ACCES GRATUIT
În cazul unor situații urgente, autoritățile pot fi alertate inclusiv prin SMS, nu numai prin apel telefonic
Cei ce se găsesc într-o situație atipică și urgentă pot alerta autoritățile de la noi prin apelarea numărului unic de urgență 112, dar și prin trimiterea unui SMS. Discuția despre apelarea autorităților în situații de urgență prin alte metode decât prin numărul unic 112 apare în contextul în care, recent, o fetiță a fost cea care a sunat la 112 ca să-și ajute fratele bolnav, deoarece părinții lor au deficiențe de auz și vorbire.
Articolul continuă mai jos
De principiu, cei care se află într-o situație de urgență, de pildă, în cazul unei tâlhării, al unui accident auto, incendiu ori probleme medicale grave, pot anunța autoritățile despre situația atipică în care se află prin
apelarea numărului unic de urgență 112.
Concret, 112 este numărul numărul unic pentru alertarea serviciilor de intervenție rapidă: Poliție, Ambulanță, Pompieri, Serviciul Mobil de Urgențe, Reanimare și Descarcerare sau Jandarmerie.
În plus, în cazul
persoanelor cu dizabilităţi de auz şi/ sau de vorbire, serviciile de intervenție rapidă pot fi alertate și prin SMS, la
numărul 113. Totuși, spre deosebire de numărul de urgență 112, pentru utilizarea numărului de urgență 113
este necesară înregistrarea prealabilă în baza de date a Sistemului pentru apeluri de urgenţă.
Acest lucru se poate face în trei moduri:
- prin depunerea documentelor de înregistrare la birourile temporare de asistenţă la înregistrare sau la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale din Bucureşti sau din ţară;
- prin transmiterea prin poştă a documentelor de înregistrare, la adresa: Splaiul Independenţei nr. 323A, sector 6, Bucureşti;
- prin completarea unui formular online.
Pentru înregistrare e nevoie de o cerere, copie a actului de identitate, copie a actului care atestă dizabilitatea și copia documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul.
E de amintit aici un alt număr de urgență folosit de autorități, alături de 112, în relația cu cei aflați într-o situație de urgență, respectiv
numărul de urgență 114. Mai exact, numărul 114 recepționează de la telefonul unei persoane mesaje ce conțin
informații de localizare a respectivului terminal telefonic. Mesajele se trimit automat către numărul unic 114, fără ca deținătorul telefonului să fie nevoit să facă ceva.
Chiar dacă numărul nu se folosește în situațiile urgente, e de amintit și apariția, la începutul acestui an, a
numărului unic național pentru raportarea abuzurilor asupra copiilor, și anume
119.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Resurse Umane (HR),
Sănătate și Securitate în Muncă (SSM),
Managementul Riscului & Control Intern,
Administrativ & Facilities / Real-Estate
Citește mai mult despre
apel de urgenta,
interventie de urgenta,
numar sms urgente,
numar unic sms de urgenta 113,
numarul unic de urgenta,
numarul unic de urgenta 112,
servicii medicale urgenta,
situatii de urgenta,
dispozitiv de localizare
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)