ACCES PREMIUM
De ce premium?
Automate comerciale: Firmele scapă de amenda pentru nedotarea cu case de marcat numai dacă au contractat aparate care vor fi instalate până la 31 decembrie
Companiile care sunt în proces de dotare a automatelor comerciale cu case de marcat scapă, în caz de control fiscal, de sancțiunile pentru nedotare numai dacă au contractat deja aparate care vor fi instalate până la finalul anului 2024. Astfel, cei care nu pot dovedi, la control, că au făcut demersurile necesare vor fi sancționați.
Articolul continuă mai jos
Nedotarea automatelor comerciale cu case de marcat poate fi sancționată de la
1 octombrie 2024. Totuși, Guvernul a stabilit recent, prin
OUG 125/2024, că firmele
scapă temporar de sancțiuni, în caz de control fiscal, dacă dovedesc că au făcut demersuri pentru dotarea automatelor până la
31 decembrie 2024.
„Aplicarea [sancțiunilor contravenționale] se suspendă până la data de 31 decembrie 2024, pentru săvârșirea faptei [de neutilizare a caselor de marcat pentru automate comerciale] de către operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum și de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, care, la data controlului efectuat de organul fiscal au încheiate contracte pentru achiziționarea aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitori autorizați, pentru toate automatele comerciale utilizate, cu termen de livrare și instalare până la data de 31 decembrie 2024.În cazul operatorilor economici care desfășoară și alte activități pentru care legea prevede obligativitatea utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale, dispozițiile (...) se aplică exclusiv pentru activitatea de livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum și de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz”, este precizat în ordonanță.
Sancțiunea constă într-o amendă între 8.000 și 10.000 lei. Însă, în plus, companiile riscă atât confiscarea sumelor nejustificate, cât și suspendarea activității, la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, până la dotarea cu case de marcat și prezentarea dovezii de plată a amenzii. Automat,
sancțiunile rămân aplicabile în prezent în cazurile în care vorbim de comercianți care
nu pot dovedi la control că au făcut demersurile amintite mai sus.
Așadar, la solicitarea mediului de afaceri, Executivul a amânat aplicarea acestor sancțiuni numai pentru operatorii economici de bună credință, care nu și-au putut dota automatele comerciale până acum din motive ce nu țin de ei.
„Amânarea aplicării sancțiunii prevăzute de lege pentru nedotarea automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale a avut în vedere parcurgerea tuturor etapelor necesare pentru implementarea acestei măsuri, respectiv producerea, achiziționarea și fiscalizarea acestor dispozitive. În acest context, Patronatul Român al Industriei de Vending (PRIV) a solicitat suspendarea aplicării sancțiunii sus-menționate, învederând faptul că procesul de dotare a automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale nu s-a putut finaliza până la data de 1 octombrie 2024 din motive obiective, independente de voința operatorilor economici.În acest sens, au fost invocate impedimente de natură tehnică rezultate din incompatibilitatea dintre diversele tipuri de protocoale utilizate de automatele comerciale și casele de marcat dedicate acestor automate, existente pe piață, fapt ce a determinat intervenții asupra soft-ului aparatelor de marcat și retestarea aferentă a acestora. Astfel, pentru un număr important de automate comerciale, care utilizează protocoale diferite față de cele trei protocoale certificate, a fost necesară identificarea unor soluții de interfațare/ conversie de protocol de comunicație, fapt ce a necesitat timp pentru dezvoltarea de hardware și software și testarea acestor interfețe.Din datele comunicate de PRIV, industria de vending, cumulat cu spălătoriile de tip self-service, înglobează un volum de peste 100.000 de echipamente aflate în exploatare, ceea ce face ca procesul de fiscalizare a acestora să fie unul complex, în condițiile în care necesită un timp îndelungat pe unitate, atât din punct de vedere al întocmirii documentelor, cât și pentru efectuarea setărilor pentru fiecare automat comercial și aparat de marcat electronic fiscal în parte. De asemenea, un alt impediment îl constituie faptul că, în prezent, pe piață sunt doar cinci distribuitori autorizați pentru comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale pentru echipamente nesupravegheate, ceea ce, coroborat cu numărul limitat de tehnicieni de service, a condus la incapacitatea de instalare în termen a tuturor aparatelor de marcat”, era explicat în
nota de fundamentare ce a însoțit ordonanța în forma sa de proiect.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)