Una dintre noutățile aduse de Regulamentul (UE) 2020/1054 este introducerea pe lista chestiunilor de trecut în foile de înregistrare de către conducătorii auto ai vehiculelor echipate cu tahografe analogice a simbolului țării în care începe și în care se încheie ziua de lucru, dar și al țării în care intră într-o zi de lucru, la prima oprire:
"(f) simbolul țării în care își începe și cel al țării în care își încheie ziua de lucru. De asemenea, conducătorul auto introduce simbolul țării în care intră după trecerea frontierei unui stat membru, la începutul primei opriri a conducătorului auto în statul membru respectiv. Această primă oprire se efectuează la cel mai apropiat posibil loc de oprire la frontieră sau după trecerea frontierei. În cazul în care trecerea frontierei unui stat membru are loc pe un feribot sau cu trenul, conducătorul auto introduce simbolul țării în portul sau în stația de sosire".
Chestiunea este reluată în rândurile următoare, unde este specificată aplicarea măsurii de la 2 februarie 2022 - "Începând cu 2 februarie 2022, conducătorul auto introduce și simbolul țării în care intră după trecerea frontierei unui stat membru, la începutul primei opriri a conducătorului auto în statul membru respectiv. Această primă oprire se efectuează la cel mai apropiat posibil loc de oprire la frontieră sau după trecerea frontierei. În cazul în care trecerea frontierei unui stat membru are loc pe un feribot sau cu trenul, conducătorul auto introduce simbolul țării în portul sau în stația de sosire".
Potrivit Global Mobility&Corporate Experts, la o săptămână de la introducerea noilor reguli, potrivit estimărilor făcute la granița germano-belgiană, doar unu din trei șoferi de camion au oprit la prima parcare de frontieră. „Celelalte mașini trec fără oprire, ceea ce înseamnă că șoferii ignoră deocamdată noua obligație. Noile reguli impun introducerea simbolului ţării în tahograf de fiecare dată când se trece o graniță. Potrivit presei de profil, sancțiunile sunt deja în curs de pregătire și valoarea lor a fost stabilită oficial, de la 125 la 250 de euro pentru șofer și de la 375 la 750 de euro pentru transportator. Suma finală va depinde de evaluarea «infracțiunii» de către serviciul de inspecție şi încadrarea la «neglijență» sau la nerespectarea deliberată a legii”.
Comentarii articol (0)