Toate situațiile în care un copil are de suferit, respectiv dacă acesta este subiectulul unui abuz, al exploatării, al neglijării sau al unor violențe, și în care nu este nevoie de o intervenție promptă pot fi raportate autorităților, de la sfârșitul anului trecut, printr-un nou număr unic național, și anume 119. Acest număr poate fi apelat gratuit și este disponibil în toate rețelele publice de telefonie ce funcționează în țara noastră. Potrivit autorităților, de la începutul anului au fost înregistrate peste 90.000 de apeluri la 119, iar mii de copii au fost salvaţi din situaţii de criză. Citește articolul
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat miercuri adăugarea unor noi traduceri în aplicația Apel 112, ce permite transmiterea către autorități a informațiilor de localizare a celui ce inițiază un apel de urgență. Astfel, aplicația poate fi folosită acum atât de cei care știu română, cât și de cunoscătorii limbilor engleză, franceză, germană, maghiară și ucraineană. Citește articolul
Cei ce se găsesc într-o situație atipică și urgentă pot alerta autoritățile de la noi prin apelarea numărului unic de urgență 112, dar și prin trimiterea unui SMS. Discuția despre apelarea autorităților în situații de urgență prin alte metode decât prin numărul unic 112 apare în contextul în care, recent, o fetiță a fost cea care a sunat la 112 ca să-și ajute fratele bolnav, deoarece părinții lor au deficiențe de auz și vorbire. Citește articolul
Mai nou, cetățenii care sună la 112 folosind un telefon inteligent pot fi localizați cu o mai mare acuratețe, prin tehnologia advanced mobile location (AML), informează Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU). Această tehnologie permite transmiterea către sistemul 112 a coordonatelor geografice asociate locului din care se sună, în timp ce se desfășoară apelul la numărul unic de urgență, cu o acuratețe de câțiva metri sau de câteva zeci de metri. Citește articolul
La începutul lunii septembrie a fost oficializată introducerea unui nou număr de urgență, și anume 114. Numărul 114 va ajuta, alături de numărul unic de urgență 112, la rezolvarea unor situații urgente sau de criză și, potrivit informațiilor primite de redacția noastră de la Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), va transmite automat date despre locul în care se află un telefon mobil. Citește articolul
Serviciile de telefonie mobilă trebuie să transmită gratuit autorităților informații despre localizarea apelantului la 112, chiar și atunci când contactarea numărului de urgență se face de pe un telefon fără nicio cartelă. Astfel a hotărât Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), iar decizia este foarte importantă și pentru noi, în condițiile în care asistăm la modificări legislative în privința apelurilor de urgență, în contextul cazului Caracal. Citește articolul
Un nou număr de urgență va apărea în curând, potrivit unui act normativ al Guvernului oficializat recent. La noul număr de urgență, respectiv 114, se vor transmite automat date de localizare a telefonului mobil. Citește articolul
Sistemul prin care autoturismele pot apela serviciile de urgenta in cazul unui accident grav ar putea fi implementat in toate autovehiculele pana in 2015, potrivit Comisiei Europene care a adoptat, joi, prima recomandare in acest sens. Astfel, statele membre trebuie sa se asigure ca operatorii retelelor de telefonie mobila isi modernizeaza infrastructura pentru ca apelurile eCall sa fie transmise in mod eficient serviciilor de urgenta. Citește articolul