Potrivit actului normativ care prevede introducerea noului număr de urgență, respectiv Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 62/2019, numărul 114 va recepționa informații de localizare a telefoanelor mobile, iar mesajele se vor transmite automat la 114, fără ca cei ce le operează să fie nevoiți să intervină.
În esență, potrivit informațiilor primite de la MCSI, atunci când când se inițiază un apel la numărul unic de urgență 112, sistemul de operare al telefonului preia poziția geografică a acestuia, pe baza GPS (Global Positioning System), generând automat un SMS (Short Message Service), ce “va fi transmis la 114 fără intervenția apelantului”.
Așadar, cei care sună la numărul unic de urgență 112 nu trebuie să facă absolut nimic pentru ca mesajul cu datele de localizare ale telefonului mobil (latitudinea și longitudinea) să fie trimis la numărul 114.
După cum precizează MCSI în comunicarea primită de redacția noastră, de fapt, „numărul 114 nu este un număr de urgență, în sensul numărului 112, ci doar un canal tehnic asociat numărului de urgență 112”.
Funcția folosită de numărul 114, respectiv cea de localizare automată este disponibilă pe majoritatea telefoanelor mobile inteligente (smartphone) folosite în România, mai exact, ea găsindu-se, conform datelor furnizate de MCSI, pe aproape toate telefoanele cu Android (99%) și pe 85% dintre telefoanele cu iOS, precizează MCSI.
În momentul de față, pe lângă numărul unic de urgență 112, în țara noastră funcționează și numărul 113, număr la care se persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire pot transmite SMS-uri serviciilor de urgență.
Comentarii articol (1)