ACCES GRATUIT
Reminder: Peste 90.000 de apeluri au fost înregistrate până acum la numărul unic pentru raportarea abuzurilor asupra copiilor. Când poate fi folosit
Toate situațiile în care un copil are de suferit, respectiv dacă acesta este subiectulul unui abuz, al exploatării, al neglijării sau al unor violențe, și în care nu este nevoie de o intervenție promptă pot fi raportate autorităților, de la sfârșitul anului trecut, printr-un nou număr unic național, și anume 119. Acest număr poate fi apelat gratuit și este disponibil în toate rețelele publice de telefonie ce funcționează în țara noastră. Potrivit autorităților, de la începutul anului au fost înregistrate peste 90.000 de apeluri la 119, iar mii de copii au fost salvaţi din situaţii de criză.
Articolul continuă mai jos
În esență,
OUG 105/2021, publicată în octombrie 2021, stabilește implementarea Programului Național de Suport pentru copii. Programul conține, printre altele, și măsura înființării unui
nou număr unic național, la care se pot semnala acțiunile abuzive îndreptate asupra copiilor, și anume
119.
Potrivit
Mădălinei Turza, consilier de stat şi coordonator strategic al asistenţei umanitare din cadrul Departamentului pentru Responsabilitate Socială Comunitară şi Grupuri Vulnerabile,
citată de agerpres.ro,
"numărul unic pentru copii abuzaţi, neglijaţi, exploataţi - 119 - a înregistrat, în primele 11 luni de funcţionare, peste 90.000 de apeluri".
Prin apelarea
numărului unic 119 pot fi raportate acum
acțiunile de abuz, exploatare, neglijare sau de violență îndreptate asupra copiilor. Acest număr se poate folosi doar atunci când
nu este vorba despre o situație de urgență. În mod evident, în cazurile de urgență se va apela numărul unic 112.
Apelurile la numărul unic 119 sunt
gratuite pentru apelanți, costurile fiind suportate de operatorii de telefonie, și sunt
disponibile în toate rețelele publice de comunicații din România.
Apoi, ordonanța stabilește că, în cazul
copiilor dispăruți, Poliția Română poate folosi (și a și făcut-o) Sistemul de avertizare a populației în situații de urgență “RO-ALERT”atunci când va avea nevoie de sprijinul cetățenilor dintr-o anumită regiune pentru a-i găsi.
Pe lângă
numărul unic de urgență 112, în țara noastră funcționează și
numărul 113, număr la care se persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire pot transmite SMS-uri serviciilor de urgență și
numărul 114, care, alături de 112, ajută la rezolvarea unor situații urgente sau de criză, prin recepționarea de informații de localizare a telefoanelor mobile.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)