Cutremurele recente din Turcia, dar și cele din județul Gorj au readus în discuție nivelul de siguranță la cutremur pe care îl prezintă clădirile în care locuim. Cei interesați să cumpere o locuință sau cei ce locuiesc de mai multe vreme într-un imobil, dar care nu știu care sunt riscurile la care se supun în cazul producerii unui cutremur în regiunea în care locuiesc, pot apela la anumiți specialiști, care, pe baza unor documente, îi vor putea lămuri. Citește articolul
Pentru a putea desfășura activitatea de administrator al unui imobil, cei interesați trebuie să obțină un atestat de la primărie, potrivit legislației în vigoare. Acest document se poate obține doar în baza unui certificat de calificare profesională și a două alte acte: cazierul judiciar și cel fiscal. Citește articolul
Fondul de rulment reprezintă unul dintre cele două fonduri speciale obligatorii ale oricărei asociații de proprietari ce trebuie plătit de către proprietarii apartamentelor. Cel de-al doilea face referire la fondul de reparații. Citește articolul
Plata sumelor ce alimentează cele două fonduri speciale obligatorii ale oricărei asociații de proprietari – fondul de rulment și fondul de reparații – este o obligație ce revine proprietarilor de apartamente, nu chiriașilor. Citește articolul
Administrarea unui condominiu poate fi făcută fie de o singură persoană-administrator, fie de o firmă specializată în acest fel. Regulile general valabile de administrare a imobilelor cu mai multe apartamente sunt prevăzute de Legea nr. 196/2018, actuala reglementare a asociațiilor de proprietari. În cele ce urmează, prezentăm opt obligații importante ale administratorilor față de asociație: Citește articolul