avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 405 soluții astăzi
Acasă Subiect: sediu social
Subiect: sediu social
ACCES PREMIUM

UPDATE Deși Guvernul vrea introducerea sediului electronic pentru afaceri, Parlamentul tocmai a respins un proiect ce prevedea asta

avocatnet.ro în Aspecte juridice
3 Octombrie 2021 | 13 | 38705 | Timp de citire: 2 min.

La începutul lunii septembrie 2021, Ministerul Economiei a publicat un proiect de memorandum ce conține zeci de măsuri de debirocratizare și digitalizare pentru afaceri, printre care se numără inclusiv introducerea sediului electronic pentru firme și PFA-uri. Cu toate acestea, deputații au respins azi definitiv un proiect de lege mai vechi care prevedea exact această măsură (deși fusese adoptat inițial de senatori). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce riști dacă îți expiră contractul de sediu social?

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
17 Septembrie 2021 | 0 | 3254 | Timp de citire: 3 min.

Expirarea contractului privind sediul social poate conduce, potrivit legii, fie la declararea inactivității firmei de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, dacă contribuabilul nu se conformează în termen de 30 de zile de la primirea unei notificări în acest sens de la organele fiscale, fie chiar la dizolvarea societății de către instanță, la cererea Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) sau a oricărei persoane interesate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Te muți în sediu nou și vrei să-l amenajezi? Ce implicații fiscale sunt dacă modernizarea depășește 20% din valoarea spațiului

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
26 August 2021 | 1 | 2527 | Timp de citire: 4 min.

În cazul firmelor plătitoare de TVA care își mută sediul, prin închirierea sau achiziționarea unui spațiu într-o clădire, modernizarea respectivului spațiu reprezintă, de cele mai multe ori, o decizie firească de business, în scopul amenajării noului sediu potrivit nevoilor companiei. Cu toate acestea, este important de reținut că, în cazul în care valoarea amenajărilor depășește 20% din valoarea spațiului închiriat sau cumpărat, potrivit legislației fiscale, se consideră că acea amenajare se asimilează bunurilor de capital, care trebuie utilizate 20 de ani. În cazul în care spațiul modernizat este folosit pentru o durată mai mică, pentru intervalul de timp rămas până la perioada minimă de utilizare de 20 de ani prevăzută de lege trebuie făcută, spun specialiștii, ajustare de TVA, sumă care nu mai poate fi recuperată de la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clarificare ONRC: Chiar dacă nu se mai transmite la Fisc, dovada sediului social se depune în continuare la înființarea firmei

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2021 | 0 | 3235 | Timp de citire: 1 min.

Chiar dacă, potrivit unei legi care se aplică începând de astăzi, dispare necesitatea transmiterii, ulterior înregistrării în registrul comerțului, de la ONRC la Fisc, a documentului care atestă dreptul de folosință privind sediul social, va trebui totuși să se facă în continuare dovada deținerii cu titlu legal a spațiului cu destinație de sediu social la momentul înființării firmei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Relaționarea la distanță cu ONRC se menține oficial pe termen lung

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Iulie 2021 | 3 | 6266 | Timp de citire: 2 min.

Firmele și persoanele fizice vor relaționa cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), online sau prin intermediari, pe termen lung, conform unei legi care se va aplica de vineri. Adică pe toată durata stării de alertă și încă un an după terminarea acesteia. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Simplificare la altă simplificare

Firmele fără activitate la sediu pot scăpa și de declarația specială pe propria răspundere din care rezultă lipsa activității

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Noiembrie 2020 | 0 | 2956 | Timp de citire: 2 min.

Dacă o firmă n-are activitate la sediul social timp de maximum trei ani, aceasta scapă de-acum de necesitatea de a da declarația specială pe propria răspundere din care rezultă inactivitatea, conform unei noi ordonanțe de urgență. Această simplificare intervine însă numai la solicitarea certificatului de înregistrare cu codul unic de înregistrare sau a certificatului de înscriere de mențiuni, când oricum se depune o declarație din care rezultă inactivitatea la sediul social (așa că se depune o singură declarație în loc de două declarații). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele scapă de o formalitate la înmatriculare și la schimbarea sediului social

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Noiembrie 2020 | 0 | 2736 | Timp de citire: 1 min.

Firmele au mai scăpat de o obligație impusă la înmatriculare și la schimbarea sediului social și nu mai trebuie să ducă, din 5 noiembrie, la Fisc, documentul privitor la dreptul de folosință asupra sediului social. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Au fost oficializate mai multe măsuri pentru simplificarea activității firmelor

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Iulie 2020 | 3 | 22780 | Timp de citire: 2 min.

După ce a trecut de două ori prin Parlament și a fost analizată de Curtea Constituțională, legea care prevede unele măsuri pentru simplificarea activității firmelor din România a fost publicată joi în Monitorul Oficial. Astfel, modificările se vor aplica începând de duminică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Activitatea parlamentară: Reduceri la plata impozitelor și alte proiecte importante au fost adoptate astăzi de deputați

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Aprilie 2020 | 0 | 2229 | Timp de citire: 3 min.

Mai multe proiecte care au trecut de votul senatorilor au fost adoptate astăzi și de deputați, ceea ce înseamnă că, pentru a se aplica, vor mai avea nevoie de semnătura președintelui și de publicarea în Monitorul Oficial. Vorbim despre reduceri la plata impozitelor, suspendarea plății ratelor, amânarea alegerilor locale și alte măsuri legislative importante.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vrei să-ți faci firmă în 2019? Iată un ghid complet pentru înființarea unei companii

CIEL Romania în Ghidul antreprenorului
21 Mai 2019 | 1 | 8481 | Timp de citire: 5 min.

Te afli în punctul în care ai măsurat plusurile și minusurile înființării unei firme, ai dezbătut subiectul și ai hotărât să devii propriul tău șef? Felicitări! Înseamnă că ai nevoie de un ghid care să îți dezvăluie clar și concis pașii înființării unei firme, iar noi, cei de la CIEL România, ți l-am pregătit. Citește articolul