul registratorilor de la ONRC

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Septembrie 2022 | 0 | 9210 | Timp de citire: 3 min.

De la sfârșitul lunii noiembrie 2022, vor exista trei situații în care desființarea unei societăți va putea fi făcută direct prin intermediul noului personal specializat de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) - registratorii. Cu toate acestea, încheierile registratorilor prin care se constată îndeplinirea condițiilor de dizolvare vor putea fi contestate în instanță înainte de a deveni executorii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sedii fixe: Instanțele au început să desființeze deciziile prin care ANAF cere TVA suplimentar

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Iunie 2022 | 0 | 3071 | Timp de citire: 3 min.

Recent s-a dat o primă decizie definitivă prin care o instanță judecătorească din România a desființat o decizie de impunere prin care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a cerut TVA suplimentar în urma reîncadrării unei filiale într-un sediu fix, anunță specialiștii TaxHouse. Important de precizat este că decizia a venit înainte ca această practică a ANAF să fie invalidată la nivelul Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

TVA: Explicații pentru înțelegerea deciziei recente a CJUE ce contrazice practica ANAF privind sediile fixe

Viboal FindEx în Taxe și impozite
26 Aprilie 2022 | 0 | 2260 | Timp de citire: 4 min.

Într-o cauză ce vizează în mod direct practica Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat recent în privința stabilirii existenței unui sediu fix pentru o firmă străină care are o colaborare cu o firmă din România. Iată ce este de reținut apropo de această decizie relevantă pentru contribuabili. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Practica discutabilă a ANAF de a stabili sedii fixe în urma controalelor și a cere sume suplimentare, invalidată de CJUE

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Aprilie 2022 | 0 | 1949 | Timp de citire: 3 min.

O practică discutabilă a inspectorilor fiscali de a stabili sedii fixe și a cere sume suplimentare de plată, atunci când vorbim de o relație de afaceri prin care o firmă străină se folosește în activitatea sa de o firmă românească, a fost invalidată printr-o decizie dată joi de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Deși Guvernul vrea introducerea sediului electronic pentru afaceri, Parlamentul tocmai a respins un proiect ce prevedea asta

avocatnet.ro în Aspecte juridice
3 Octombrie 2021 | 13 | 40245 | Timp de citire: 2 min.

La începutul lunii septembrie 2021, Ministerul Economiei a publicat un proiect de memorandum ce conține zeci de măsuri de debirocratizare și digitalizare pentru afaceri, printre care se numără inclusiv introducerea sediului electronic pentru firme și PFA-uri. Cu toate acestea, deputații au respins azi definitiv un proiect de lege mai vechi care prevedea exact această măsură (deși fusese adoptat inițial de senatori). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce riști dacă îți expiră contractul de sediu social?

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
17 Septembrie 2021 | 0 | 7706 | Timp de citire: 3 min.

Expirarea contractului privind sediul social poate conduce, potrivit legii, fie la declararea inactivității firmei de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, dacă contribuabilul nu se conformează în termen de 30 de zile de la primirea unei notificări în acest sens de la organele fiscale, fie chiar la dizolvarea societății de către instanță, la cererea Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) sau a oricărei persoane interesate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Te muți în sediu nou și vrei să-l amenajezi? Ce implicații fiscale sunt dacă modernizarea depășește 20% din valoarea spațiului

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
26 August 2021 | 1 | 3464 | Timp de citire: 4 min.

În cazul firmelor plătitoare de TVA care își mută sediul, prin închirierea sau achiziționarea unui spațiu într-o clădire, modernizarea respectivului spațiu reprezintă, de cele mai multe ori, o decizie firească de business, în scopul amenajării noului sediu potrivit nevoilor companiei. Cu toate acestea, este important de reținut că, în cazul în care valoarea amenajărilor depășește 20% din valoarea spațiului închiriat sau cumpărat, potrivit legislației fiscale, se consideră că acea amenajare se asimilează bunurilor de capital, care trebuie utilizate 20 de ani. În cazul în care spațiul modernizat este folosit pentru o durată mai mică, pentru intervalul de timp rămas până la perioada minimă de utilizare de 20 de ani prevăzută de lege trebuie făcută, spun specialiștii, ajustare de TVA, sumă care nu mai poate fi recuperată de la stat. Citește articolul