Persoanele care efectueaza cel putin doua apeluri abuzive, in cursul aceleiasi zile, catre serviciul de urgenta 112, vor avea apelul redirectionat catre serviciu automatizat, inainte de a fi preluat de un operator 112, potrivit unui proiect elaborat de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Astfel, ANCOM propune consultarii publice un proiect pentru modificarea Deciziei presedintelui Autoritatii Nationale pentru Comunicatii nr. 1.023/2008 privind realizarea comunicatiilor catre Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta.
Proiectul de decizie are drept scop principal actualizarea masurilor de combatere a apelarii abuzive cuprinse in Decizia nr. 1023/2008 prin definirea si implementarea unui set de masuri de combatere a apelarii abuzive a serviciului de urgenta 112.
In plus, pentru a limita gradul de ocupare a serviciului de urgenta, ANCOM propune si stabilirea unor masuri pentru combaterea apelurilor involuntare (apelurile silentioase si apelurile numar gresit).
Masurile urmeaza a fi luate in functie de numarul apelurilor abuzive realizate in cursul aceleiasi zile de catre un apelant. Proiectul propune ca abonatii care origineaza cel putin 2 apeluri abuzive in cursul aceleiasi zile din retelele publice mobile de telefonie sa primeasca un mesaj prin care sa fie avertizati cu privire la incalcarea legislatiei in vigoare. In cazul abonatilor care au apelat abuziv serviciul de urgenta de cel putin 6 ori in cursul aceleiasi zile, suplimentar fata de transmiterea mesajului scurt, apelurile vor fi redirectionate, timp de 5 zile, catre un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response = Sistem de Raspuns Automat), inainte ca apelul sa fie transferat catre un operator 112.
In ceea ce priveste apelurile abuzive efectuate din retelele publice fixe de telefonie, in cazul in care sunt inregistrate mai mult de 2 asemenea apeluri in cursul aceleiasi zile, se propune redirectionarea, timp de 5 zile, a apelurilor catre o platforma interactiva, prin intermediul careia se transmite apelantilor inainte de a fi directionati catre un operator 112, un mesaj vocal automat.
Apelurile involuntare (apelurile „Silentioase” si apelurile „Numar gresit”) efectuate din retelele publice fixe sau mobile de telefonie vor fi redirectionate in mod automat, exclusiv pe durata zilei in care au fost efectuate , catre un serviciu automatizat IVR prin intermediul caruia apelantul va fi informat, printr-un mesaj preinregistrat, ca a apelat serviciul de urgenta 112 si, in cazul in care doreste sa solicite serviciile de urgenta, sa apese tasta 5 de doua ori. In cazul in care, dupa o asteptare de 20 de secunde, apelantul nu efectueaza procedura solicitata, este deconectat.
ANCOM precizeaza ca masurile sunt propuse pe baza cadrului legal in vigoare.
Stabilirea altor masuri, precum blocarea temporara a apelurilor catre serviciul de urgenta 112 sau a serviciului de telefonie, implementate in alte state, necesita modificarea cadrului primar din Romania si, desi au fost luate in cosiderare de ANCOM, nu au putut fi incluse in setul de masuri propuse in acest proiect de decizie.
De asemenea, proiectul de decizie are in vedere si asigurarea unei mai bune raportari a statisticilor realizate de administratorul SNUAU in ceea ce priveste numarul apelurilor reale, abuzive, involuntare si false, astfel incat sa fie posibila evaluarea efectelor masurilor propuse. Astfel, in anul 2010, administratorul SNUAU va transmite lunar catre ANCOM statisticile zilnice privind numarul de apeluri reale, abuzive, false si involuntare.
In acest context, incepand cu anul 2011 transmiterea datelor se va realiza semestrial.
Proiectul de decizie poate fi consultat aici.
Comentarii articol (0)