avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 547 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... recuperare bani concedii medicale - firma in insolventa
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

recuperare bani concedii medicale - firma in insolventa

Sunt in concediu medical+prenatal de 4 luni, firma nu mi-a platit concediile pe lunile astea si a intrat in procedura de insolventa in Iulie. Vineri am primit decizia de incetare a contractului de munca pe data de 10.10.2011.

Am inteles ca pot sa-mi recuperez banii pe aceste concedii medicale direct de la FNUAS. Imi puteti spune de ce acte am nevoie? Cui cer aceste acte: lichidatorului sau firmei de contabilitate care s-a ocupat de companie?

Eu am dat concediile medicale in original firmei care s-a ocupat de contabilitatea companiei la care am lucrat, ele au fost inregistrate, dar nu s-au depus actele necesare recuperarii banilor din cauza ca firma are datorii catre bugetele de stat (sanatate, pensii, somaj,...). Trebuie sa cer concediile medicale firmei de conta?
Cel mai recent răspuns: IoanaNed , utilizator 17:11, 28 Noiembrie 2011
1. Luati legatura cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate sa va spuna cu ce sa va duceti ca sa va plateasca certificatele medicale.
2. Stiu ca trebuie sa aveti si o copie dupa hotararea judecatoreasca de intrare in insolventa pe care o cereti de la angajator.
Am luat legatura cu casa de sanatate si mi-au dat o hartie cu actele ce trebuiesc pentru recuperare bani. (Art 93 din normele de aplicare ale OUG 158/2005)
As avea nevoie sa-mi spuneti cum ar trebui sa arate actele urmatoare:
- lista angajatilor aflati in plata de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate
- situatia platii lunare a drepturilor
Sunt actele care in mod normal o firma le depune pt angajatii aflati in concediu?
Problema este ca lichidatorul mi-a spus ca el nu poate sa faca aceste acte pt ca banii s-ar vira in contul firmei (actele fiind facute in numele firmei).

Pot totusi sa-mi recuperez personal acesti bani?
1. Iata ce spune art.93 din Normele de aplicare a OUG 158/2005:

Art. 93. – (1) Drepturile la concedii şi indemnizaţii care s-au nãscut anterior situaţiei de încetare a activitãţii angajatorului sau înainte de expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncã, contractul de administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a fost exercitatã funcţia publicã ori a expirat mandatul în baza cãruia a desfãşurat activitate în funcţii elective sau în funcţii numite în cadrul autoritãţii executive, legislative ori judecãtoreşti se achitã din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(1.1) Plata indemnizaţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate, pentru drepturile care s-au nãscut anterior situaţiilor prevãzute ia alin. (1), se efectueazã pânã la încetarea situaţiei care a determinat necesitatea eliberãrii de certificate medicale.


(2) În vederea preluãrii în platã din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate a drepturilor care s-au nãscut anterior situaţiilor prevãzute la alin. (1), angajatorii sau, dupã caz, persoanele interesate depun urmãtoarele acte la casele de asigurãri de sãnãtate:
a) lista angajaţilor aflaţi în platã de indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate;
b) situaţia plãţii lunare a drepturilor pânã la data depunerii documentaţiei;
c) actul legal prin care s-a dispus încetarea raportului de muncã, cu indicarea temeiului legal;
d) actele medicale şi alte acte prevãzute de lege pentru acordarea drepturilor;
e) în cazul expirãrii termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncã, se mai depune şi copia de pe contractul individual de muncã, cu viza inspectoratului teritorial de muncã, dupã caz;
f) în cazul încetãrii activitãţii angajatorului, se mai depune şi unul dintre urmãtoarele acte:
- actul oficial care atestã începerea procedurii de încetare a activitãţii angajatorului (încheierea judecãtorului-sindic, hotãrârea adunãrii generale a acţionarilor, rãmasã definitivã, privind lichidarea administrativa);
- copie legalizatã de pe certificatul de încheiere privind radierea din registrul comerţului (pentru angajatori, agenţi economici);
- confirmarea scrisã a expirãrii valabilitãţii sau a anulãrii autorizaţiei de funcţionare ori a autorizaţiei de liberã practicã (pentru angajatori, persoane fizice);
- procesul-verbal de insolvabilitate încheiat de unitãţile fiscale teritoriale;
- copie legalizatã de pe actul de desfiinţare a organizaţiei cooperaţiei meşteşugãreşti;
- confirmarea scrisã a expirãrii mandatului exercitat în cadrul autoritãţii elective, executive, legislative sau judecãtoreşti;
- orice alte acte prevãzute de legislaţia în materie în vigoare la data încetãrii activitãţii angajatorului.

2. - Asa cum se spune in alin.(2) aceste acte pot fi depuse fie de angajator fie de dvs. (peroana interesata) asa ca lichidatorul sa va dea actele solicitate de CJAS si le duceti personal la CJAS iar banii va vor fi dati dvs. personal si nu in contul firmei.
- Aratati-i lichidatorului acest text de lege.
Ultima modificare: Vineri, 25 Noiembrie 2011
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
Lichidatorul imi spune ca el nu poate face actele respective pentru ca trebuie sa le faca in numele firmei si eu nu mai sunt angajata din 10 Octombrie. Si chiar daca le-ar face, zice el, banii intra in conturile firmei. Asa este? Cum sa-l conving pe lichidator sa-mi faca actele? Lichidatorul nici nu stia de legea care imi permite recuperarea banilor de la FNUASS.

O alta problema, am fost din nou la Casa de Sanatate si mi-au zis ca nu pot depune eu actele respective. Initial mi-au zis sa astept pana intra firma in insolventa, ca sa am si sentita judecatoreasca, acum imi spun ca e prea tarziu, ca firma trebuia sa faca asta. Sa merg cu un avocat acolo sa le explice legea?

Chiar nu stiu ce alternative am. S-a mai confrunatat cineva cu acest gen de situatie?
1. - Mergeti la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate cu textul de lege de mai sus si aratati-le ca si dvs. puteti depune actele respective.
- Nu ar fi rau sa mergeti cu un avocat.

2. - Tot cu un avocat puteti merge si la lichidator ca nu-si cunoaste indatoririle.
- Pe el il puteti reclama la judecatorul sindic pentru neindeplinirea atributiilor legale.
- Avocatul va sti cum sa procedeze.

3. In cel mai rau caz veti apela la instanta de judecata dar sper sa nu ajungeti acolo si sa o rezolvati mai inainte.

Alte discuții în legătură

Concediu prenatal neplatit de angajator laviniaanton laviniaanton Buna ziua Sunt angajata la o firma de constructii aflata in insolventa . Ma aflu in concediu medical de 3 luni si acum am intrat in concediu prenatal . ... (vezi toată discuția)
Firma in fliment, angajat in concediu de risc maternal, cu decizie de incetare a contractului. cum procedez? gratielagheorghiu gratielagheorghiu buna ziua, firma la care lucrez a intrat in faliment. am primit decizia de incetare a contractului de munca. in prezent sunt in concediu de risc maternal. am ... (vezi toată discuția)
Cum pot sa-mi recuperez banii neplatiti de angajator pentru concediul de maternitate? xoiulia xoiulia Buna ziua, Am nascut pe data de 16.06.2016. Angajatorul meu, SC Arena Adnin nu mi-a platit drepturile salariale pe perioada concediului de maternitate. Am ... (vezi toată discuția)