ACCES PREMIUM
De ce premium?
Reglementarea vânzărilor prin marketplace-uri se extinde treptat. Ce s-a stabilit recent pentru comercianți și ce măsuri noi urmează
Apar noi reguli de care comercianții care-și vând produsele sau prestează servicii prin intermediul marketplace-urilor, adică al piețelor online, platformelor sau portalurilor digitale, trebuie să țină cont. Aceste reguli sunt cuprinse în anumite acte normative deja în vigoare sau care urmează să se aplice în viitorul apropiat.
Articolul continuă mai jos
Concret,
OUG 23/2021, care a intrat în vigoare luna aceasta, stabilește ce autoritate de la noi se ocupă de supravegherea activității marketplace-urilor și de aplicarea sancțiunilor. Ordonanța vine cu unele măsuri punctuale pentru aplicarea concretă în România a Regulamentului european 1.150/2019, dat pentru crearea unui cadru de transparență și echitate și integrarea posibilității pentru comercianți de a avea acces la măsuri reparatorii în relațiile cu platformele prin care își vând produsele.
Acest regulament se aplică direct în România încă din luna iulie 2020, însă existau anumite aspecte pe care fiecare stat membru din Uniunea Europeană (UE) trebuia să le stabilească individual, demers pe care România l-a făcut prin OUG 23/2021.
Astfel,
Consiliul Concurenței este entitatea de la noi care se ocupă efectiv de aplicarea prevederilor regulamentului european amintit, putând să aplice, după caz, inclusiv amenzi contravenționale, dar și măsuri corective, acolo unde practica firmelor trebuie ajustată.
Dincolo de aceste chestiuni stabilite recent, care deja se aplică, există anumite aspecte în plan a fi introduse în Codul fiscal, cuprinse
într-un proiect de OUG inițiat la începutul lunii aprilie de Ministerul Finanțelor,
care trebuie adoptat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial pentru a se putea aplica de la 1 iulie 2021. Documentul amintit detaliază anumite reguli privind obligația comercianților care livrează produse sau prestează servicii către persoane neimpozabile de a ține registre speciale privind TVA-ul.
În plus,
România are termen până la sfârșitul anului 2022 să transpună în legislația internă directiva europeană DAC7, care prevede că veniturile comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor vor trebui raportate anual la Fisc de către firmele care gestionează aceste platforme digitale.
Printre prevederile care trebuie transpuse în legislația noastră se numără și aceea potrivit căreia
comercianții care nu vor furniza operatorilor de marketplace-uri anumite informații despre ei fie vor fi excluși din aceste platforme digitale, fie li se vor reține banii din vânzări.
Atenție! Proiectul de OUG trebuie adoptat de Executiv și publicat în Monitorul Oficial pentru a se putea aplica. Pentru a se aplica în România, directiva DAC7 trebuie transpusă prin lege a Parlamentului sau prin ordonanță a Guvernului.
Citește mai mult despre
marketplace,
platforma digitala,
platforma online,
comercianti,
comercianti online,
comert online,
comert electronic,
concurenta,
TVA,
taxe,
prestatori servicii
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)