Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 344 soluții astăzi

Webinar Premium LIVE: Riscuri și obligații privind combaterea spălării banilor. Joi, 1 Iulie, de la ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: depunere declaratii online
Subiect: depunere declaratii online
ACCES PREMIUM

Proiect MF: Toate firmele şi PFA-urile vor fi obligate să se înregistreze în SPV. Documentele tipărite nu vor mai fi primite de Fisc

Persoanele juridice şi persoanele fizice autorizate (PFA) vor fi obligate, în curând, să se înregistreze în Spaţiul Privat Virtual (SPV) al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), urmând ca transmiterea documentelor şi cererilor să se facă doar prin această modalitate, potrivit unui proiect de OUG pus în dezbatere publică de Ministerul de Finanţe. După ce prevederile proiectului vor intra în vigoare, documentele depuse în format fizic la sediile Fiscului nu vor fi luate în considerare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația unică, ediția 2021: Ce se schimbă față de anii trecuți și ce neclarități rămân

Anul 2020 s-a încheiat, așa că putem începe să facem bilanțul și, mai ales, să vedem ce plăți mai avem de făcut în contul anului trecut. În această din urmă categorie se încadrează și taxele datorate bugetelor de stat, în special cele cu frecvență anuală. În cazul persoanelor fizice, este vorba de declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de cei care obțin venituri, de regulă, extrasalariale. La aceasta au intervenit o serie de modificări chiar la finalul anului 2020, cea mai importantă fiind cea referitoare la decalarea termenului de depunere. Dar mai sunt și alte aspecte care trebuie clarificate în perioada următoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Depunerea online a declarației de mediu, obligatorie din ianuarie 2020

EY Romania în Contabil și fiscal
10 Octombrie 2019 | 0 | 3473

În vederea îndeplinirii obligațiilor de declarare la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), operatorii economici trebuie să depună o declarație privind obligațiile la Fondul pentru mediu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarațiile de mediu pot fi depuse acum online, printr-o platformă nouă a AFM. Cum se face înregistrarea

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Iulie 2019 | 0 | 3862

Platforma online eTAX pentru depunerea declarațiilor fiscale de mediu și informare a fost recent pusă în funcțiune la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), ca urmare a reglementării sale la începutul acestei luni printr-un ordin al ministrului mediului. Accesul în cont se face conform procedurii publicate și presupune în unele cazuri obținerea unor declarații notariale ce trebuie duse la AFM. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF vrea să reducă numărul declarațiilor pentru firme și să simplifice declarația unică

În viitorul mai mult sau mai puțin îndepărtat, autoritățile fiscale vor să reducă, pe cât posibil, numărul declarațiilor pe care trebuie să le depună companiile, dar și frecvența depunerii celor rămase. Totodată, se va încerca simplificarea declarației unice pe care o folosesc persoanele fizice. Aceste intenții fac parte dintr-un plan de măsuri publicat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), al cărui scop este eficientizarea colectării veniturilor la bugetul statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Bilanțurile semestriale: Cum poți să le transmiți la unitățile MFP

Raportările contabile semestriale vizează, în principiu, companiile care au avut afaceri de peste 220.000 de lei în precedentul exercițiu financiar. Acestea trebuie să le întocmească și depună la unitățile Ministerului Finanțelor Publice (MFP) până la mijlocul lunii august 2018. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fiscul a publicat un ghid pentru depunerea declarației unice. Descarcă-l gratuit de aici

Termenul de depunere a declarației unice de către contribuabilii români care obțin venituri nesalariale se apropie cu pași repezi. Pentru a veni în ajutorul celor care încă nu au depus declarația și sunt nelămuriți, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a venit azi cu un ghid de depunere a acestui document. Doar anul acesta, declarația unică se poate depune până la cel târziu 16 iulie, urmând ca, de la anul, termenul să fie 15 martie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația fiscală unică: Câte formulare se depun când obții mai multe feluri de venituri?

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Aprilie 2018 | 0 | 8259

Declarația fiscală unică poate fi folosită nu doar de către persoanele fizice autorizate ori de către cei care obțin venituri din dividende, de pildă, ci în mult mai multe scopuri. Conform Codului fiscal, deservește la declararea și plata (prin autoimpunere) a mai multor tipuri de venituri extrasalariale. În acest context, apare întrebarea contribuabilului: dacă obțin mai multe feluri de venituri, cum procedez? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce poți face online, ca firmă, în relația cu statul

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
18 Septembrie 2017 | 0 | 3136

În țara noastră, cea mai întâlnită formă juridică pentru o societate comercială este, cu prisosință, societatea comercială cu răspundere limitată (SRL), cea care se poate dovedi soluția optimă și în cazul firmelor mici, dar și pentru companiile cu mulți angajați și o cifră de afaceri importantă. De altfel, antreprenorii care vor să înființeze o astfel de entitate au la dispoziție, de câțiva ani, un portal online, pus la dispoziție de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Și după constituirea firmei, relația cu autoritățile poate fi ușurată cu ajutorul internetului, în contextul în care declarațiile fiscale pot fi transmise Fiscului, în marea lor parte, online, prevedere valabilă și în cazul transmiterii registrului general pentru evidența salariaților, cunoscut ca „Revisal".  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fiscul raspunde. La schimbarea sediului social al unei firme este nevoie de un nou certificat digital pentru depunerea declaratiilor online?

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
5 Septembrie 2013 | 10 | 51230

Schimbarea sediului social poate interveni in viata unei firme din mai multe motive. Fie ca e vorba despre expirarea contractului de sediu pe care firma il avea sau despre identificarea unor oportunitati de afaceri in alte zone geografice, mutarea unei societati la un alt sediu social se face la Registrul Comertului si te poate costa pana la 800 de lei, daca noul sediu va fi stabilit intr-un alt judet. Ce ce se intampla, insa, cu certificatul digital de semnatura electronica al firmei care vrea sa isi schimbe sediul? Mai este el valabil la noua adresa? Iata ce raspunde ANAF. Citește articolul