Pentru siguranța achiziționării unor produse sănătoase și conforme, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a emis un comunicat prin care ne recomandă să acordăm mai multă atenție alimentelor ce urmează să ajungă pe masa de Paște.
În cazul produselor din carne, ANPC ne atenționează:
- să achiziționăm carnea numai din locuri special amenajate, dotate și autorizate;
- să evităm cumpărarea de carne din portbagajele mașinilor, chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic, deoarece comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condițiile optime de transport, depozitare și comercializare și nu ne poate elibera bon fiscal. În plus, riscăm să cumpărăm un produs neconform sau chiar nesigur care poate să ne afecteze sănătatea;
- să fim atenți la culoarea și mirosul cărnii, precum și la orice semn de alterare a acesteia;
- să verificăm dacă prețul afișat la raft corespunde cu cel de pe bonul fiscal.
Când cumpărăm ouă și vopsea de ouă, ANPC ne recomandă:
- să fim atenți la culoarea și mirosul ouălor. De asemenea, coaja trebuie să fie intactă, fără fisuri sau corpuri străine;
- să cumpărăm ouă și vopsea de ouă numai din locuri special amenajate și autorizate;
- să verificăm concordanța dintre prețurile afișate și cele marcate pe bonurile de casă;
- să nu colorăm ouăle cu alte tipuri de vopsea decât cele special destinate acestui scop.
Dacă achiziționăm produse de patiserie (cozonaci, checuri etc.) sau produse pe bază de ciocolată ori cacao, este indicat:
- să cumpărăm astfel de produse numai din locuri autorizate, curate și bine întreținute;
- să verificăm dacă produsele sunt expirate;
- să fim atenți ca recipientele în care cumpărăm un produs neambalat să fie curate, fără praf sau alte urme;
- să verificăm dacă ambalajele produselor sunt rupte sau desprinse.
În ceea ce privește vinurile, ANPC ne sfătuiește să citim cu atenție ambalajele și să răsturnăm recipientul în care se află vinul, pentru a verifica limpiditatea lichidului.
Totodată, în această perioadă, ANPC va continua atenta supraveghere a pieței și nu va tolera nicio abatere de la legislația în vigoare, se arată în comunicat. Mai multe detalii despre ce controale se vor desfășura cu ocazia Paștelui găsiți în acest material.
În cazul în care întâmpinăm neplăceri din cauza unui comerciant, putem face o reclamație la telefonul consumatorului, 021 - 9551, sau o putem depune pe site-ul ANPC ori la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor din județul în care își are sediul operatorul economic reclamat.
Comentarii articol (0)