ACCES PREMIUM
De ce premium?
Controale ANAF: Riscul de sediu fix sau permanent rămâne chiar dacă firma și-a schimbat între timp modelul de business, atenționează avocații
În condițiile în care un contribuabil și-a schimbat modelul de business pentru a elimina riscul de a i se stabili, la controalele fiscale, un sediu fix sau permanent în România, acesta nu rămâne în siguranță. Mai exact, au existat situații în practică în care inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au făcut impuneri bazându-se fix pe riscul din trecut.
Articolul continuă mai jos
„Am întâlnit o întrebare de genul «Situația mea fiscală din trecut îmi poate afecta prezentul, în situația în care, spre exemplu, am avut un risc de sediu permanent sau sediu fix și mi-am schimbat modelul de business?». În mod normal, răspunsul ar trebui să fie «Nu». Ești în siguranță acum. Cu toate acestea, ce am întâlnit în practică?Organul fiscal, când vine și observă un astfel de risc, care nu mai este în cadrul perioadei de prescripție, încearcă, prin diverse recalificări, să «recupereze» cumva timpul pierdut și să impună în continuare contribuabilul, chiar pentru perioada prezentă, chiar dacă modelul de business nu mai prezintă un astfel de risc - se face acest lucru având în vedere doar istoricul acelui contribuabil”, a atras atenția recent, la conferința fiscală anuală organizată de EY România,
Emanuel Băncilă, Partener și Lider al practicii de litigii şi controverse fiscale în cadrul Băncilă, Diaconu și Asociații.
Sediul fix este un concept ce ține de
TVA, iar
sediul permanent este un concept ce ține de
impozitul pe profit. De principiu, sediul fix este relevant din perspectiva stabilirii locului prestării serviciilor și, automat, a statului în care se datorează TVA, iar sediul permanent - din perspectiva impozitării profiturilor.
Sediile fixe și sediile permanente se numără frecvent printre tendințele urmărite în controalele derulate de ANAF la contribuabili. Informații mai multe despre sediile fixe și permanente pot fi găsite
în secțiunea noastră de aici.
Citește mai mult despre
TVA,
sediu fix,
sediu permanent,
sedii firme,
sediu firma,
sediu social,
controale ANAF,
controale firme,
controale firme 2025,
impozit pe profit
Specialiști citați în acest articol
Emanuel Băncilă s-a alăturat EY în 2013 și își desfășoară activitatea în biroul din București. Emanuel are peste 24 de ani de experiență în litigii fiscale, dintre care 16 ani a făcut parte din grupul companiilor din Big4. De asemenea, el a condus departamentele juridice ale diverselor companii multinaționale care se ocupă de un mediu foarte reglementat, în special de impozitare.
Emanuel este recunoscut ca un avocat de referință pentru domeniul litigiilor fiscale, fiind singurul avocat din România care a reușit să redeschidă două dintre cele mai mari rafinării românești ce fuseseră închise de autoritățile fiscale.
Emanuel a asistat și a reprezentat contribuabilii în legătură cu contestarea deciziilor fiscale emise de autorități cu privire la pretinsa încălcare a reglementărilor privind plata tuturor tipurilor de taxe, facilități fiscale incluse în contractele de privatizare, autorizații aplicabile bunurilor accizabile și amenzilor impuse de autoritățile fiscale române.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)