Pentru a se putea concentra cu mai mare atenție asupra aspectelor esențiale ale afacerii, antreprenorii aleg să-și externalizeze o parte însemnată a activităților interne către companii specializate în oferirea unor servicii diverse.
1. Externalizarea serviciilor de contabilitate
Printre primele servicii pe care o firmă mică le va externaliza se numără și activitatea de contabilitate. Astfel, în loc să angajeze un contabil în etapa de debut a afacerii, atunci când resursele financiare sunt limitate, iar volumul de activitate nu este încăt atât de ridicat, un antreprenor va externaliza serviciile de contabilitate unei firme specializate.
Nu este urmărită doar o eficientizare a costurilor în ceea ce privește serviciul de contabilitate, ci și o creștere a calității serviciilor oferite. Legislația contabilă și fiscală se schimbă într-un ritm alert, fiind în multe situații impredictibilă pe termen scurt sau mediu, astfel că o echipă de contabili va aduce valoare adăugată.
2. Recrutarea personalului
Serviciile de recrutare a personalului sunt din ce în ce mai importante într-o piață a forței de muncă în care oferta devine tot mai rară. O firmă de recrutare va identifica mai rapid persoanele potrivite postului disponibil, beneficiind nu doar de o bază de date cu oameni aflați în căutarea unui loc de muncă, ci și de anumite automatisme create de-a lungul timpului.
3. Instruirea și formarea profesională a angajaților
Atunci când se impune formarea profesoinală a propriilor angajați, firmele apelează la serviciile de instruirea oferite de formatorii autorizați. Externalizarea acestui serviciu se impune având în vedere că formarea profesională nu este o activitate cu frecvență ridicată, astfel că este mai ieftină decât angajarea unui specialist intern.
4. Serviciile IT din cadrul companiei
Principalul motiv pentru care companiile solicită externalizarea serviciilor IT îl reprezintă costurile mai reduse, dar și serviciile de mentenanță oferite lunar (asistență tehnică, instalare, configurare și administrare servere, rețele de calculatoare și imprimante).
5. Alte servicii externalizate
În completarea serviciilor amintite mai sus, companiile externalizează frecvent și alte activități desfășurate:
- servicii de call-center;
- servicii de sănătate și securitate în muncă;
- servicii de logistică (depozitare, manipulare, curierat).
Compania se va concentra pe aspectele esențiale ale afacerii
Externalizând acele activități repetitive sau costisitoare, societatea își va putea concentra resursele interne asupra aspectelor esențiale care țin de dezvoltarea afacerii, fidelizarea clienților și creșterea cotei de piață.
În general, o companie ține cont, atunci când externalizează serviciile interne, de criterii legate de obiectivele sale pe termen mediu și lung, rezultatele urmărite și costurile implicate.
În alegerea unui partener către care să fie externalizate aceste servicii, antreprenorul trebuie să țină cont în primul rând de experiența acestuia, de garanția serviciilor oferite, dar și de specializarea proceselor și garantarea unor reduceri de costuri pentru un volum de activitate mai ridicat.
Comentarii articol (0)