Cei care au marketplace-uri vor fi obligați să raporteze periodic la Fisc tranzacțiile pe care le fac comercianții prin acestea, conform unei noi ordonanțe. În acest fel, autoritățile vor să identifice cu ușurință acei comercianți care nu-și declară (sau își declară parțial) veniturile ori care nu se înregistrează în scopuri fiscale. Citește articolul
Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat, anul acesta, o serie de controale pentru verificarea veniturilor persoanelor care desfășoară activități online precum monetizarea publicării de conținut sau vânzarea de programe sau aplicații software, controale ce vor continua și în 2022, potrivit unui comunicat de presă al ANAF publicat astăzi pe site-ul instituției. Astfel, recomandarea autorităților fiscale este aceea ca persoanele ce desfășoară sau intenționează să înceapă astfel de activități să se asigure că declară veniturile și își achită, în mod corespunzător, obligațiile fiscale. Citește articolul
Cei care realizează venituri din postări pe Facebook, Instagram sau pe alte asemenea rețele de socializare au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, după cum reiese dintr-un ghid publicat luni de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe site-ul instituției. Așadar, vă prezentăm în continuare care este viziunea ANAF în ceea ce privește aceste tipuri de venituri. Citește articolul
La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează ”situațiile fiscale ale persoanelor care obțin venituri nedeclarate din activități desfășurate online pe platforme audio-video și/sau pe site-uri de tipul rețelelor de socializare” - YouTube, Facebook, Instagram, Tik-Tok. Citește articolul
Noua directivă europeană DAC7, care vizează platformele de comerț electronic, respectiv comercianții care vând prin intermediul acestora, aduce noi obligații de raportare către Fisc pentru firmele care fac comerț online. Astfel, deși termenul până la care directiva DAC7 trebuie aplicată de toate statele membre ale Uniunii Europene (UE) este 1 ianuarie 2023 și aceasta trebuie întâi transpusă în legislația internă, ar fi bine ca firmele vizate să se pregătească încă de pe acum, pentru că demersurile de implementare nu sunt simple, avertizează specialiștii de la Deloitte Romania într-un material de opinie remis astăzi redacției noastre. Citește articolul
Apar noi reguli de care comercianții care-și vând produsele sau prestează servicii prin intermediul marketplace-urilor, adică al piețelor online, platformelor sau portalurilor digitale, trebuie să țină cont. Aceste reguli sunt cuprinse în anumite acte normative deja în vigoare sau care urmează să se aplice în viitorul apropiat. Citește articolul
Directiva DAC7, care prevede că veniturile comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor vor trebui raportate anual la Fisc (de firmele care gestionează acele platforme digitale), a fost oficializată recent și a intrat în vigoare miercuri, astfel că, de-acum, statele membre UE trebuie să înceapă transpunerea sa în legislația internă. Măsura vine după ce precedenta directivă în domeniul coperării între statele UE, DAC6 (raportarea aranjamentelor fiscale transfrontaliere), abia a început să producă efecte la noi. Citește articolul
Pentru a asigura aplicarea adecvată în România a unui regulament european valabil de anul trecut, Guvernul a venit vineri cu OUG 23/2021. Prin acest act normativ s-a stabilit, în esență, ce autoritate de la noi se ocupă de supravegherea activității platformelor digitale (așa-zisele marketplace-uri prin care comercianții își pot vinde produsele) și de aplicarea amenzilor și măsurilor corective. Deși vizați sunt operatorii de asemenea marketplace-uri, noile prevederi au fost gândite în avantajul comercianților care se folosesc de serviciile lor. Citește articolul
Încă de anul trecut, în țara noastră se aplică, în mod direct, un regulament european referitor la relația dintre comercianți și platformele de comerț online (așa-zisele marketplace-uri). În acest sens, Guvernul a oficializat azi o ordonanță prin care desemneză Consiliul Concurenței (CC) să se ocupe de investigarea problemelor dintre cele două părți și aplicarea amenzilor de până la 1% din cifra de afaceri. Citește articolul
Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță aplicabilă din 12 aprilie 2021, o amendă de până la 1% din cifra de afaceri ce poate fi aplicată companiilor care au marketplace-uri, dacă acestea abuzează de poziția lor pentru a se autopromova (într-un mod netransparent) în detrimentul comercianților utilizatori ai platformelor respective. Măsura vine în contextul în care, din 2020, există reguli speciale care se aplică relațiilor dintre marketplace-uri și comercianții care își promovează produsele pe asemenea platforme (este vorba de un regulament european). În condițiile în care aceste platforme dețin o poziție privilegiată în ceea ce privește comerțul electronic, noile reguli urmăresc apărarea comercianților de posibilele comportamente abuzive ale platformelor online. Citește articolul