Subiect: documente electronice
ACCES PREMIUM
Orlando Surugiu-Pânzaru, Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal
2 Octombrie 2025 | 1026 | Timp de citire: 5 min.
Ce trebuie să știi despre comunicarea și opozabilitatea actelor administrativ-fiscale
2 Octombrie 2025 | 1026 | Timp de citire: 5 min.
Comunicarea actelor administrativ-fiscale este esențială pentru ca acestea să producă efecte juridice față de contribuabili. Codul de procedură fiscală stabilește modalități specifice de comunicare pentru actele pe suport hârtie și pentru cele electronice. Totodată, se prevăd proceduri clare pentru situațiile de refuz sau cele de imposibilitate de a primi acte fiscale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Orlando Surugiu-Pânzaru, Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal
30 Septembrie 2025 | 542 | Timp de citire: 3 min.
Ce informații conțin actele administrativ-fiscale și cum se îndreaptă erorile din ele
30 Septembrie 2025 | 542 | Timp de citire: 3 min.
Actele administrativ-fiscale emise de organele fiscale conțin elemente esențiale precum denumirea organului emitent, data emiterii, obiectul actului și informații despre posibilitatea contestării. Acestea pot fi emise pe suport hârtie sau în formă electronică. Iar îndreptarea erorilor materiale din aceste acte se poate face din oficiu sau la cererea contribuabilului. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Contabilii se digitalizează: Operaționalizarea e-parafei, e-legitimației și e-avizului, stabilită de CECCAR
Operaționalizarea e-parafei, e-legitimației și e-avizului, în cazul profesiei contabile, a fost stabilită recent de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR). Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE AVR: Începe tranziția la noile sisteme electronice de declarare a mărfurilor, care devin operaționale la 1 august
Două noi sisteme electronice de declarare a mărfurilor urmează să devină operaționale la 1 august 2025 și, în acest context, din 30 iulie 2025 începe o perioadă de tranziție, anunță Autoritatea Vamală Română (AVR). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
19 Februarie 2025 | 1 | 3719 | Timp de citire: 3 min.
UPDATE Digitalizarea activității notarilor publici, aprobată de Senat. Proiectul ajunge acum la deputați pentru votul final
19 Februarie 2025 | 1 | 3719 | Timp de citire: 3 min.
Printr-un proiect de lege aprobat recent de Senat se propune un salt semnificativ către un sistem notarial modern, eficient și adaptat nevoilor societății contemporane, facilitând accesul cetățenilor la servicii notariale rapide și sigure. Mai exact, o nouă lege care să vizeze activitatea notarială electronică. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Din 16 mai, noi fapte de evaziune pot fi pedepsite și se majorează pedepsele pentru unele deja existente
Legea evaziunii urmează să fie modificată, în data de 16 mai 2024, pentru a se putea pedepsi noi fapte de evaziune fiscală, dar și pentru a majora anumite pedepse pentru fapte care deja există. Schimbările sunt incluse într-o lege oficializată luni, după ce aceasta a trecut de controlul de constituționalitate al Curții Constituționale a României (CCR). Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Angajarea străinilor: Avizul de angajare sau detașare poate fi transmis de IGI și online. Măsura a fost oficializată
Companiile care vor să încadreze străini în muncă pot acum să obțină, la cerere, direct online avizul de angajare sau detașare emis în format electronic de către unitățile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări (IGI), potrivit unei ordonanțe publicate săptămâna trecută în Monitorul Oficial. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Interviu Impactul asupra arhivării facturilor la trecerea la folosirea e-Factura pentru toate tranzacțiile B2B
Cu toate că autoritățile fiscale impun, de la 1 ianuarie 2024, în relația B2B, folosirea sistemului e-Factura, legislația arhivării n-a fost aliniată cu această obligație nouă. Drept urmare, cel puțin în privința arhivării, contribuabilii pot păstra facturile în continuare și în format tipărit. Dar, cel puțin teoretic, nu este exclus ca inspectorii să ceară în continuare facturi, măcar temporar, în cadrul controalelor derulate. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Arhivare: Firmele vor trebui să se asigure că păstrează XML-urile facturilor transmise în e-Factura. Încă sunt probleme cu anexele lor, dar ANAF lucrează la asta
Regulile actuale privind arhivarea vor rămâne la fel și în 2024, atrag atenția specialiștii. Astfel, în contextul folosirii obligatorii a e-Factura în relația B2B, firmele vor trebui să se asigure doar că, în plus, păstrează fișierele XML sigilate de Ministerul Finanțelor după transmiterea lor în sistem. În același timp, e bine de știut că autoritățile lucrează la posibilitatea de a transmite automatizat și anexele facturilor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Firmele vor scăpa, măcar parțial, de arhivarea în format tipărit a facturilor, după ce e-Factura va trebui folosit pentru toate tranzacțiile B2B
Trecerea la o obligație generalizată de folosire a sistemului e-Factura în relația dintre firme (B2B) va aduce cu sine și dispariția, măcar parțială, a necesității de a arhiva facturile în format tipărit, sunt de părere fiscaliștii. Deși obligativitatea generalizată de folosire a e-Factura în relația B2B se poate introduce de la 1 ianuarie 2024, autoritățile încă n-au decis cum vor proceda concret. Citește articolul










