Măsura introducerii unui nou număr de urgență se regăsește în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 62/2019, document ce a fost publicat marți în Monitorul Oficial.
Noul număr de urgență, și anume 114, va ajuta, alături de numărul de urgență 112, la rezolvarea situațiilor ce implică intervenții urgente.
Mai exact, numărul 114 va recepționa de la telefonul unei persoane mesaje ce conțin informații de localizare a respectivului terminal telefonic. Mesajele se vor trimite automat către numărul unic 114, fără ca deținătorul telefonului să fie nevoit să facă ceva, iar costurile legate de transmiterea acestor mesaje vor fi suportate de către operatorii de telefonie mobilă, nu de proprietarul telefonului.
“Furnizorii de rețele publice de comunicații electronice mobile au obligația de a suporta atât costurile determinate de transmiterea la numărul 114 a mesajelor tehnice standardizate scurte ce conțin informația de localizare obținută pe baza echipamentului terminal, cât și costurile aferente traficului generat pe o conexiune de date de transmiterea informației de localizare obținută pe baza echipamentului terminal”, scrie în ordonanța oficializată recent.
Informațiile de localizare reprezintă, de fapt, date ce conțin poziția geografică a unui telefon mobil, respectiv latitudinea și longitudinea. Ordonanța a fost adoptată pentru a ușura localizarea persoanelor aflate în situații critice sau de urgență.
În prezent, pe lângă numărul unic de urgență 112, în țara noastră funcționează și numărul unic 113, număr la care se persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire pot transmite mesaje text (SMS) serviciilor de urgență.
Comentarii articol (6)