Concret, 112 este numărul numărul unic pentru alertarea serviciilor de intervenție rapidă: Poliție, Ambulanță, Pompieri, Serviciul Mobil de Urgențe, Reanimare și Descarcerare sau Jandarmerie.
În plus, în cazul persoanelor cu dizabilităţi de auz şi/ sau de vorbire, serviciile de intervenție rapidă pot fi alertate și prin SMS, la numărul 113. Totuși, spre deosebire de numărul de urgență 112, pentru utilizarea numărului de urgență 113 este necesară înregistrarea prealabilă în baza de date a Sistemului pentru apeluri de urgenţă.
Acest lucru se poate face în trei moduri:
- prin depunerea documentelor de înregistrare la birourile temporare de asistenţă la înregistrare sau la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale din Bucureşti sau din ţară;
- prin transmiterea prin poştă a documentelor de înregistrare, la adresa: Splaiul Independenţei nr. 323A, sector 6, Bucureşti;
- prin completarea unui formular online.
E de amintit aici un alt număr de urgență folosit de autorități, alături de 112, în relația cu cei aflați într-o situație de urgență, respectiv numărul de urgență 114. Mai exact, numărul 114 recepționează de la telefonul unei persoane mesaje ce conțin informații de localizare a respectivului terminal telefonic. Mesajele se trimit automat către numărul unic 114, fără ca deținătorul telefonului să fie nevoit să facă ceva.
Chiar dacă numărul nu se folosește în situațiile urgente, e de amintit și apariția, la începutul acestui an, a numărului unic național pentru raportarea abuzurilor asupra copiilor, și anume 119.
Comentarii articol (0)