avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 405 soluții astăzi
Acasă Subiect: documente electronice
Subiect: documente electronice
ACCES PREMIUM

UPDATE Digitalizarea activității notarilor publici, aprobată de Guvern

Simona Voiculescu în Mediul juridic
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2024 | 1 | 1872 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un proiect de lege aprobat joi de Guvern, se propune un salt semnificativ către un sistem notarial modern, eficient și adaptat nevoilor societății contemporane, facilitând accesul cetățenilor la servicii notariale rapide și sigure. Mai exact, o nouă lege care să vizeze activitatea notarială electronică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Din 16 mai, noi fapte de evaziune pot fi pedepsite și se majorează pedepsele pentru unele deja existente

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Mai 2024 | 0 | 11615 | Timp de citire: 3 min.

Legea evaziunii urmează să fie modificată, în data de 16 mai 2024, pentru a se putea pedepsi noi fapte de evaziune fiscală, dar și pentru a majora anumite pedepse pentru fapte care deja există. Schimbările sunt incluse într-o lege oficializată luni, după ce aceasta a trecut de controlul de constituționalitate al Curții Constituționale a României (CCR). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Angajarea străinilor: Avizul de angajare sau detașare poate fi transmis de IGI și online. Măsura a fost oficializată

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
29 Ianuarie 2024 | 0 | 5553 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care vor să încadreze străini în muncă pot acum să obțină, la cerere, direct online avizul de angajare sau detașare emis în format electronic de către unitățile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări (IGI), potrivit unei ordonanțe publicate săptămâna trecută în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Impactul asupra arhivării facturilor la trecerea la folosirea e-Factura pentru toate tranzacțiile B2B

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2024 | 0 | 12264 | Timp de citire: 4 min.

Cu toate că autoritățile fiscale impun, de la 1 ianuarie 2024, în relația B2B, folosirea sistemului e-Factura, legislația arhivării n-a fost aliniată cu această obligație nouă. Drept urmare, cel puțin în privința arhivării, contribuabilii pot păstra facturile în continuare și în format tipărit. Dar, cel puțin teoretic, nu este exclus ca inspectorii să ceară în continuare facturi, măcar temporar, în cadrul controalelor derulate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivare: Firmele vor trebui să se asigure că păstrează XML-urile facturilor transmise în e-Factura. Încă sunt probleme cu anexele lor, dar ANAF lucrează la asta

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Noiembrie 2023 | 0 | 25735 | Timp de citire: 2 min.

Regulile actuale privind arhivarea vor rămâne la fel și în 2024, atrag atenția specialiștii. Astfel, în contextul folosirii obligatorii a e-Factura în relația B2B, firmele vor trebui să se asigure doar că, în plus, păstrează fișierele XML sigilate de Ministerul Finanțelor după transmiterea lor în sistem. În același timp, e bine de știut că autoritățile lucrează la posibilitatea de a transmite automatizat și anexele facturilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele vor scăpa, măcar parțial, de arhivarea în format tipărit a facturilor, după ce e-Factura va trebui folosit pentru toate tranzacțiile B2B

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Septembrie 2023 | 0 | 10855 | Timp de citire: 2 min.

Trecerea la o obligație generalizată de folosire a sistemului e-Factura în relația dintre firme (B2B) va aduce cu sine și dispariția, măcar parțială, a necesității de a arhiva facturile în format tipărit, sunt de părere fiscaliștii. Deși obligativitatea generalizată de folosire a e-Factura în relația B2B se poate introduce de la 1 ianuarie 2024, autoritățile încă n-au decis cum vor proceda concret. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Apar amenzile electronice: Procesele-verbale se vor putea încheia și în format electronic în domenii precum comunicații electronice sau protecția consumatorilor

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Iulie 2023 | 0 | 3241 | Timp de citire: 2 min.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) va putea, în curând, să încheie procese-verbale de constatare a contravențiilor și în format electronic, nu doar în format fizic, ca acum, potrivit unei legi recent oficializate. Amenzi electronice se vor putea da și în cazul încălcării legislației privind serviciile poştale, a audiovizualului sau a celei privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Digitalizare

Formalități vamale: Firmele au nevoie, din 2024, de semnătură electronică. AVR își modernizează sistemele

Cristian Stanescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2023 | 0 | 4294 | Timp de citire: 3 min.

Autoritatea Vamală Română (AVR) ne-a spus că își modernizează sistemele și că, pentru derularea formalităților vamale, companiile vor avea nevoie de semnătură electronică de la începutul anului 2024 (cel puțin teoretic). Modernizarea sistemelor vamale va scurta timpii de verificare a documentelor, va simplifica anumite proceduri și va permite încărcarea online a documentației aferente operațiunilor de import-export. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, autorizația pentru distribuirea caselor de marcat poate fi emisă firmelor și în format electronic

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
21 Aprilie 2023 | 0 | 848 | Timp de citire: 1 min.

Autorizația pentru distribuirea caselor de marcat nu mai trebuie ștampilată, astfel că aceasta poate fi emisă firmelor și în format electronic, conform unui ordin oficializat vineri de Ministerul Finanțelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Dosarele tuturor funcționarilor publici vor trebui actualizate cu noi informații într-un termen de 90 de zile, a decis Guvernul

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Martie 2023 | 2 | 16726 | Timp de citire: 3 min.

Instituțiile și autoritățile publice vor avea la dispoziție un interval de 90 de zile pentru a actualiza, cu noi informații, dosarele profesionale ale tuturor funcționarilor publici, prevede un proiect de hotărâre adoptat miercuri în ședința săptămânală a Guvernului. Citește articolul