Codul de procedură fiscală stabilește mai multe cazuri în care un contribuabil este declarat inactiv, printre care se numără și funcționarea firmei într-un sediu social expirat. Concret, persoanele juridice aflate în această situație nu mai au dreptul să își deducă cheltuielile și TVA-ul aferent achizițiilor efectuate și, în plus, inactivitatea fiscală este înscrisă în cazierul fiscal. Citește articolul
Noul sistem de impozitare a locuinţelor, reglementat de Codul fiscal, obligă proprietarii de imobile care desfăşoară şi activitate economică să plătească un impozit majorat semnificativ faţă de anii trecuţi. Totuşi, în cazul în care contribuabilul nu desfăşoară activitatea la sediul social, acesta va plăti un impozit normal, ca pentru clădiri rezidenţiale, potrivit legislaţiei în vigoare. În aceste condiţii, explicăm astăzi cum puteţi declara că nu mai desfăşurati niciun fel de activitate în apartamentul sau casa în care locuiţi şi aveţi înregistrat şi un sediu social, astfel încât să evitaţi plata unui impozit mărit considerabil. Citește articolul
Fiscul va modifica Ordinul ANAF nr. 492/2012, care reglementează procedura de obținere a unui certificat de sediu social, astfel încât să elimine prevederea prin care se stabilește că, pentru eliberarea documentului, este necesar un timbru fiscal de 4 lei. Măsura este necesară pentru că, de aproape patru luni, certificatele fiscale, adeverințele si toate celelalte documente emise de Fisc sunt emise obligatoriu fără plata taxelor extrajudiciare de timbru. Citește articolul
Inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata se realizeaza, din nou, fara controlul efectuat de Fisc la sediul social al firmelor, in conditiile in care aceasta verificare a fost introdusa in legislatie in anul 2011. Noua masura este prevazuta intr-un act normativ care se aplica din 1 februarie 2015. In plus, recentele dispozitii au eliminat si grila de evaluare a firmelor si punctajul pe care acestea trebuiau sa il obtina pentru a primi codul de TVA. Citește articolul
Inregistrarea la Fisc a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social se dovedeste cu o adeverinta, obtinuta intr-un termen 5 de zile de la organul fiscal competent. Citește articolul
Schimbarea sediului social poate interveni in viata unei firme din mai multe motive. Fie ca e vorba despre expirarea contractului de sediu pe care firma il avea sau despre identificarea unor oportunitati de afaceri in alte zone geografice, mutarea unei societati la un alt sediu social se face la Registrul Comertului si te poate costa pana la 800 de lei, daca noul sediu va fi stabilit intr-un alt judet. Citește articolul
AvocatNet.ro iti prezinta astazi procedura de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediul social. Incepand cu iulie 2010, pentru un nou sediu social este necesar un certificat de la Fisc. Citește articolul
Noua procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare a fost publicata in Monitorul Oficial. Citește articolul