avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 648 soluții astăzi
Acasă Subiect: servicii online
Subiect: servicii online
ACCES PREMIUM

De luna asta, ANAF începe să țină webinarii pentru contribuabili. Primele sunt pentru completarea declarației unice

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Mai 2022 | 1 | 1624 | Timp de citire: 1 min.

Un nou serviciu electronic, webinariile, a fost implementat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru contribuabili, conform unui comunicat de presă apărut azi. Primele webinarii sunt programate chiar în această lună și contribuabilii se pot înscrie la ele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Autoritățile vor trebui să presteze serviciile publice fără a mai cere firmelor informații pe care deja le au. Proiectul a ajuns direct la Parlament

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Aprilie 2022 | 1 | 1525 | Timp de citire: 2 min.

Instituțiile și autoritățile publice centrale și locale vor trebui, în viitor, să presteze serviciile online și la ghișee fără a mai cere firmelor informații care deja sunt deținute de stat. Proiectul de lege care prevede măsura apăruse inițial în dezbatere la Ministerul Cercetării Inovării și Digitalizării, însă acesta a fost înregistrat recent direct la Senat, sărindu-se peste etapa aprobării de către Guvern. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Identitatea persoanelor va putea fi verificată prin video în relația cu statul și nu numai. Care sunt condițiile

avocatnet.ro în Aspecte juridice
25 Noiembrie 2021 | 0 | 4338 | Timp de citire: 3 min.

După ce a fost inițial pus în dezbatere ca proiect de hotărâre de Guvern, repus apoi ca proiect de ordonanță de urgență în februarie anul acesta, vedem azi în Monitorul Oficial o decizie a Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) ce reglementează verificarea online, prin video, a identităţii persoanei în relaţiile de afaceri şi cu autorităţile şi instituţiile publice. În esență, vorbim de o nouă modalitate de verificare la distanță a identității persoanelor fizice și juridice.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Chat-ul ANAF funcționează de azi. Prin acesta se poate cere ajutor pentru folosirea serviciilor online ale Fiscului

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2021 | 0 | 4516 | Timp de citire: 1 min.

Începând din 22 noiembrie 2021, contribuabilii pot folosi serviciul de chat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum a declarat zilele trecute Mirela Călugăreanu, președintele entității. Chat-ul, care e funcțional deja, este disponibil pe site-ul ANAF și prin acesta contribuabilii pot fi ajutați să acceseze serviciile online ale agenției. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Și firmele străine vor putea opta pentru facturarea electronică în România, urmând o procedură specială oficializată deja

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2021 | 0 | 1040 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile în care sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, a devenit funcțional recent în relația firmelor cu statul (domeniul achizițiilor publice - B2G), urmând să fie funcțional, în perioada următoare, și în relația dintre firme (B2B), asta înseamnă că inclusiv firmele străine îl vor putea folosi. Astfel, potrivit unui ordin oficializat miercuri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), acest lucru va fi posibil în baza unei proceduri speciale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Factura

UPDATE Oficial: Facturarea electronică va fi disponibilă pentru companii prin SPV. Cum va funcționa sistemul

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Noiembrie 2021 | 0 | 2282 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele fizice și juridice care vor opta pentru folosirea sistemului de facturare electronică al statului (e-Factura) vor trebui să aibă cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a-l accesa efectiv, conform unui ordin publicat aseară în Monitorul Oficial de Ministerul Finanțelor. e-Factura va avea două mari componente, facturile emise în relația cu statul (B2G) și cele emise în relația cu partenerii de afaceri (B2B), însă momentan numai prima va fi operațională. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Call center-ul ANAF e nefuncțional. Ce alte variante ai pentru a relaționa cu Fiscul de la distanță?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 0 | 1476 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF: În ultimul an, 30.000 de contribuabili au folosit identificarea vizuală online pentru a-și crea cont în SPV. Cum se procedează

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
17 August 2021 | 1 | 2909 | Timp de citire: 2 min.

La un an de la lansarea aplicației online pentru programări, 30.000 de contribuabili au optat pentru această modalitate de a valida conturile nou-create în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum se arată într-un comunicat publicat luni. În acest context, reamintim cum se procedează efectiv pentru validarea unui cont nou în SPV fără a face deplasări la instituțiile statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În 2021, firmele, PFA-urile și ONG-urile relaționează cu autoritățile statului în condiții noi

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2021 | 0 | 1678 | Timp de citire: 2 min.

Anul trecut a adus mai multe modificări importante la relația pe care firmele, PFA-urile și ONG-urile o au cu statul. Mă refer, în esență, la mai multe simplificări, dar și la unele schimbări în bine ale serviciilor oferite de autoritățile fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Facilitate nouă de la CNPP

Cum pot cere online angajatorii banii de indemnizații pentru accidentele de muncă și bolile profesionale ale salariaților

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Septembrie 2020 | 0 | 1822 | Timp de citire: 4 min.

Există trei indemnizații legate de accidentele de muncă și bolile profesionale ale salariaților pe care angajatorul este obligat să le achite inițial, urmând să le recupereze ulterior de la casele teritoriale de pensii. În acest sens, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a pus recent la dispoziție o aplicație online prin care firmele pot cere recuperarea banilor plătiți ca indemnizații. Citește articolul