avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Acasă Subiect: arhivare
Subiect: arhivare
ACCES PREMIUM

Noua regulă de arhivare a statelor de salarii timp de cinci ani NU se aplică și dosarelor personale ale angajaților

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 August 2022 | 0 | 2586 | Timp de citire: 2 min.

Parlamentarii au stabilit recent că, din 2023, obligația de arhivare a statelor de salarii va fi, în anumite condiții, de doar cinci ani, nu de 50 de ani. Însă modificarea s-a făcut fără a ține cont că termenul de arhivare pentru dosarele personale ale angajaților este legat de termenul arhivării statelor de salarii. În aceste condiții, autoritățile atenționează că arhivarea dosarelor personale rămâne mai departe obligatorie pentru 50 de ani. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Autoritățile și instituțiile publice vor putea arhiva electronic actele fără să mai aibă nevoie de acreditarea necesară firmelor care fac asta în scop comercial

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
1 August 2022 | 0 | 655 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un proiect de lege pus chiar azi în dezbatere, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) propune modificarea unor acte normative referitoare la arhivarea documentelor electronice, astfel încât să poată fi aplicate mai multe prevederi existente în legislația specifică a unor state europene şi nu numai, ale căror reguli și structură din domeniu se aseamănă mult cu practica arhivistică din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dacă, de la 1 ianuarie, statele de salarii pot fi păstrate timp de cinci ani, înseamnă că firmele le pot arunca pe cele mai vechi?

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Iulie 2022 | 0 | 21397 | Timp de citire: 2 min.

Modificarea recent apărută la Legea contabilității privitoare la termenul de păstrare a statelor de salarii trebuie tratată cu mare atenție de angajatori, întrucât ea instituie o excepție de strictă interpretare, regula celor 50 de ani rămânând în picioare totodată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inclusiv situațiile financiare interimare și raportările contabile semestriale trebuie păstrate zece ani

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
9 Februarie 2022 | 0 | 1512 | Timp de citire: 1 min.

Așa cum s-a stabilit încă din februarie 2021, perioada de păstrare de zece ani se aplică, mai nou, inclusiv situațiilor financiare interimare, raportărilor contabile semestriale și situațiilor financiare anuale consolidate. Această informație este importantă de amintit în contextul în care a început un an nou și firmele probabil că deja s-au apucat să întocmească diverse tipuri de bilanțuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Cum se face numerotarea documentelor financiar-contabile în 2022

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Ianuarie 2022 | 0 | 10823 | Timp de citire: 2 min.

Fiecare companie trebuie să își facă propriul regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, așa cum prevede legislația în vigoare. Concret, autoritățile au stabilit unele reguli generale succinte, însă restul depinde de organizarea internă a fiecărei firme. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cât timp se păstrează în arhivă cele mai folosite documente financiar-contabile

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
29 Iulie 2021 | 0 | 8900 | Timp de citire: 3 min.

Cele mai folosite documente financiar-contabile sunt, potrivit unui ghid al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), factura, fișa mijlocului fix, avizul de însoțire a mărfii, chitanța, lista de inventariere și dispoziția de plată sau de încasare către casierie. Dintre acestea, doar chitanțele, listele de inventar și dispozițiile de plată sau încasare fac parte din categoria documentelor care se păstrează în arhivă timp de 5 ani. Celelalte, potrivit legii contabilității, se păstrează timp de 10 ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor: Care sunt perioadele minime de păstrare și în ce condiții, conform celor mai recente modificări

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Martie 2021 | 0 | 3436 | Timp de citire: 3 min.

Arhivarea presupune păstrarea, în anumite condiții, fie fizic, fie electronic, pe perioade de timp care pot ajunge și până la 50 de ani, a unor documente folosite de firme în activitatea lor curentă. Orice modalitate ar alege de a le păstra, firmele trebuie să fie în măsură să le pună la dispoziția celor interesați atunci când li se solicită asta prin lege. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bine de știut la început de an

Cât ești obligat să păstrezi documentele financiar contabile ale companiei tale?

Facturis Online în Știri & Revista presei
20 Ianuarie 2020 | 1 | 29375 | Timp de citire: 1 min.

Potrivit normelor în vigoare, arhivarea documentelor financiar-contabile se face în 2020 conform unor reguli specifice. Spre exemplu, există peste 20 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani, în timp ce altele trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani. Arhivarea lor se poate face atât în format tipărit, cât şi în format electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Documente justificative firmă 2018: Ce trebuie să cuprindă acestea?

Marian Dumitrache în Contabil și fiscal
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
25 Ianuarie 2018 | 0 | 10799 | Timp de citire: 7 min.

Companiile înregistrate în România sunt obligate, conform legii, să înregistreze operațiunile economico-financiare, în momentul efectuării lor, în documente justificative care vor sta, ulterior, la baza înregistrărilor în contabilitate și a întocmirii situațiilor financiare lunare, semestriale sau anuale. Pentru a putea dobândi calitatea de document justificativ, actele ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate trebuie să furnizeze anumite informații reglementate expres într-un act normativ intrat în vigoare în 2016. Mai mult, cât timp normele legale în vigoare sunt respectate, documentele financiar-contabile pot fi prezentate ca documente pe suport hârtie sau în format electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor: Cum și cât păstrezi actele firmei?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2018 | 3 | 71110 | Timp de citire: 5 min.

Potrivit normelor în vigoare, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli specifice. Spre exemplu, există peste 20 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani, în timp ce altele trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani. De altfel, arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, cât şi-n format electronic. Citește articolul