Transferul dosarului fiscal de la un organ fiscal la altul poate să aducă, uneori, probleme mari legate de TVA, atrage atenția Luisiana Dobrinescu de la Dobrinescu Dobrev. De exemplu, în practică au apărut situații în care autoritățile fiscale pur și simplu au „uitat” să facă transferul. Deoarece o asemenea scăpare poate avea efecte majore pe termen lung, cum ar fi anularea codului de TVA și pierderea dreptului de deducere, contribuabilii sunt sfătuiți să fie foarte atenți atunci când sunt mutați la alt organ fiscal. Citește articolul
Pentru atingerea obiectivelor legii de transpunere a directivei privind salariul minim adecvat și pentru îmbunătățirea activității de control, Guvernul e obligat să suplimenteze numărul de inspectori de muncă în prima parte a anului viitor - o prevede chiar legea în discuție. În contextul în care la final de 2023 aveam cu 317 inspectori mai puțin decât în urmă cu zece ani, creșterea numărului de inspectori ar trebui să însemne că ajungem cel puțin la acel nivel de acum zece ani. Citește articolul
În contextul aplicării obligației generale de folosire a e-Factura, în relația B2B, de la 1 iulie 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a clarificat recent în ce situații folosește sistemul și în ce situații nu-l folosește. Citește articolul
În același timp cu trecerea la noul său sistem informatic, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) anunță că s-a modificat formatul numărului de ordine din Registrul Comerțului, ce este alocat profesioniștilor, potrivit unui comunicat recent. Noul format este aplicat treptat și profesioniștilor care solicită înregistrarea de mențiuni. Citește articolul
Portalul online al Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) va fi indisponibil pentru depunerea de cereri și declarații în perioada 16 - 25 iulie 2024, iar activitatea offline a ONRC și a oficiilor din subordinea sa va fi suspendată în perioada 19 - 25 iulie 2024, conform unui comunicat de presă recent. Citește articolul
Până acum, contribuabilii foloseau serviciul eTAX al Administrației Fondului pentru Mediu (AFM) în principal pentru a transmite declarațiile de mediu. Însă acesta se va extinde pentru a permite transmiterea între firme și AFM a tuturor actelor fiscale (și nu numai), conform unui ordin oficializat marți de Ministerul Mediului. Citește articolul
Autoritățile au stabilit recent, prin lege, noi prevederi ce vizează companiile care emit facturi în relația cu entitățile statului. Pe de o parte, se introduce o interdicție de a plăti facturile pentru achiziții publice, în lipsa transmiterii facturilor prin e-Factura, și, pe de altă parte, se extinde indirect sfera facturilor ce trebuie transmise prin e-Factura în relația B2G. Citește articolul
În lunile trecute, autoritățile au venit cu câteva noutăți importante legate de obligațiile declarative ale companiilor. Vorbim de trei modificări din sfera fiscală, de una din sfera prevenirii spălării banilor și de una din sfera obligațiilor de mediu. Iată care sunt acestea: Citește articolul
Expunem astăzi principalele aspecte juridice pe care ar trebui să le aibă în vedere persoanele fizice și persoanele juridice în privința aplicării amenzilor contravenționale. Citește articolul
La finalul derulării contractelor de achiziție publică sau după expirarea perioadei de garanție oferite în executarea acestor contracte autoritățile contractante au obligația de a emite documente constatatoare cu privire la modul în care contractantul respectiv și-a îndeplinit obligațiile contractuale. Neîndeplinirea acestor obligații sau îndeplinirea lor în mod defectuos va atrage emiterea unui certificat constatator „negativ” (în care sunt incluse și eventualele prejudicii suferite de autoritatea contractantă). Citește articolul