Un studiu realizat de GfK Romania arata ca 28% dintre utilizatorii de internet din mediul urban au facut cumparaturi online in ultimul an. Dintre acestia, aproape un sfert au achizitionat produse de pe Internet cel putin o data pe luna.
Principalii cumparatori de pe Internet sunt tinerii cu varsta intre 18 si 24 ani (37%). Potrivit GfK, numarul celor care fac cumparaturi online scade pe masura ce varsta creste, mai exact 31% pentru cei cu varsta intre 25-34 ani, respectiv 26% pentru intervalul 34-44 ani. Totodata, proportia dintre femei si barbati este aproximativ egala.
Conform studiului, 36% din locuitorii din Bucuresti si 40% din cei cu educatie superioara au facut cumparaturi online. Locuitorii din mediul urban au cumparat de pe Internet in special produse electronice, electrocasnice, telefoane, imbracaminte si accesorii vestimentare, dar si produse de ingrijire personala sau carti, CD-uri si DVD-uri.
De asemenea, potrivit GfK, modalitatea de plata cel mai des folosita este in numerar cu plata ramburs, la primirea produsului (83%). In acelasi timp, incep sa devina populare si platile online prin card bancar, acestea fiind pe locul al doilea ca metoda de plata utilizata in ultimele 12 luni de 28% dintre utilizatorii de internet din mediul urban.
''In mod cert, cumparaturile pe internet devin din ce in ce mai populare. Totusi, rolul internetului pentru cumpararea de produse merge dincolo de comanda online. De exemplu, foarte multi consumatori se informeaza de pe internet in legatura cu anumite cumparaturi pe care intentioneaza sa le faca, apoi, o parte dintre acestia aleg in continuare sa cumpere produsele din magazinele traditionale (offline)", a declarat Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.
In primele 10 luni ale anului 2011, romanii au cumparat online cu card bancar cu 14% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, arata datele procesatorului de plati online din Romania, ePayment. Totodata, majoritatea comenzilor au fost plasate in timpul saptamanii (81%), iar 80% dintre acestea au provenit din Bucuresti.
In industria platilor online prin card bancar predomina vanzarile de produse si servicii din sectorul turismului, telecomunicatiilor si serviciilor. Cu toate acestea, in 2011, cresteri semnificative fata de anul anterior s-au inregistrat pe segmentul vanzarilor online de flori, carti si cadouri.
Studiul GfK a fost realizat pe un numar de 671 de personae si este reprezentativ pentru utilizatorii de internet din mediul urban.
Comentarii articol (1)