Primăria Alba Iulia va fi prima entitate de acest gen din țară care va elimina necesitatea deplasării la ghișee pentru a depune cereri și a obține documente de la autoritățile locale. Astfel, persoanele fizice vor putea interacționa exclusiv online cu primăria pentru o serie de documente, după ce își vor lua datele de acces pentru a semna electronic gratuit cererile pentru obținerea autorizației de construire, a certificatului de urbanism, prelungirea abonamentului de parcare și nu numai. Inclusiv firmele vor putea să facă așa pentru a obține mai rapid actele de care au nevoie și a scăpa de statul la coadă. Citește articolul
Amendarea drastică a funcționarilor care refuză nejustificat emiterea autorizației de construire sau a certificatului de urbanism este prevăzută într-un act normativ ce a fost publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
De-acum, certificatul de urbanism poate fi emis și în format digital, potrivit unui act normativ care modifică legislația construcțiilor și care a fost publicat recent în Monitorul Oficial. Mai mult, conform noutăților, se micșorează și perioada în care certificatul de urbanism trebuie eliberat de autorități. Citește articolul
Autorizația de construire și certificatul de urbanism sunt cele două acte de care cetățenii au nevoie pentru a putea construi sau reabilita în mod legal o clădire. Acestea sunt eliberate de autoritățile administrației locale (primăria) în urma depunerii unor dosare și a plății unor taxe. Citește articolul
Autorizația de construire este un act necesar pentru oricine dorește să construiască sau să renoveze în mod legal o clădire, iar pentru a obține autorizația este necesar certificatul de urbanism. Pentru obținerea acestor acte, cetățenii trebuie să depună la primărie câte un dosar care să cuprindă un număr de documente, avize și acorduri. Citește articolul
Printr-un act al Guvernului, în vigoare de anul trecut, s-a adus o serie de modificări majore legislației construcțiilor, însă acestea nu se mai aplică, începând de astăzi, pentru că actul adoptat anul trecut a fost respins de parlamentari. Concret, actul le stabilise inspectorilor în construcții o serie de noi atribuții, alături de care și obligația de a opri construcțiile care se ridică ilegal. De asemenea, crescuseră substanțial unele dintre amenzile aplicabile celor care fac abstracție de legislația construcțiilor, se eliminase avizul tacit și fusese introdus votul motivat pentru adoptarea unor documentații, toate în scopul reducerii corupției și dezordinii din acest domeniu. Citește articolul
Construirea unei case presupune parcurgerea mai multor etape obligatorii, conform legislatiei in domeniul constructiilor. Procesul incepe cu cererea pentru emiterea certificatului de urbanism si se incheie cu intabularea noii locuinte, insa, pentru a parcurge cu bine toate etapele, viitorii proprietari trebuie sa contacteze o serie intreaga de specialisti. Citește articolul
Vara este anotimpul preferat de multi romani pentru a construi locuinte noi sau pentru a le repara pe cele pe care le au deja. Trebuie sa stiti, insa, ca niciuna dintre aceste operatiuni nu poate fi realizata fara a avea o autorizatie de construire, singurul document care confera cetatenilor dreptul de a construi, precum si de a consolida sau modifica o constructie deja existenta. Actul este eliberat de primarie in baza unui dosar ce cuprinde o serie de avize si acorduri si are o valabilitate de cel mult 12 luni. Citește articolul
Autorizatia de construire este actul care confera cetatenilor dreptul de a construi, precum si de a consolida sau repara o constructie deja existenta. Acest act este eliberat de primarie in baza unui dosar ce cuprinde o serie de avize si acorduri si a prezentarii dovezii achitarii taxelor legale. Afla astazi care sunt tarifele prevazute de Codul fiscal pentru eliberarea unei autorizatii de construire sau a unui certificat de urbanism. Citește articolul
Autorizatia de construire este actul care confera cetatenilor dreptul de a construi, precum si de a consolida sau repara o constructie deja existenta. Acest act este eliberat de primarie in baza unui dosar ce cuprinde o serie de avize si acorduri si are o valabilitate de cel mult 12 luni. Afla astazi ce documente sunt necesare pentru a obtine autorizatia, dar si care sunt costurile aferente acestei proceduri. Citește articolul