Programul de Comerț și Servicii beneficiază de o sesiune de primire a proiectelor în perioada 27 august - 7 septembrie 2018 (până la ora 20:00), conform anunțului publicat de Agenția pentru Implementarea Programelor și Proiectelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (AIPPIMM).
Procedura de implementare a programului de Comerț și Servicii 2018 a fost aprobată prin Ordinul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat nr. 978/2018 și publicată în Monitorul Oficial. Conform condițiilor de eligibilitate, antreprenorii care dețin societăți cu o vechime mai mare de un an calendaristic la momentul deschiderii sesiunii de depunere a proiectelor vor putea solicita un ajutor financiar maxim de până la 250.000 de lei pentru achiziția de utilaje, echipamente IT sau mijloace de transport.
Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul 2018 este de aproape 50.000.000 de lei, ceea ce va permite finanțarea unui număr minim de 200 de beneficiari.
Pot beneficia de alocație financiară nerambursabilă în cadrul acestui program microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) care îndeplinesc simultan următoarele condiții:
- sunt înregistrați ca societăți comerciale, societăți cooperative sau societăți cu răspundere limitată debutante;
- au ca obiect de activitate comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă;
- au cel puţin un an calendaristic de la înfiinţare la data deschiderii aplicaţiei electronice de depunere a cererilor de finanțare;
- și-au înregistrat activitatea economincă cu cel puţin trei luni anterior datei deschiderii aplicaţiei electronice de depunere a cererilor de finanțare;
- societatea nu a beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul acestui program în ultimii trei ani;
- nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale;
- nu sunt în stare de dizolvare, lichidare, insolvenţă, faliment, executare silită sau suspendare temporară a activităţii.
Semnarea acordurilor de finanțare este posibilă doar în cazul în care proiectul depus obține, în cadrul procedurii de evaluare și selecție, cel puțin 50 de puncte. Totuși, trebuie menționat faptul că în cadrul sesiunii din anul anterior, finanțarea a fost posibilă doar pentru proiectele care au obținut punctaj maxim, respectiv 100 de puncte.
Ajutorul financiar nerambursabil acoperă cea mai mare parte a investiției
Prin intermediul programului de Comerț și Servicii, antreprenorii pot solicita și obține un ajutor financiar de până la 90%, fără însă a depăși valoarea de 250.000 de lei.
Banii pot fi utilizați pentru următoarele tipuri de cheltuieli eligibile:
- achiziţionarea de echipamente IT tehnică de calcul;
- achiziţionarea de cititoare pentru cod de bare;
- achiziţionarea de cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare;
- achiziţionarea de echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru;
- achiziţionarea de electro şi motostivuitoare;
- investiţiile în active necorporale;
- mobilier, aparatură birotică, sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale;
- achiziţionarea de autoutilitare;
- certificarea unui sistem de management al calităţii, mediului, sănătăţii şi securităţii ocupaţionale sau siguranţei alimentelor;
- realizarea unei pagini web pentru prezentarea activităţii;
- participarea la cursuri de instruire pentru formare, calificare profesională;
- comisionul de garantare aferent anului acordării garanţiei, datorate instituțiilor financiare;
- consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării;
- achiziţionarea de spaţii comerciale de comerţ sau prestări servicii.
Bunurile achiziţionate în cadrul programului pot fi mijloace fixe sau obiecte de inventar. În cazul mijloacelor fixe, acestea trebuie să aibă fără TVA, o valoare minimă de intrare de 2.500 lei.
Cheltuielile privind TVA, taxe, avize, comisioane (cu exceptia comisionului de garantare), ambalajul, transportul, punerea în funcţiune, instruirea personalului pentru utilizarea celor achiziţionate, nu sunt eligibile.
Depunerea cererilor de finanțare se face doar în sistem online
Înscrierea în program, solicitarea acordului de principiu pentru finanţare şi completarea planului de afaceri în vederea obţinerii finanţării se fac online pe pagina de internet a AIPPIMM. Pentru participarea la program fiecare solicitant trebuie să se înregistreze cu user şi parolă.
În vederea înscrierii în cadrul programului de Comerț și Servicii 2018, antreprenorul va completa şi transmite online planul de investiţii începând cu ora 10.00 a primei zile de înscriere, timp de zece zile lucrătoare de la demararea înscrierii în program, până la ora 20:00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.
Comentarii articol (2)