ACCES PREMIUM
De ce premium?
Anumite firme au nevoie de audit inclusiv pentru activitatea de prevenire a spălării banilor
Anumite companii au nevoie de audit inclusiv din perspectiva activităților de prevenire și combatere a spălării banilor, atrag atenția specialiștii.
Articolul continuă mai jos
„Auditul activităților de prevenire și combatere a spălării banilor, reglementat prin Legea 129/2019, este un alt tip de audit din sfera de activități ale auditului financiar obligatoriu încă din anul 2020. În acest sens, Camera Auditorilor Financiari din România a emis o serie de recomandări profesioniștilor din domeniu privind derularea activității de audit AML.Unul din aspectele principale urmărite în cadrul verificărilor realizate de către Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor este întocmai asigurarea acestui nivel de control privind prevenirea și combaterea spălării banilor prin derularea activităților de audit AML”, au explicat, într-un
articol recent,
Gordana Teodorescu, Partner Audit&Assurance, și
Grigore Constantinescu, Internal Audit Partner, ambii din cadrul NOA Group.
Conform articolului 24 al legii amintite, în funcție de dimensiunea și natura activității, entitățile raportoare (în sensul legislației prevenirii spălării banilor) sunt obligate să asigure o funcție de audit independent pentru testarea politicilor, normelor interne, mecanismelor și procedurilor de prevenire a spălării banilor. În esență, este vorba de:
- măsuri aplicabile în materie de cunoaștere a clientelei;
- măsuri aplicabile în materie de raportare, păstrare a evidențelor și a tuturor documentelor, conform Legii 129/2019, și de furnizare promptă a datelor la solicitarea autorităților competente;
- măsuri aplicabile în materie de control intern, evaluare și gestionare a riscurilor, managementul de conformitate și comunicare;
- măsuri aplicabile în materie de protecție a personalului propriu implicat în procesul de aplicare a acestor politici, împotriva oricăror amenințări ori acțiuni ostile sau discriminatorii;
- instruirea și evaluarea periodică a angajaților;
- termenul în care elementele comune ale operațiunilor care au o legătură între ele prezintă relevanță, precum și orice alte scenarii ce ar putea da naștere unor tranzacții legate între ele.
„Derularea activității de audit AML poate fi asigurată și de funcția de audit intern, având în vedere principiile comune care stau la baza acestora. Auditul intern este o activitate independentă de asigurare obiectivă și de consiliere, destinată să adauge valoare și să îmbunătățească operațiunile unei organizații, ajutând în îndeplinirea obiectivelor sale printr-o abordare sistematică și metodică, evaluând și eficacitatea proceselor de management al riscului, control și guvernanță.Conform OUG 75/1999, responsabilii pentru organizarea activității de audit intern, coordonarea angajamentelor și semnarea rapoartelor de audit intern trebuie să aibă calitatea de auditor financiar activ”, scriu specialiștii.
În esență, vizate sunt entitățile raportoare supravegheate și controlate de către Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor. Obligativitatea auditului intervine dacă în recentul exercițiu financiar încheiat s-au depășit cel puțin două dintre următoarele criterii: total active de 16 milioane de lei, cifra de afaceri netă de 32 de milioane de lei, numărul mediu de salariați în cursul exercițiului financiar de 50.
Citește mai mult despre
audit,
audit financiar,
audit intern,
auditori,
auditori financiari,
spalare de bani,
controale ONPCSB,
obligatie cunoastere clientela
Specialiști citați în acest articol
Gordana este Partener în cadrul NOA și are peste cincisprezece ani experiență profesională acumulată în domenii precum audit intern și statutar, consultanță și revizie fiscală, expertiză contabilă, management financiar, fiind implicată în varii proiecte de evaluare contabilă.
Gordana administrează o echipă formată din auditori și contabili cu o înaltă performanță, alături de care este implicată în diverse proiecte de audit intern, audit extern și alte proiecte financiare. De asemenea, are și o vastă experiență datorită perioadei în care a lucrat în calitate de Director Financiar.
În calitate de Manager de proiect, Gordana a coordonat proiecte de investiții finanțate cu fonduri nerambursabile pentru societăți din industriile de sănătate și IT&C, contribuind în mod activ la dezvoltarea regională a respectivelor companii.
Grigore este Partner în cadrul NOA Audit & Assurance și are o experiență de zece ani în domeniul auditului intern, auditului extern și consultanței de management, contribuind în mod direct la eficientizarea fluxurilor operaționale și de gestiune a riscurilor din companii de top din sectoare sistemice pentru economie, cum ar fi bancar, petrol și gaze, imobiliar sau bunuri de larg consum.
Parte a echipelor de Audit Intern din cadrul unei bănci din Top 3 în România precum și a celei mai mari companii de petrol și gaze din țara noastră, Grigore a fost implicat în proiecte vizând strategia companiilor, revizuirea activității funcțiilor suport, a rețelei comerciale, a subsidiarelor precum și a gestiunii proiectelor de investiții.
În calitate de Auditor Extern și Consultant de Management, Grigore a evaluat situațiile financiare ale principalelor bănci din România și ale unor clienți din sectoarele de imobiliare și bunuri de larg consum, contribuind în mod activ la îmbunătățirea și eficientizarea fluxurilor operaționale din cadrul respectivelor companii.
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)