avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 393 soluții astăzi
Acasă Subiect: relatia firme stat
Subiect: relatia firme stat
ACCES PREMIUM

UPDATE Mai nou, MF are libertate sporită când decide ce informații despre firme să publice online

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
22 Noiembrie 2021 | 0 | 758 | Timp de citire: 1 min.

Ministerul Finanțelor (MF) are o libertate mai mare la alegerea informațiilor despre companii pe care să le publice online, conform unui ordin oficializat astăzi. Până acum, exista o listă precisă de informații care pot fi publicate online, însă aceasta a fost înlocuită cu o prevedere nedetaliată - se pot extrage informații din bilanțurile depuse de firme. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Introducerea treptată de noi raportări către stat ar putea fi echilibrată, în viitor, prin eliminarea unor declarații vechi

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2021 | 0 | 1301 | Timp de citire: 5 min.

Numărul de raportări obligatorii către stat (în special către Fisc), pe care trebuie să le rezolve firmele, este într-o creștere constantă, așa cum reiese din schimbările legislative din ultimii ani. Vestea bună este că, odată cu digitalizarea activității Fiscului, firmele pot spera în viitor la eliminarea mai multor raportări clasice. Însă rămâne de văzut cât de repede va fi posibil acest lucru și cât de extinsă va fi debirocratizarea, spun specialiștii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Ce soluții au firmele pentru a face față numărului tot mai mare de raportări obligatorii către stat

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Noiembrie 2021 | 0 | 950 | Timp de citire: 7 min.

Așa cum scriam zilele trecute, în ultimii ani sesizăm o tendință a autorităților de a impune treptat noi raportări obligatorii pentru mediul de afaceri. Pentru a se conforma, companiile trebuie să aloce resurse financiare și umane adecvate. Însă ce se poate face efectiv? În esență, specialiștii indică trei mari soluții - fie dezvoltarea unui departament intern specializat, fie automatizarea, fie externalizarea (sau o versiune hibridă). Fiecare opțiune vine cu propriile avantaje și dezavantaje și trebuie luate în calcul mai multe aspecte pentru a lua decizia potrivită. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Firmele au din ce în ce mai multe raportări de făcut către autorități, ceea ce duce la creșterea costurilor curente

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Noiembrie 2021 | 0 | 1216 | Timp de citire: 7 min.

În ultimii ani a început să se contureze tot mai mult o tendință a autorităților de a impune treptat noi raportări obligatorii pentru mediul de afaceri. Astfel, firmele trebuie să gestioneze un volum din ce în ce mai mare de declarații care trebuie să ajungă la diverse instituții ale statului, fapt ce duce la o creștere a costurilor de conformare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Autoritățile vor să simplifice procedurile de înființare a firmelor și să introducă un punct unic de contact în acest sens

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Aprilie 2021 | 0 | 1280 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile pregătesc, pentru 2021, implementarea unui proiect ce va duce la simplificarea procesului de înființare a firmelor, dar și la apariția unui punct unic de contact, conform informațiilor obținute de avocatnet.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În 2021, firmele, PFA-urile și ONG-urile relaționează cu autoritățile statului în condiții noi

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2021 | 0 | 1565 | Timp de citire: 2 min.

Anul trecut a adus mai multe modificări importante la relația pe care firmele, PFA-urile și ONG-urile o au cu statul. Mă refer, în esență, la mai multe simplificări, dar și la unele schimbări în bine ale serviciilor oferite de autoritățile fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectiva 2017

Șase lucruri care s-au schimbat în relația firmelor cu statul în anul 2017

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Ianuarie 2018 | 0 | 2791 | Timp de citire: 3 min.

Anul 2017 a adus pentru firme și persoanele fizice autorizate (PFA) mai multe schimbări importante: un nou cod de identificare la Registrul Comerțului, eliminarea obligației de a ștampila contractele cu autoritățile publice, responsabilități suplimentare pentru dezvoltatorii imobiliari care acordă credite, dar și reguli noi pentru recepția construcțiilor. Citește articolul