avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 518 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: cod tva
Subiect: cod tva
ACCES PREMIUM

Când îți anulează Fiscul, din oficiu, codul de TVA

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
14 Mai 2021 | 0 | 2551 | Timp de citire: 4 min.

Începând de anul trecut, codul de TVA se acordă automat, fără analiză de risc, aceasta urmând a se face după acordare. Există însă și situații în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) îți poate anula codul de TVA din oficiu, uneori imediat după înregistrarea în scopuri de TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Regulile scutirii de TVA la livrările intracomunitare se vor modifica în curând. Cum se pot pregăti firmele?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Octombrie 2019 | 1 | 5053 | Timp de citire: 4 min.

Mai multe modificări importante la regimul TVA trebuie implementate în România până la finalul acestui an, pentru a fi puse în aplicare de la 1 ianuarie 2020. Unele dintre ele fac referire la scutirea de TVA pentru livrările intracomunitare, context în care explicăm azi, cu ajutorul specialiștilor, ce urmează să se schimbe și cum se pot pregăti companiile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Modificări necesare la Codul fiscal: Autoritățile trebuie să actualizeze regimul TVA până în decembrie

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Septembrie 2019 | 0 | 3630 | Timp de citire: 2 min.

Statele membre ale Uniunii Europene sunt obligate să adopte noi modificări interne la regimul taxei pe valoarea adăugată (TVA), până la sfârșitul acestui an. Astfel, autoritățile de la noi mai au doar puțin peste trei luni pentru a se conforma, dacă nu vor să riște declanșarea unei proceduri de infringement. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce implică, pentru o companie, anularea codului de TVA

CIEL Romania în Contabil și fiscal
30 Iulie 2018 | 1 | 2263 | Timp de citire: 3 min.

Fie că ești antreprenor, contabil sau pur și simplu angajat în cadrul unei societăți, cu siguranță te-ai lovit, de foarte multe ori, de termenul de TVA. Unul dintre cele mai discutate subiecte referitoare la TVA este „Ce implicații există în cazul unei societăți căreia i s-a anulat codul de tva?”. De aceea, noi, echipa CIEL România, ne-am gândit să te ajutăm cu câteva informații utile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: În anumite situații, Fiscul poate cere o garanție în bani pentru obținerea codului de TVA

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2017 | 0 | 5517 | Timp de citire: 2 min.

Obținerea codului de TVA poate fi condiționată de plata unei garanții în bani către Fisc, însă numai dacă administratorul firmei a mai avut această funcție la o companie cu datorii fiscale, conform unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). De asemenea, o astfel de garanție se poate cere unei firme și dacă are legături cu o companie cu datorii fiscale. În orice caz, garanția respectivă trebuie să fie proporțională cu riscul de neconformare fiscală, astfel încât societatea să poată să desfășoare efectiv activitate comercială. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Criteriile în funcție de care Fiscul dă cod de TVA sunt de azi publice. Consultă lista lor completă

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
3 Octombrie 2017 | 1 | 28056 | Timp de citire: 4 min.

Procedura de obținere a codului de TVA se face, de câteva zile, conform unor noi reguli. Astfel, Fiscul nu mai poate refuza acum înregistrarea firmelor care nu justifică intenția și capacitatea de a desfășura afaceri, ci doar acelora care prezintă risc fiscal. În acest sens, în Monitorul Oficial de astăzi a fost publicat un act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care stabilește practic criteriile în funcție de care se va da cod de TVA, respectiv se va anula în cazul firmelor cu risc fiscal ridicat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce implicații fiscale există atunci când o companie obține codul de TVA

CFO Network România în Contabil și fiscal
10 Iulie 2017 | 0 | 4577 | Timp de citire: 1 min.

Atunci când o companie devine plătitoare de TVA, apar mai multe implicații fiscale, printre care și posibilitatea de a deduce TVA-ul aferent bunurilor aflate în stoc, dar și TVA-ul aferent mijloacelor fixe achiziționate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF refuza inregistrarea in scopuri de TVA a administratorilor care au facut sau fac parte din firme cu restante la stat

avocatnet.ro în Taxe și impozite
27 Mai 2015 | 4 | 11282 | Timp de citire: 2 min.

Peste 2000 de firme nu au reusit sa indeplineasca in perioada februarie – aprilie criteriile necesare pentru obtinerea codului de TVA, se mentioneaza intr-un comunicat al ANAF, remis astazi redactiei. Printre cele mai importante criterii care nu au fost intrunite si care au condus la refuzul inregistrarii in scop de TVA se numara detinerea de catre administratorul care a solicitat codul de TVA a calitatii de asociat sau administrator in societati cu restante la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

La ce ar trebui sa fie atente firmele atunci cand isi schimba sediul sau administratorii ca sa nu ramana fara codul de TVA?

Elena Voinea în Taxe și impozite
19 Mai 2015 | 3 | 12664 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care solicita inregistrarea in scopuri de TVA trebuie sa completeze din 1 februarie formularul 088, prin care sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Desi, legislatia in vigoare nu cuprinde instructiuni pentru completarea declaratiei, totusi in practica exista anumite zone de risc pe care firmele ar putea sa le aiba in vedere atunci cand intocmesc documentatia pentru obtinerea codului de TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De la 1 februarie, Fiscul nu mai verifica sediul social al firmelor pentru a le acorda codul de TVA

Elena Voinea în Taxe și impozite
3 Februarie 2015 | 0 | 14256 | Timp de citire: 7 min.

Inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata se realizeaza, din nou, fara controlul efectuat de Fisc la sediul social al firmelor, in conditiile in care aceasta verificare a fost introdusa in legislatie in anul 2011. Noua masura este prevazuta intr-un act normativ care se aplica din 1 februarie 2015. In plus, recentele dispozitii au eliminat si grila de evaluare a firmelor si punctajul pe care acestea trebuiau sa il obtina pentru a primi codul de TVA. Citește articolul