avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 307 soluții astăzi
Acasă Subiect: arhiva electronica
Subiect: arhiva electronica
ACCES GRATUIT

UPDATE Autoritățile și instituțiile publice vor putea arhiva electronic actele fără acreditarea necesară firmelor care fac asta în scop comercial. Măsura e oficială

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
27 Iunie 2024 | 0 | 5787 | Timp de citire: 2 min.

Printr-o lege ce a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial, se stabilește modificarea unor acte normative referitoare la arhivarea documentelor electronice, astfel încât să poată fi aplicate mai multe prevederi existente în legislația specifică a unor state europene şi nu numai, ale căror reguli și structură din domeniu se aseamănă mult cu practica arhivistică din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Clarificare

e-Factura B2B: Perioadele de arhivare NU sunt afectate de trecerea, de la 1 iulie, la facturarea exclusiv electronică. Ce trebuie să știi

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Februarie 2024 | 0 | 10071 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 iulie 2024, e-Factura devine unicul canal de transmitere a facturilor pentru operațiunile din relația B2B. Totuși, trecerea la facturarea exclusiv electronică nu afectează în niciun fel perioadele legale de arhivare aferente acestor documente, indiferent că vorbim de facturile tipărite emise până la 30 iunie sau de cele electronice emise de la 1 iulie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura B2B: Firmele NU sunt obligate să treacă la arhivarea electronică, însă această practică e recomandată

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Februarie 2024 | 0 | 22087 | Timp de citire: 3 min.

De la 1 iulie 2024, numai facturile electronice sigilate de Ministerul Finanțelor, în urma transmiterii în e-Factura, vor mai fi considerate exemplare originale care produc efecte fiscale, dacă vorbim de operațiuni B2B. Însă asta înseamnă automat că firmele vor fi obligate să arhiveze electronic toate facturile? Specialiștii consideră că nu, cu toate că arhivarea electronică a facturilor este recomandată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor în 2016 - cum și cât păstrezi actele firmei

Andra Stana în Contabil și fiscal
25 Ianuarie 2016 | 6 | 127846 | Timp de citire: 5 min.

Începând de la 1 ianuarie, regulile privind arhivarea documentelor au fost modificate printr-un ordin al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Printre schimbările apărute se numără posibilitatea de a păstra arhiva documentelor financiar-contabile pe suport electronic, iar lista care cuprinde tipurile de acte ce trebuie păstrate timp de 5 ani a fost completată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Inregistrarea in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare. Ce formulare trebuie sa completezi

Ioana Vlad în Noul Cod Civil
19 Octombrie 2011 | 0 | 4007 | Timp de citire: 1 min.

Ministerul Justitiei (MJ) a aprobat formularele in baza carora se efectueaza inregistrarile in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, printr-un act normativ publicat, marti, in Monitorul Oficial. Citește articolul